Ahtopainemittarin asennus väärin?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Ahtopainemittarin asennus väärin?

Viesti Kirjoittaja jara »

Asensin autooni 900 s vm.90 tänään vdo-ahtomittarin. Asensin mittarille tulevan letkun T-kappaleella imusarjasta venttilikopan kanteen lähtevästä letkusta .
Mittari näyttää tyhjäkäynnillä -0.6 kiloa, mutta kun vedätän paineet nousee just tasan nollaan. Auto liikkuu kuitenkin ripeästi. Onko turpo hajalla vai oisko mittari pitänyt asentaa toisin. Asteikko mittarissa on -1.0bar - +1.5 bar.
Antakaa tietoa oikeasta asennuksesta "tura"-asentajalle!!!! :cry:
Kaverini saapin (myös 900s) mittari pelaa ja otettu samalla lailla.

T. Jara
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Kokeilleppa laittaa letku by-pass-valven pikkuletkuihin, mistä menee alkuperäisellekkin mittarille.
Foxbody turbo
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Tässä
Kuva
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ja paljos

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kuinkas paljon tollanen mittari kustantaa? ja mistä niitä saa? Mä kun en käy kun bensa-asemalla ja verkkokaupassa... ja noissa saksalaisissa kaupoissa työn puolesta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: ja paljos

Viesti Kirjoittaja Hallu »

potkuhousu kirjoitti:Kuinkas paljon tollanen mittari kustantaa? ja mistä niitä saa? Mä kun en käy kun bensa-asemalla ja verkkokaupassa... ja noissa saksalaisissa kaupoissa työn puolesta.
Jos VDO: sta puhut niin tässä hintaa...
On -1 - +1,5 sekä -1 - +3bar.
Eli hinnat Turbohuolto S Riikoselta.
löytyy 63,- eur+valo1,80 eur kotelo 30,80 eur

Vastaanottaja: turbohuoltosriikonen@turbohuoltosriikonen.fi
Lähetetty: 22. syyskuuta 2003 22:12
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

se on selvä sitten

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

kiitoooosh
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja jara »

Maksoin omasta vdo-mittarista 49 euroo ja 4 euroo valosarjasta. Ostin paikallisesta varaosaliikkeestä.
Kokeilenpa asentaa mittarin imusarjan ja bybass-venttiilin väliin, jo´sko sitten alkais toimia!!!!

KIITOOS!!!
T.Jara
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Äijäthän ostaa kalleita, itse ostin Equusin mittarin varaosaliikkeestä, kustansi 20€ :) . Tosin suosittelen asennettavaksi tuohon Equusiin pienempitehoisen valon, kuumentuu aikas hurjasti alkuperäisellä.
Foxbody turbo
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: ja paljos

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:Kuinkas paljon tollanen mittari kustantaa? ja mistä niitä saa? Mä kun en käy kun bensa-asemalla ja verkkokaupassa... ja noissa saksalaisissa kaupoissa työn puolesta.
Kun asennat mittaria T7 keisiin, niin kannattaa muistaa että BPV ohjausletku ei tule suoraan imusarjasta, vaan se kiertää ECU ohjaaman venan kautta. En usko että tällä venalla on vaikutusta ahtopaineen näyttämään WOT:n aikana, mutta tyhjäkäynnillä tulos on jok tap väärä.
Jos haluat tehdä homman oikein, etsi ko. letku kun se lähtee imusarjasta.
#1730
500whp.net member
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

to4 kirjoitti:Äijäthän ostaa kalleita, itse ostin Equusin mittarin varaosaliikkeestä, kustansi 20€ :) . Tosin suosittelen asennettavaksi tuohon Equusiin pienempitehoisen valon, kuumentuu aikas hurjasti alkuperäisellä.
No EN MINÄ! :wink:
Juutalainen on juutalainen... :lol:
Hintansa väärtti on toi Equus, joku sano että värisee mutta ei ainakaan mulla :roll:
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/videot/ahtot.wmv
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
T16lucas
"Saabisti"
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Syys 17, 2003 19:39
Paikkakunta: Liminka city

Viesti Kirjoittaja T16lucas »

masennas se letku kaasuläpän jälkeen (imusarjaan) pitäs olla vapaita paikkoja ...
on nääs samanlainen pirssi.... :twisted:
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Juutalainen on juutalainen... :lol:
Hintansa väärtti on toi Equus, joku sano että värisee mutta ei ainakaan mulla :roll:
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/videot/ahtot.wmv
Mutta sullahan, 93t sport, lyö toi mittari jo ihan tappiin! Tarviit kohta laajemmalla asteikolla olevan mittarin ! (?)

t. IP-2

P.S onks Potkuhousu vaihtanut avataria ???
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

saabisti2 kirjoitti:
Juutalainen on juutalainen... :lol:
Hintansa väärtti on toi Equus, joku sano että värisee mutta ei ainakaan mulla :roll:
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/videot/ahtot.wmv
Mutta sullahan, 93t sport, lyö toi mittari jo ihan tappiin! Tarviit kohta laajemmalla asteikolla olevan mittarin ! (?)

t. IP-2

P.S onks Potkuhousu vaihtanut avataria ???
Juu, hyvissä "olosuhteissa" :wink:
Kyllä se ahtopaine laskee sinne 1,2bar kantturoihin kun kierrokset nousee eli ei ne tuolla tapissa pysy. (ikävä kyllä)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ahtopainemittarin asennus väärin?

Viesti Kirjoittaja NG900T »

jara kirjoitti:Asensin autooni 900 s vm.90 tänään vdo-ahtomittarin. Asensin mittarille tulevan letkun T-kappaleella imusarjasta venttilikopan kanteen lähtevästä letkusta .
Mittari näyttää tyhjäkäynnillä -0.6 kiloa, mutta kun vedätän paineet nousee just tasan nollaan. Auto liikkuu kuitenkin ripeästi. Onko turpo hajalla vai oisko mittari pitänyt asentaa toisin. Asteikko mittarissa on -1.0bar - +1.5 bar.
Antakaa tietoa oikeasta asennuksesta "tura"-asentajalle!!!! :cry:
Kaverini saapin (myös 900s) mittari pelaa ja otettu samalla lailla.

T. Jara
Hmm.. eikös toi letku mikä menee imusarjasta venakoppaan oo joku moottorin huohotinletku tms? Siinä välissä takaiskuventtiili, NG900:ssa. OG900:sta en sitten kyllä tiiä miten menee siinä..
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin