
Pakoputkisto
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kyllä se on juu hukkaporttia varten tuo näkyvä laippa.Vigge kirjoitti:Ei ymmärrä ei900S kirjoitti:Pituudet onkin varmaan OK, mutta sitä syttymisjärjestystä ihmettelin. Jos ne siis ovat vasemmalta lukien järjestyksessä 1342 (mikä on yleinen/normaali) niin silloinhan ne virtaavat täysin päittäin. Eli jos tuon kuvan liitoksesta vasen yläkulma syttyy ensin, niin sen jälkeen pitäisi syttyä oikea alakulma, EIKÄ vasen alakulma, miten se minun mielestäni menee... Mutta en mä tiedä, voin olla väärässäkinVigge kirjoitti: Olenko mä nyt aivan sokea, mutta eikö toi ole ihan perinteinen "snakepit-käärmeenpesä", jossa putket yhtäpitkät? Jos näin on, niin onko tolla kerääjällä enää niin hirveesti väli missä järjestyksessä noi putket siihen liittyy.![]()
Sirittääkö mulla silmät mutta eikö tuo pakosarja ole rakennettu niin, että tuo vasemmalla näkyvä laippa on hukkaporttia varten eikä ahdinta. Ahtimen laipan pitäisi tällöin olla lattiaa vasten. Jos näin on niin silloinhan nuo putket tulee suoraan sitä kohti= homma kunnossa.
hmmmm..... Okei, mä en edes ollut varma asiasta, joten antaa olla.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ja mikäköhän tuo mööbeli on tossa tubon imupuolella, varmaan tossa kuvassa vielä kesken eräinen mut mitäköhän tommonen laatikko mahtaa hyödyttää???Vigge kirjoitti:Tossa näkyy parammin, eli on niin kuten tulkitsin
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Tossa näyttäis olevan kiihdytyssuppillo ja toi kotelo välitilana sille. Näin saadaan ilmeisesti vähennettyä imuputkiston vaikutusta. Koteloon tulee myös kansi900aero-84 kirjoitti:
Ja mikäköhän tuo mööbeli on tossa tubon imupuolella, varmaan tossa kuvassa vielä kesken eräinen mut mitäköhän tommonen laatikko mahtaa hyödyttää???

#1730
500whp.net member
500whp.net member
900aero-84 kirjoitti: mikäköhän tuo mööbeli on tossa tubon imupuolella, varmaan tossa kuvassa vielä kesken eräinen mut mitäköhän tommonen laatikko mahtaa hyödyttää???
Käsittääkseni tuo kotelo tulee täyteen hiilihappojäätä kun sillä kiihdytetään. Näin mulle ainakin yks turdo guru selvitti.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Totta, siinä kun pitää ei mutterit karkaaNG900T kirjoitti:On muuten oiva paikka työkaluille ja nippeleille tuo DI -kasetin kansi, kuten kuvasta näkyy

Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Joku viisaampi vois vastata, että eikö kuitenkin parempi vaihtoehto olisi jäädyttää paineistettu ilma hiilihappojäällä, kuin imuilma?
Se ilma kulkeutuu kuitenkin kuuman ahtimen läpi ja lämpenee joka tapauksessa. Muutos ei kuitenkaan ole tietääkseni lineaarinen, eli jos syötät 0 asteista ilmaa ja saat 40 pihalla, niin 20 asteinen imuilma ei nouse 60 asteeseen.
Vähän sama asia kuin että heittäis kuuma tai kylmää vettä kiukaalle. Kivien jäädhytys on suunnilleen sama. Ei ehkä kovin hyvä vertauskuva kun tossa vesi höyrystyy . Jos nyt oikein muistan niin 1asteen nousu vaati joitan 3,9j ja höyrystyminen luokkaa 1000.
Se ilma kulkeutuu kuitenkin kuuman ahtimen läpi ja lämpenee joka tapauksessa. Muutos ei kuitenkaan ole tietääkseni lineaarinen, eli jos syötät 0 asteista ilmaa ja saat 40 pihalla, niin 20 asteinen imuilma ei nouse 60 asteeseen.
Vähän sama asia kuin että heittäis kuuma tai kylmää vettä kiukaalle. Kivien jäädhytys on suunnilleen sama. Ei ehkä kovin hyvä vertauskuva kun tossa vesi höyrystyy . Jos nyt oikein muistan niin 1asteen nousu vaati joitan 3,9j ja höyrystyminen luokkaa 1000.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Tiiä noista jutuista, mutta ens kesänä kokeillaan semmosta, että laitetaan jostain verkosta välijäähdyttimen päälle semmonen kotelo ja täytetään se jääpaloilla. Sitten tulee erilliset flektit, mitkä puhaltaa kuulerin läpi, pitäis ainakin jonkin verran lämpötila puota...
alle 60km\h erot näkyy, mutta sen jälkeen ajoviima on tarpeeksi jäähdyttävää.
Toi uhrin kotelo estää ainakin osittain moottorista syntyvän lämpimän ilman imemisen...
Hiilihappoo kuuleriin olis kyllä himmeetä... Jos semmoiset suuttimet laittas kuulerin eteen ja napista päälle....
Ois vähä 2fast2furious meininki
Jokohan sitä menis nukkuun,,, rupee tuleen liian villejä ajatuksia mieleen

alle 60km\h erot näkyy, mutta sen jälkeen ajoviima on tarpeeksi jäähdyttävää.
Toi uhrin kotelo estää ainakin osittain moottorista syntyvän lämpimän ilman imemisen...
Hiilihappoo kuuleriin olis kyllä himmeetä... Jos semmoiset suuttimet laittas kuulerin eteen ja napista päälle....

Ois vähä 2fast2furious meininki




-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
tai miks ei mopojen ilokaasua eli butaani kaasua eli sitä jota tungetaan sytkäreihin tai sitten kuula-ase kaasua, molemmat todella kylmiä aineita.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Olen kiinnostunut ostamaan, jos päätätte ruveta tekemään itse näitä peltipakosarjoja. Samoin olen valmis tarjoamaan apua itse rakentelussa.saab900turbo kirjoitti:Joo elikkäs nyt sit vaan kaikki halukkaat kenellä käyttöä löytyy parannetulle pakosarjalle, niin viestiä vaan tähän tai yv:tä. Pystyn hommaamaan niitä laippoja sopuhintaan. Talven aikana voin jopa väkästellä muutaman ylimääräisen koko pakosarjan vaikka myyntiin900aero-84 kirjoitti:Mullakin ois käyttöö tommoselle T16 laipalle, ilmotelkaa ku tiiätte paljo ois kokonais hinta. ja onko toi paja missä päin suomee joka tekee niitä?Saan laippojen hinnan selville ehkä ens viikolla. RST(rosteri) tai FE(musta rauta). Vain 16v koneeseen.
Niin itse aattelin tehdä putket 2-3mm tavarasta. 1mm putki on kyllä liian ohkaista turbo käyttöön...
Lähettäkää viestiä.
Jarmo
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä