Pakoputkisto

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Millä toi putki on kiinni tossa turbossa?^? on aika hyvän kokosta putkee 8O
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Vigge kirjoitti:
900S kirjoitti:
Vigge kirjoitti: Olenko mä nyt aivan sokea, mutta eikö toi ole ihan perinteinen "snakepit-käärmeenpesä", jossa putket yhtäpitkät? Jos näin on, niin onko tolla kerääjällä enää niin hirveesti väli missä järjestyksessä noi putket siihen liittyy.
Pituudet onkin varmaan OK, mutta sitä syttymisjärjestystä ihmettelin. Jos ne siis ovat vasemmalta lukien järjestyksessä 1342 (mikä on yleinen/normaali) niin silloinhan ne virtaavat täysin päittäin. Eli jos tuon kuvan liitoksesta vasen yläkulma syttyy ensin, niin sen jälkeen pitäisi syttyä oikea alakulma, EIKÄ vasen alakulma, miten se minun mielestäni menee... Mutta en mä tiedä, voin olla väärässäkin :?:
Ei ymmärrä ei :lol:
Sirittääkö mulla silmät mutta eikö tuo pakosarja ole rakennettu niin, että tuo vasemmalla näkyvä laippa on hukkaporttia varten eikä ahdinta. Ahtimen laipan pitäisi tällöin olla lattiaa vasten. Jos näin on niin silloinhan nuo putket tulee suoraan sitä kohti= homma kunnossa.
Kyllä se on juu hukkaporttia varten tuo näkyvä laippa.
hmmmm..... Okei, mä en edes ollut varma asiasta, joten antaa olla.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Vigge kirjoitti:Tossa näkyy parammin, eli on niin kuten tulkitsin
Kuva
Ja mikäköhän tuo mööbeli on tossa tubon imupuolella, varmaan tossa kuvassa vielä kesken eräinen mut mitäköhän tommonen laatikko mahtaa hyödyttää???
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

900aero-84 kirjoitti:
Ja mikäköhän tuo mööbeli on tossa tubon imupuolella, varmaan tossa kuvassa vielä kesken eräinen mut mitäköhän tommonen laatikko mahtaa hyödyttää???
Tossa näyttäis olevan kiihdytyssuppillo ja toi kotelo välitilana sille. Näin saadaan ilmeisesti vähennettyä imuputkiston vaikutusta. Koteloon tulee myös kansi
Kuva
#1730
500whp.net member
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

900aero-84 kirjoitti: mikäköhän tuo mööbeli on tossa tubon imupuolella, varmaan tossa kuvassa vielä kesken eräinen mut mitäköhän tommonen laatikko mahtaa hyödyttää???

Käsittääkseni tuo kotelo tulee täyteen hiilihappojäätä kun sillä kiihdytetään. Näin mulle ainakin yks turdo guru selvitti.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

On muuten oiva paikka työkaluille ja nippeleille tuo DI -kasetin kansi, ja kuten kuvasta näkyy :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

NG900T kirjoitti:On muuten oiva paikka työkaluille ja nippeleille tuo DI -kasetin kansi, kuten kuvasta näkyy :lol:
Totta, siinä kun pitää ei mutterit karkaa :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Kapaleino kirjoitti:Käsittääkseni tuo kotelo tulee täyteen hiilihappojäätä kun sillä kiihdytetään. Näin mulle ainakin yks turdo guru selvitti.
Hmm...Ei kuulosta hassummalta idealta 8)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Joku viisaampi vois vastata, että eikö kuitenkin parempi vaihtoehto olisi jäädyttää paineistettu ilma hiilihappojäällä, kuin imuilma?
Se ilma kulkeutuu kuitenkin kuuman ahtimen läpi ja lämpenee joka tapauksessa. Muutos ei kuitenkaan ole tietääkseni lineaarinen, eli jos syötät 0 asteista ilmaa ja saat 40 pihalla, niin 20 asteinen imuilma ei nouse 60 asteeseen.
Vähän sama asia kuin että heittäis kuuma tai kylmää vettä kiukaalle. Kivien jäädhytys on suunnilleen sama. Ei ehkä kovin hyvä vertauskuva kun tossa vesi höyrystyy . Jos nyt oikein muistan niin 1asteen nousu vaati joitan 3,9j ja höyrystyminen luokkaa 1000.
#1730
500whp.net member
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Tiiä noista jutuista, mutta ens kesänä kokeillaan semmosta, että laitetaan jostain verkosta välijäähdyttimen päälle semmonen kotelo ja täytetään se jääpaloilla. Sitten tulee erilliset flektit, mitkä puhaltaa kuulerin läpi, pitäis ainakin jonkin verran lämpötila puota...

alle 60km\h erot näkyy, mutta sen jälkeen ajoviima on tarpeeksi jäähdyttävää.

Toi uhrin kotelo estää ainakin osittain moottorista syntyvän lämpimän ilman imemisen...

Hiilihappoo kuuleriin olis kyllä himmeetä... Jos semmoiset suuttimet laittas kuulerin eteen ja napista päälle.... :twisted:

Ois vähä 2fast2furious meininki :D Jokohan sitä menis nukkuun,,, rupee tuleen liian villejä ajatuksia mieleen :lol: :lol: :lol:
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

tai miks ei mopojen ilokaasua eli butaani kaasua eli sitä jota tungetaan sytkäreihin tai sitten kuula-ase kaasua, molemmat todella kylmiä aineita.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Jarmo
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 17:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarmo »

saab900turbo kirjoitti:
900aero-84 kirjoitti:Mullakin ois käyttöö tommoselle T16 laipalle, ilmotelkaa ku tiiätte paljo ois kokonais hinta. ja onko toi paja missä päin suomee joka tekee niitä?
Joo elikkäs nyt sit vaan kaikki halukkaat kenellä käyttöä löytyy parannetulle pakosarjalle, niin viestiä vaan tähän tai yv:tä. Pystyn hommaamaan niitä laippoja sopuhintaan. Talven aikana voin jopa väkästellä muutaman ylimääräisen koko pakosarjan vaikka myyntiin :?: Saan laippojen hinnan selville ehkä ens viikolla. RST(rosteri) tai FE(musta rauta). Vain 16v koneeseen.

Niin itse aattelin tehdä putket 2-3mm tavarasta. 1mm putki on kyllä liian ohkaista turbo käyttöön...
Olen kiinnostunut ostamaan, jos päätätte ruveta tekemään itse näitä peltipakosarjoja. Samoin olen valmis tarjoamaan apua itse rakentelussa.
Lähettäkää viestiä.
Jarmo
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Muakin kiinnostais tuollainen valmis T16 pakosarja.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

No joko oot hintoja kyselly???

Pystysköhän niitä putkia taivuttelee missään pajalla??

Ni ei tarttis hitsailla nii hirveesti.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vastaa Viestiin