IC:n asennus 900T8:siin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
900tic
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Marras 04, 2004 20:56
Paikkakunta: Kotka

IC:n asennus 900T8:siin

Viesti Kirjoittaja 900tic »

Ois siis kysymys välijäähdyttimen laitosta 900:seen sabaan, jossa ei alunperin sitä oo ollut. Projektiautohan on alla mainittu.

Periaatteessahan ko. asennuksen jälkeen ois ilmeisesti edessä muutoskatsastus, mutta mahtaakohan alunperin IC:n sisältävän T8:n rekisteriotteessa olla siitä kuitenkaan mainintaa (=eli mitäköhän seuraavassa katsastuksessa reagoidaan ko. asennukseen?)

Toimiiko siis selitys: "aina siinä tommonen on ollu"??? :roll:
900T8 3D -82
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Multa ei ainakaan katsastuksessa sanonut mitään coolerista, vaikka siinä sitä ei ole uutena ollutkaan. Riippuu paljolti konttorista ja siitä millä tuulella inssi kulloinkin on.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Itse en ainakaan jaksaisi ottaa tuosta mitään ongelmaa, ei niitä taatusti kiinnosta vakioIC:n olemassaolo vanhassa T8-saabissa ;)

Tuskin kovin moni tämän päivän katsastajista edes tietää missa saabin mallissa on ollut IC:tä, ja missä ei. Jostain ässästä saattavat jotain tietää, mutta tuskin T8-autoista, ellei eteen sitten satu joku saabeista kiinnostunut...
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
900tic
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Marras 04, 2004 20:56
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja 900tic »

Ihan vakio IC:hän ei tietenkään ole kyseessä :wink:

Tosta pikkukuvasta tuskin saa selvää, mutta 900-sarjalaisen v*lvon IC:hän se siellä keulilla möllöttää+konehuoneessa räikeän värinen by-pass...

Eli siksi kiinnostaisikin myös tietää onko alunperin IC:n sisältävän 900T8:n rekisteriotteessa siitä mitään mainintaa?
900T8 3D -82
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

ei mun -86 T8 ole mitään mainintaa välijäähdyttelijästä, vaikka se on ollut siellä tehtaalta asti.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Sama juttu.... Ei mitään mainintaa mellankyylarista...
Ja dumpit yms. ei oo mitään tehojuttuja. Jos inssi semmosta alkaa haistatella niin otat soppatorvesta kiinni, ja kysyt eikö sen äitee oo kieltäny sitä puhumasta pehemoosia.... :wink:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
900tic
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Marras 04, 2004 20:56
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja 900tic »

Kiitoksia tiedoista ja kommenteista.
Jääpi muutoskatsastus tekemättä...
900T8 3D -82
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Jou 900tic,

Kun asensit Vuulvun kyylerin, niin menikö tyyliin "heittämällä" keulille?

Minkä mallin jäähy se on? Onko muoviset päädyt vai ihan alu?

Ilmoittele, on nääs hakusessa uuteen prokkikseen cuuleri...

-H-
900tic
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Marras 04, 2004 20:56
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja 900tic »

No juu melko heittämällä meni, semmonen puolenpäivän homma.

Spoilerin alaosasta vaan joutu ottamaan sen lärpäkkeen pois millä se on alaosasta kiinni korissa. Muuten ko. IC mahtuu ihan hyvin sinne keulille syylärin eteen. Sitten sieltä alakautta putkien ja letkujen kanssa vaan vedot konehuoneeseen.

Ja toi IC on semmonen muovipäätyinen malli, joka taitaa olla aika laajalti v*lvoissa käytössä. Muistaakseni tää on 945:sta.
900T8 3D -82
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

900tic kirjoitti:No juu melko heittämällä meni, semmonen puolenpäivän homma.

Spoilerin alaosasta vaan joutu ottamaan sen lärpäkkeen pois millä se on alaosasta kiinni korissa. Muuten ko. IC mahtuu ihan hyvin sinne keulille syylärin eteen. Sitten sieltä alakautta putkien ja letkujen kanssa vaan vedot konehuoneeseen.

Ja toi IC on semmonen muovipäätyinen malli, joka taitaa olla aika laajalti v*lvoissa käytössä. Muistaakseni tää on 945:sta.
Paljonkos toi kuulerin vaihto jeesas ?Mitäs muuta autossa on tehty tuota kulkupuolta ajatellen?
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
900tic
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Marras 04, 2004 20:56
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja 900tic »

Projekti on aivan alkutekijöissään ja tuon laitto (ei vaihto, kun cooleria ei ko. autossa ennen ole ollut) on ollut vasta ensimmäinen askel.
Kaikkea muuta kivaa on vasta tulossa talven aikana :lol:

Toistaiseksi on varmaan lähinnä havaittavissa moottorinlämpöjen laskemista, muusta kivasta kokemuksia vasta ensi kesänä...
900T8 3D -82
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Way to go 900tic!

Tuossa Joukon sivuja selaillessa huomasin, että siellä on/ oli tonnarin -93-> cuuleri laitettu. Onko tuosta kukaan tietoinen?

Mulla on kanssa tuossa tekniikan vaihdos edessä tuohon mun 900c 3Dhen.
8T keulille ja siihen tuo Speedpartsin stage 3 viritys häzlinki omin konstein. Eiköhän se wanha ala potkimaan vähän paremmin. Jos saisi sen 200HP...

Onkos muuten tuohon kanteen sulla mitään kikka kakkosta. Meinasin yhdelle gurulle sen viedä omastani. OK, se on sen 400-500€, mutta on sitten hyvä. kunnon seetit ja isommat pakovenat + porttaus.

Pakosatsi tulee kanssa rosterista.

-H-
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Noh,

Tuossa nopsaan surffatessa tuli juuri läpivirtauksista kyse.

Onkos tuossa Vuulvun cyylerissa sitten etuja tähän?

Eikös se mene niin, että mitä enemmän ripoja ja kapeita "pullonkauloja", sitä huonommin virtaa.

Oletkos ticci saanut selville paljonko virtaa ko. cuuleri?

Tuosa just väännän kättä kawerin kanssa näistä vakiocuulereista. Hänen mielestä niillä saa pyyhkiä ju nou what ja mä olisin valmis kokeilemaan just jotain 93 -> tonnarin tai Vuulvun jäähyä.

Tietysti jos järkevästi ajattelee, ei siinä cuulerissa kannata säästää, jos on pataan tehoja hakemassa.

Noh, pitää katsoa jos vaikka duunin puolesta löytyisi joku über mega cuuleri nuista isoista dieselnupeista.

-H-
900tic
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Marras 04, 2004 20:56
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja 900tic »

Tuossa Joukon sivuja selaillessa huomasin, että siellä on/ oli tonnarin -93-> cuuleri laitettu. Onko tuosta kukaan tietoinen?


Juu itekin tonnarin cooleria pidin yhtenä vaihtoehtona, mutta jostain lueskelin, että ainakin tiettyjen mallien sovittamiseen ois tarvittu rälläkkää ymsyms. Valitsin sitten tuon v*lvon coolerin, kun mahtui suoraan ja sattui semmonen löytymään suht edullisesti purkaamosta.
Onkos muuten tuohon kanteen sulla mitään kikka kakkosta. Meinasin yhdelle gurulle sen viedä omastani. OK, se on sen 400-500€, mutta on sitten hyvä. kunnon seetit ja isommat pakovenat + porttaus.

Pakosatsi tulee kanssa rosterista.
Itse en vielä ole vielä kannelle tai pakosatsille tekemässä mitään, ensin vähän simppelimmät konstit käytössä. Joten asiasta lienee kysyttävä jotain enempi tehneeltä.
Tuossa nopsaan surffatessa tuli juuri läpivirtauksista kyse.

Onkos tuossa Vuulvun cyylerissa sitten etuja tähän?

Eikös se mene niin, että mitä enemmän ripoja ja kapeita "pullonkauloja", sitä huonommin virtaa.

Oletkos ticci saanut selville paljonko virtaa ko. cuuleri?
En oo kovin suuresti ko. coolerin ominaisuuksiin perehtynyt, lueskelin vaan että ainakin ison meren takana niitä ois asenneltu ja niin tein itsekin. Jäähdytysteholtaan pitäis olla käsittääkseni ihan kohtuullinen ja ainakin hintansa väärti. Googlella löytynee lisätietoja coolerin ominaisuuksista. Jos ei ois rahakysymys ja tehoja hakusessa +300konia, niin kait se tulis itsekin teetettyä jossain pajalla kokoalumiinista...
900T8 3D -82
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Tonnarin coolereista: alle -93 vuosimallien cooleri on ahdas ja hankala saada sopimaan satkun keulalle.

-93 ja siitä eteenpäin on paremmin virtaava ja helpompi asentaa mutta senkin asentaminen vaatii hieman rälläköintiä, sitä syylärikehikkoa pitää muokata alapäästään. Lisäksi vakiopäätyjä käytettäessä joutuu puskurin alaosaa leikkelemään jotta saa putket sopimaan. Tai niin kuin itse tein, kallistaa syyläriä yläosastaan taaksepäin ja asentaa cooleri samaan asentoon. Tällä tempulla saa riittävästi tilaa putkille puskuria leikkelemättä. Ja muovipäätyiset ei sitten kestä tajuttomia ahtoja. :wink: Kokeiltu nimittäin on.
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin