0-100km/h vääntö
Re: 0-100km/h vääntö
Ai tämä ei sitten ollutkaan ihan uusi idea
Niin, takaiskarit kun sais tönköiksi napilla niin siinähän se olis. Ne kompuran kanssa pumpattavat on varmaan liian hitaita ja toisekseen ne nostaa perän samalla kun paine nousee ei hjuva.
Eikö ole valmiita iskareita joissa venttiilit saisi suljettua sähköisesti? Pitääkö ite semmoset kehitellä
Vai takakontinlattian läpi hydraulisylinterit molempiin nurkkiin ja taka-akseliin kupit niiden männänpäitä varten...sähköpumppu tekee säiliöön valmiiksi käyttöpaineen ja napista losautetaan sylinterien männät pienellä esijännityksellä taka-akselin kuppeihin ja loppu on legendaa, kohta ei sekunttarikaan kestä Saapin kiihtyvyydessä mukana.
Niin, takaiskarit kun sais tönköiksi napilla niin siinähän se olis. Ne kompuran kanssa pumpattavat on varmaan liian hitaita ja toisekseen ne nostaa perän samalla kun paine nousee ei hjuva.
Eikö ole valmiita iskareita joissa venttiilit saisi suljettua sähköisesti? Pitääkö ite semmoset kehitellä
Vai takakontinlattian läpi hydraulisylinterit molempiin nurkkiin ja taka-akseliin kupit niiden männänpäitä varten...sähköpumppu tekee säiliöön valmiiksi käyttöpaineen ja napista losautetaan sylinterien männät pienellä esijännityksellä taka-akselin kuppeihin ja loppu on legendaa, kohta ei sekunttarikaan kestä Saapin kiihtyvyydessä mukana.
Re: 0-100km/h vääntö
Käy hetkellisesti joo. Mut keskipaine sellanen 2.15-2.2bar. Ja jos huomaat niin ensimmäisellä kolmella vaihteella ei anna yli 2bar missään vaiheessa, säädetty niin.CDTA kirjoitti:No niin, kyllä tämä tästä
Eli Tarmo_L linkin Lappeenranta videossa max. paineet on n.330kPa niin se = n.2,3Bar
800 , aika kaukana vielä tuosta.CDTA kirjoitti:Meleko hurja vehjes muuten paljonkohan tuosta irtoaa heppoja noilla säädöillä...800?
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
STCF #24
SHCF #2
STCF #24
SHCF #2
Re: 0-100km/h vääntö
Tarmo_L kirjoitti:aika kaukana vielä tuosta.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Re: 0-100km/h vääntö
Juuei, en huomannu yhtään mitään, ihastelin vain menoa...Tarmo_L kirjoitti: Ja jos huomaat niin ensimmäisellä kolmella vaihteella ei anna yli 2bar missään vaiheessa, säädetty niin.
Joo'oTarmo_L kirjoitti:800 , aika kaukana vielä tuosta.
Re: 0-100km/h vääntö
Tässä muuten lokia tuosta linkkaamastani youtube videon vedon 0-100 osuudesta.
http://www.stcf.net/LPR_lahto.jpg
Kuten muistin niin karvan alle kuus oli tuo 0-100km/h. Kuten huomata saattaa niin painetta ei kamalasti ole, 1,1bar niin luistaa 60km/h vauhdissa ja 1,3bar 90km/h...käy just 1,4bar kakkosen lopussa .
http://www.stcf.net/LPR_lahto.jpg
Kuten muistin niin karvan alle kuus oli tuo 0-100km/h. Kuten huomata saattaa niin painetta ei kamalasti ole, 1,1bar niin luistaa 60km/h vauhdissa ja 1,3bar 90km/h...käy just 1,4bar kakkosen lopussa .
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
STCF #24
SHCF #2
STCF #24
SHCF #2
Re: 0-100km/h vääntö
On se niin väärin niin väärin. Kun meikä haluais savua renkaista niin nää toivoo pitoa
Kannattas varmaan sinunkin Tarmo_L harkita lankunpätkää taka-akselin ja korin väliin
Kannattas varmaan sinunkin Tarmo_L harkita lankunpätkää taka-akselin ja korin väliin
Re: 0-100km/h vääntö
Ei mutta ihanpa tosi, ykkösen, kakkosen ja kolmosenkin pidoille jos saa jotakin tehtyä niin loppunopeuskin paranis...ihme kun työ ette ite tätä keksiny
Re: 0-100km/h vääntö
Totanoin kun ajetaan nopeutta matkalle, eikä aikaa matkalle niin alku "sudittelu"/mummoilu ei juuri lopputulokseen vaikuta Siis jos vartin lopussa tuossakin vedossa oli karvan alle 210 niin ei se siitä kummoisesti nouse vaikka pitoja oiskin enemmän, mutta tosin aika vartin matkalle lyhenesi.CDTA kirjoitti:Ei mutta ihanpa tosi, ykkösen, kakkosen ja kolmosenkin pidoille jos saa jotakin tehtyä niin loppunopeuskin paranis...ihme kun työ ette ite tätä keksiny
Kilo oli tässä vedos ahtia kun kakkosella kykän nostin
http://www.garaget.org/video/voctk7h5rak1
lokki
http://www.stcf.net/AC_lahto.jpg
täytyy varmaan koittaa ens kerralla kahdella kilolla josko sitä pitoa sitten löytyis
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: 0-100km/h vääntö
Jaa, no näin maallikosta tuntuisi siltä että jos 0-100 tai varttimailin aika paranee niin samalla tulisi myös lisää aikaa saavuttaa se huippunopeus, kun ajan ja matkan rajallisuudesta tässä kai kamppaillaan.
Re: 0-100km/h vääntö
Enkä nyt tarkoita tietenkään tehojen lisäämistä vaan jotain mikä parantaisi ensimmäisen < 400m tapahtumia. Ja hei, älkää nyt väittäkö ettei niille voi mitään.
Re: 0-100km/h vääntö
Aika paranee kyllä, mutta nopeus ei juuri. Esim tässä yks graafi aiheen tiimoiltaCDTA kirjoitti:Jaa, no näin maallikosta tuntuisi siltä että jos 0-100 tai varttimailin aika paranee niin samalla tulisi myös lisää aikaa saavuttaa se huippunopeus, kun ajan ja matkan rajallisuudesta tässä kai kamppaillaan.
Kaks vetoa 1700m
toinen veto ajettu märällä asfaltilla toinen kuivalla ja lähtö tästä syystä mallia
"pylly" hitaammassa. Ero vartin kohdalla 15km/h nopeudessa, lopussa 4km/h
http://www.stcf.net/viggen/312_308.jpg
Tämä siksi että esim 0-100 on matkallisesti ~1/17 osa ko. suorasta
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: 0-100km/h vääntö
Millä helevetin eväillä se huonon alun saanut kirii sen menettämänsä ajan,matkan,nopeuden takaisin? Jos tämä onnistuu niin sittenhän kisaan voisi osallistua myös pari sataa metriä myöhemmin aloittavat ja lopputulos olisi kuitenkin sama...ei varmaankaan.
Re: 0-100km/h vääntö
Kyllä se tulos vaan siellä "pitkän" matkan päässä on liki sama huonosta alusta huolimatta. Tämä siksi että jos esim "säästät" alussa 50m kun revit auton nopeammin 0-100, ei sama 50m juur lopussa lämmintä kun auto siellä päässä etenee sen liki 90m/s ja kiihtyvyys liki nolla. Eli toisin sanoen vaikka suora ois 100m pidempi ei tulos juuri muutu kun kyse kuitenkin vain vähän reilusta sekunnin lisäkiihdytyksestä.CDTA kirjoitti:Millä helevetin eväillä se huonon alun saanut kirii sen menettämänsä ajan,matkan,nopeuden takaisin? Jos tämä onnistuu niin sittenhän kisaan voisi osallistua myös pari sataa metriä myöhemmin aloittavat ja lopputulos olisi kuitenkin sama...ei varmaankaan.
Tuos filmin LPR vedossa on 1600m nopeus 308 ja 312 siellä 1700m korvilla.
Vastaavasti jos ajat 0-100m tai 0-200m niin noepusero on huomattava mutta ei toisessa päässä suoraa.
Edit, se unohtui sanoa että se huonomman lähdön saanut ajaa nopeudellisesti kiinni koska kiihtyvyys suurempi kun vauhti alempi matkan suhteen siis.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: 0-100km/h vääntö
Ensinnäkin ihan he****.... siis iso kiitos Viggelle että jaksoit vastata hölmöihin kysymyksiini ja vieläpä kansantajuisella kielellä
Mutta se ettei alulla ole juurikaan vaikutusta ei edelleenkään mene läpi, tai no osittain kyllä mutta...
Jos esim jäsen Aalla on huonon lähdön jälkeen on 400m kohdalla vauhtia 200km/h.
Ja jäsen Beellä on samalla autolla samassa 400m kohdassa paremman lähdön ansiosta vauhtia 220km/h niin miksi jäsen Bee ei olisi nopeampi myös vähän reilu 1200m myöhemmin?
Mutta se ettei alulla ole juurikaan vaikutusta ei edelleenkään mene läpi, tai no osittain kyllä mutta...
Jos esim jäsen Aalla on huonon lähdön jälkeen on 400m kohdalla vauhtia 200km/h.
Ja jäsen Beellä on samalla autolla samassa 400m kohdassa paremman lähdön ansiosta vauhtia 220km/h niin miksi jäsen Bee ei olisi nopeampi myös vähän reilu 1200m myöhemmin?
Re: 0-100km/h vääntö
Parempi lähtö ei vaikuta juurikaan paljoa loppunopeuteen toisin kuin aikaan varttimailissakaan. Sutiva auto ei paljoa liiku (=kuluta matkaa) mutta aikaa kuluu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com