[AUTON TEHONMITTAUSTA TARJOLLA HALUKKAILLE OULUSSA]

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Onko siinä käyrässä x-akselilla muuten kierrokset vai nopeus kun tuo oma lappu ei tulostunut silloin kokonaan?
Kävin eilen kyselemässä nikuselta että olisi tulostanut koneelta uudestaan minun lapun vaan ei löytynyt sieltä muistista ainakaan silloin minun lappua :? Muistaako kukaan mikä se minun tallenusnumero oli kun itse muistelin että se oli 9...vaan ei ollut?...
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tuolla on malliksi samanlaisella dynolla otettuja käppyröitä -> http://kotinetti.suomi.net/enkenberg/Dynos/index.html

Ja tänään laitan nuo sabankin käppyrät sinne.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

jarska kirjoitti:Onko siinä käyrässä x-akselilla muuten kierrokset vai nopeus kun tuo oma lappu ei tulostunut silloin kokonaan?
Kävin eilen kyselemässä nikuselta että olisi tulostanut koneelta uudestaan minun lapun vaan ei löytynyt sieltä muistista ainakaan silloin minun lappua :? Muistaako kukaan mikä se minun tallenusnumero oli kun itse muistelin että se oli 9...vaan ei ollut?...
Kysäse Timpalta! Se otti ylös ne tallennuspaikat.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Milli kirjoitti:
jarska kirjoitti:Onko siinä käyrässä x-akselilla muuten kierrokset vai nopeus kun tuo oma lappu ei tulostunut silloin kokonaan?
Kävin eilen kyselemässä nikuselta että olisi tulostanut koneelta uudestaan minun lapun vaan ei löytynyt sieltä muistista ainakaan silloin minun lappua :? Muistaako kukaan mikä se minun tallenusnumero oli kun itse muistelin että se oli 9...vaan ei ollut?...
Kysäse Timpalta! Se otti ylös ne tallennuspaikat.
Niin minkäs teen jos nikunen on hukannut muistipaikat tai ilmoittanut ne väärin, tuo 9 ilmoitettiin minulle.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Minulla oli numero 9 ja kävin aamupäivästä hakemassa käppäreet..

EDIT: Lisäsin ne aiempaan viestiini.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Olis kiva tietää, että mitä viriä kelläkin on ollut kiesissä mittaushetkellä. Lisäis vaikka tonne excel-taulukkoo. Mitä se 9000cst:n lastutettu 9000CS 2.0t A näytti vai kävikö dynossa?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

9000cst kirjoitti:
Milli kirjoitti:
jarska kirjoitti:Onko siinä käyrässä x-akselilla muuten kierrokset vai nopeus kun tuo oma lappu ei tulostunut silloin kokonaan?
Kävin eilen kyselemässä nikuselta että olisi tulostanut koneelta uudestaan minun lapun vaan ei löytynyt sieltä muistista ainakaan silloin minun lappua :? Muistaako kukaan mikä se minun tallenusnumero oli kun itse muistelin että se oli 9...vaan ei ollut?...
Kysäse Timpalta! Se otti ylös ne tallennuspaikat.
Niin minkäs teen jos nikunen on hukannut muistipaikat tai ilmoittanut ne väärin, tuo 9 ilmoitettiin minulle.
Voipi olla ettei minun tuloksia ollut enää siellä koneen muistissa vaikka nikunen sanoi että kaikki silloin mitatut siellä pitäisi olla...Vaan ei löydetty minun tuloksia vaikka käytiin lähemmäs kummenen muistipaikkaa läpi :( No onneksi ei ole niin vakavasta asiasta kyse. Vähän vaan harmittaa kun ei näy nuo käppyrät kokonaan mutta eipä tuo maailma siihen kaadu! :wink:
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Sepan käyrä:

Kuva

Kuvan laatu vähä heikko vaan käyrän laatu aivan mukava. :wink:
Aki Peltola #1132
Ismo
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 18:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ismo »

Tässäpä näitä kippuroita ja käppyröitä...
http://kotisivu.suomi.net/granada/Dyno/dyno.html
-Lusmu (vanha)
Vaimot elävät miehiään pidempään, koska heidän ei tarvitse olla naimisissa naisen kanssa.
izengard@irc
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tässä myös koukeroita yms...

http://kotinetti.suomi.net/enkenberg/Dynos/index.html

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Ismo kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:Misä viipyy isoimmat tulokset? Ismoki vanha lusmu?
Muistikuva on, että 261hp/392Nm löytyi. Tehdashan ilmottaa 230/350, joten ylläri oli positiivinen. (korjatkaa tietäjät jos muistin väärin nuo...)
-Vanha Lusmu kuittaa.
En nyt tosin tietäjä ole mutta sen verran luulen tietäväni että saab ilmoittaa aina renkas tehon eikä moottori tehoa (joka tossa on 261hp) niin kuin jotkut japsi merkit ilmoittaa. Rengas teho sulla näyttää olevan vähän laskenu vakiosta jos olen oikean asian jäljillä.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Rohkenisinpa väittää että ei pidä paikkaansa vaan kaikki merkit ilmoittavat ensisijaisesti moottori tehon, joka löytyy esitteistä ja webbi sivuilta jne...

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tuolta Saabnet / STCS:n sivuilta tuli semmosta bongailtua, että Saab ilmoittaa
staattisella mittaustavalla saadut tulokset, joissa vääntömax saavutetaan
aiemmin ja huipputehot jää hieman alemmaksi kuin mitä dynaamisessa
mittauksessa. Staattinen vastaa ehkä hieman enemmän "todellista" käytössä olevaa tehoa.
Esim huipputehoksi ei lueta sitä maksimipiikkiä joka koneesta
hetkellisesti saadaan, vaan se teho jonka kone pystyy antamaan jatkuvasti jollakin kierrosluvulla.

Hyvänä esimerkkinä kävis 9-3 Aero joka VM:ssä testattiin (ST-Motors). Tehoiksi tuli jotain
reilut 230hp ja väännötkin meni ilmoitetun yli.
Jos kyseessä taas ei ollu sitten joku tehtaan "bitti-viilaama" testi-auto. :roll:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Monellakin automerkillä on juurikin niin että mitattu teho on enemmän kuin "esite" teho ja nämä tehot on juurikin sen takia monesti alempia kun monessa keskieuroopan maassa verot ja vakuutus maksut tulevat tuosta tehosta eikä kuten Suomessa. Ja tuollahan saadaan tuota markkina ja käyttökustannus arvoa kohdalleen...

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Jaahas,tuntuu alkavan tämä toisten autojen arviointi.Verrataan vanhaa autoa uuden autojen arvoihin,taputaputaptap.Alkaa tuntumaan et aivan sama mitä teet ja kirjotat tänne niin heti aletaan elvisteleen toiselle sen autosta!!!!Kohta varmaan verrataan öljyjä onko ne ollu oikeat tuossa dynotuksessa,ja paljon niillä on ajettu!!!

Dynotuksessa olleet olivat kaikki tyytyväisiä autoihinsa ja saamiinsa käppyröihin,tietääkseni moni yllättyi noista arvoista.Toivottavasti keksitään muuta juttelua tämän suhteen ettei olla kohta lukittemassa TAAS tätä aihetta.Eihän tänne kohta voi laittaa mitään esille ettei joku oo väittämässä jotain jostain.HALOOOO???
Vastaa Viestiin