Onkohan kellään mitään helppoa tapaa millä sais kromit pois maskista, noin about puolet kromista olen nyt saanut pois ja aikaa mennyt monta tuntia, puukolla niitä olen repinyt ja tänään koitin lämmitellä kromeja minkä seurauksena sain maskin yläreunan vääntymään kuumudesta
Aika hyvin kans lähti kun viilalla ohensin kerrosta mutta ei sekään paljoo auttanu. Jos ei muu auta niin viilalla sitten koko maski läpi
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Täytyy sit varmaan huomenna koittaa mattopuukolla jos sillä lähtis paremmin. Ei sihen taida mitkään aineetkaan autt ku on niin paksua tavaraa. Jos tunnissa saan loput pois ni olen todella tyytyväinen, mattopuukko heilumaan jos ei muita ideoita vielä tule.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Mä käytin kahta erilaista temmirautaa, niitä sai kyllä terotella melko lyhyin välein, koska tylsällä ei krominpoistossa tee mitään. Koeta ettet kovin lovittele sitä muovipintaa jos maalata aiot maskin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Kromit saatu pois MORALLA, maski kitattu ja pohjamaalit vedetty. Oli muuten ensmäinen ja viimenen maski mistä lähen kromeja irrottelemaan
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Suolahapolla lähti tosi nätisti pohjia myöten ilman mitään ponnisteluja. Sattu vaan olemaan niin pieni määrä tota happoa ettei riittänyt kun puoleen maskiin, eli nyt on melko hurjan näkönen
Pieni notkahdus näkyy yläreunassa ku menin lämmittämään kromeja ku luulin että auttaa mutta pahensi tilannetta entisestään, lähti lämmittämisen jälkeen noin 1mmX1mm palasina irti.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
[quote="9000cse"]Jos se kromi on kokonaan ehjä niin eikö kannattais maalata sihen päälle?!?!?
Todellakin kannattaa maalata kromin päälle. Hioo vaan hyvät pohjat ja jos on kromin palasia lähteny niin lasikuitukitti on kova sana. Suotta niitä Kromeja alkaa hinkkaa pois. Välillä kun suihkuttaa pohjamaalia niin näkee mistä vois vialä hioa tai paklata. Mutta kukin tekee miten parhaaksi näkee. Apteekista ainakin saa suolahappoo.
Jani O kirjoitti:Kilikali-maalit ei ainakaan pysy kromatussa maskissa. Onkos joku maalannut ihan kunnon maaleilla?
Miksi ei pysy kromatussa pinnassa?!?! Hioo karkeeks samalla tavalla kun pellinkin ja maalit päälle Ite oisin maskin halunnut pitää kromisena mutta se ei enää leikkelyiden jälkee ollut enää mahdollista, enkä jaksa ruveta ettimään puljuja jotka muoviosia pinnoittelis joten mustaks maalataan.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
En tiedä johtuuko kromipinnan kovuudesta vai mistä, mutta kiveniskuja ei kromin päälle maalattu maski kestä yhtään. Ja tietysti on hiottu ennen maalausta.