IC:n asennus 900T8:siin
IC:n asennus 900T8:siin
Ois siis kysymys välijäähdyttimen laitosta 900:seen sabaan, jossa ei alunperin sitä oo ollut. Projektiautohan on alla mainittu.
Periaatteessahan ko. asennuksen jälkeen ois ilmeisesti edessä muutoskatsastus, mutta mahtaakohan alunperin IC:n sisältävän T8:n rekisteriotteessa olla siitä kuitenkaan mainintaa (=eli mitäköhän seuraavassa katsastuksessa reagoidaan ko. asennukseen?)
Toimiiko siis selitys: "aina siinä tommonen on ollu"???
Periaatteessahan ko. asennuksen jälkeen ois ilmeisesti edessä muutoskatsastus, mutta mahtaakohan alunperin IC:n sisältävän T8:n rekisteriotteessa olla siitä kuitenkaan mainintaa (=eli mitäköhän seuraavassa katsastuksessa reagoidaan ko. asennukseen?)
Toimiiko siis selitys: "aina siinä tommonen on ollu"???
900T8 3D -82
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)
Itse en ainakaan jaksaisi ottaa tuosta mitään ongelmaa, ei niitä taatusti kiinnosta vakioIC:n olemassaolo vanhassa T8-saabissa
Tuskin kovin moni tämän päivän katsastajista edes tietää missa saabin mallissa on ollut IC:tä, ja missä ei. Jostain ässästä saattavat jotain tietää, mutta tuskin T8-autoista, ellei eteen sitten satu joku saabeista kiinnostunut...
Tuskin kovin moni tämän päivän katsastajista edes tietää missa saabin mallissa on ollut IC:tä, ja missä ei. Jostain ässästä saattavat jotain tietää, mutta tuskin T8-autoista, ellei eteen sitten satu joku saabeista kiinnostunut...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Ihan vakio IC:hän ei tietenkään ole kyseessä
Tosta pikkukuvasta tuskin saa selvää, mutta 900-sarjalaisen v*lvon IC:hän se siellä keulilla möllöttää+konehuoneessa räikeän värinen by-pass...
Eli siksi kiinnostaisikin myös tietää onko alunperin IC:n sisältävän 900T8:n rekisteriotteessa siitä mitään mainintaa?
Tosta pikkukuvasta tuskin saa selvää, mutta 900-sarjalaisen v*lvon IC:hän se siellä keulilla möllöttää+konehuoneessa räikeän värinen by-pass...
Eli siksi kiinnostaisikin myös tietää onko alunperin IC:n sisältävän 900T8:n rekisteriotteessa siitä mitään mainintaa?
900T8 3D -82
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)
No juu melko heittämällä meni, semmonen puolenpäivän homma.
Spoilerin alaosasta vaan joutu ottamaan sen lärpäkkeen pois millä se on alaosasta kiinni korissa. Muuten ko. IC mahtuu ihan hyvin sinne keulille syylärin eteen. Sitten sieltä alakautta putkien ja letkujen kanssa vaan vedot konehuoneeseen.
Ja toi IC on semmonen muovipäätyinen malli, joka taitaa olla aika laajalti v*lvoissa käytössä. Muistaakseni tää on 945:sta.
Spoilerin alaosasta vaan joutu ottamaan sen lärpäkkeen pois millä se on alaosasta kiinni korissa. Muuten ko. IC mahtuu ihan hyvin sinne keulille syylärin eteen. Sitten sieltä alakautta putkien ja letkujen kanssa vaan vedot konehuoneeseen.
Ja toi IC on semmonen muovipäätyinen malli, joka taitaa olla aika laajalti v*lvoissa käytössä. Muistaakseni tää on 945:sta.
900T8 3D -82
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)
Paljonkos toi kuulerin vaihto jeesas ?Mitäs muuta autossa on tehty tuota kulkupuolta ajatellen?900tic kirjoitti:No juu melko heittämällä meni, semmonen puolenpäivän homma.
Spoilerin alaosasta vaan joutu ottamaan sen lärpäkkeen pois millä se on alaosasta kiinni korissa. Muuten ko. IC mahtuu ihan hyvin sinne keulille syylärin eteen. Sitten sieltä alakautta putkien ja letkujen kanssa vaan vedot konehuoneeseen.
Ja toi IC on semmonen muovipäätyinen malli, joka taitaa olla aika laajalti v*lvoissa käytössä. Muistaakseni tää on 945:sta.
-¤Ahdin määrää tahdin¤-
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Projekti on aivan alkutekijöissään ja tuon laitto (ei vaihto, kun cooleria ei ko. autossa ennen ole ollut) on ollut vasta ensimmäinen askel.
Kaikkea muuta kivaa on vasta tulossa talven aikana
Toistaiseksi on varmaan lähinnä havaittavissa moottorinlämpöjen laskemista, muusta kivasta kokemuksia vasta ensi kesänä...
Kaikkea muuta kivaa on vasta tulossa talven aikana
Toistaiseksi on varmaan lähinnä havaittavissa moottorinlämpöjen laskemista, muusta kivasta kokemuksia vasta ensi kesänä...
900T8 3D -82
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)
Way to go 900tic!
Tuossa Joukon sivuja selaillessa huomasin, että siellä on/ oli tonnarin -93-> cuuleri laitettu. Onko tuosta kukaan tietoinen?
Mulla on kanssa tuossa tekniikan vaihdos edessä tuohon mun 900c 3Dhen.
8T keulille ja siihen tuo Speedpartsin stage 3 viritys häzlinki omin konstein. Eiköhän se wanha ala potkimaan vähän paremmin. Jos saisi sen 200HP...
Onkos muuten tuohon kanteen sulla mitään kikka kakkosta. Meinasin yhdelle gurulle sen viedä omastani. OK, se on sen 400-500€, mutta on sitten hyvä. kunnon seetit ja isommat pakovenat + porttaus.
Pakosatsi tulee kanssa rosterista.
-H-
Tuossa Joukon sivuja selaillessa huomasin, että siellä on/ oli tonnarin -93-> cuuleri laitettu. Onko tuosta kukaan tietoinen?
Mulla on kanssa tuossa tekniikan vaihdos edessä tuohon mun 900c 3Dhen.
8T keulille ja siihen tuo Speedpartsin stage 3 viritys häzlinki omin konstein. Eiköhän se wanha ala potkimaan vähän paremmin. Jos saisi sen 200HP...
Onkos muuten tuohon kanteen sulla mitään kikka kakkosta. Meinasin yhdelle gurulle sen viedä omastani. OK, se on sen 400-500€, mutta on sitten hyvä. kunnon seetit ja isommat pakovenat + porttaus.
Pakosatsi tulee kanssa rosterista.
-H-
Noh,
Tuossa nopsaan surffatessa tuli juuri läpivirtauksista kyse.
Onkos tuossa Vuulvun cyylerissa sitten etuja tähän?
Eikös se mene niin, että mitä enemmän ripoja ja kapeita "pullonkauloja", sitä huonommin virtaa.
Oletkos ticci saanut selville paljonko virtaa ko. cuuleri?
Tuosa just väännän kättä kawerin kanssa näistä vakiocuulereista. Hänen mielestä niillä saa pyyhkiä ju nou what ja mä olisin valmis kokeilemaan just jotain 93 -> tonnarin tai Vuulvun jäähyä.
Tietysti jos järkevästi ajattelee, ei siinä cuulerissa kannata säästää, jos on pataan tehoja hakemassa.
Noh, pitää katsoa jos vaikka duunin puolesta löytyisi joku über mega cuuleri nuista isoista dieselnupeista.
-H-
Tuossa nopsaan surffatessa tuli juuri läpivirtauksista kyse.
Onkos tuossa Vuulvun cyylerissa sitten etuja tähän?
Eikös se mene niin, että mitä enemmän ripoja ja kapeita "pullonkauloja", sitä huonommin virtaa.
Oletkos ticci saanut selville paljonko virtaa ko. cuuleri?
Tuosa just väännän kättä kawerin kanssa näistä vakiocuulereista. Hänen mielestä niillä saa pyyhkiä ju nou what ja mä olisin valmis kokeilemaan just jotain 93 -> tonnarin tai Vuulvun jäähyä.
Tietysti jos järkevästi ajattelee, ei siinä cuulerissa kannata säästää, jos on pataan tehoja hakemassa.
Noh, pitää katsoa jos vaikka duunin puolesta löytyisi joku über mega cuuleri nuista isoista dieselnupeista.
-H-
Tuossa Joukon sivuja selaillessa huomasin, että siellä on/ oli tonnarin -93-> cuuleri laitettu. Onko tuosta kukaan tietoinen?
Juu itekin tonnarin cooleria pidin yhtenä vaihtoehtona, mutta jostain lueskelin, että ainakin tiettyjen mallien sovittamiseen ois tarvittu rälläkkää ymsyms. Valitsin sitten tuon v*lvon coolerin, kun mahtui suoraan ja sattui semmonen löytymään suht edullisesti purkaamosta.
Itse en vielä ole vielä kannelle tai pakosatsille tekemässä mitään, ensin vähän simppelimmät konstit käytössä. Joten asiasta lienee kysyttävä jotain enempi tehneeltä.Onkos muuten tuohon kanteen sulla mitään kikka kakkosta. Meinasin yhdelle gurulle sen viedä omastani. OK, se on sen 400-500€, mutta on sitten hyvä. kunnon seetit ja isommat pakovenat + porttaus.
Pakosatsi tulee kanssa rosterista.
En oo kovin suuresti ko. coolerin ominaisuuksiin perehtynyt, lueskelin vaan että ainakin ison meren takana niitä ois asenneltu ja niin tein itsekin. Jäähdytysteholtaan pitäis olla käsittääkseni ihan kohtuullinen ja ainakin hintansa väärti. Googlella löytynee lisätietoja coolerin ominaisuuksista. Jos ei ois rahakysymys ja tehoja hakusessa +300konia, niin kait se tulis itsekin teetettyä jossain pajalla kokoalumiinista...Tuossa nopsaan surffatessa tuli juuri läpivirtauksista kyse.
Onkos tuossa Vuulvun cyylerissa sitten etuja tähän?
Eikös se mene niin, että mitä enemmän ripoja ja kapeita "pullonkauloja", sitä huonommin virtaa.
Oletkos ticci saanut selville paljonko virtaa ko. cuuleri?
900T8 3D -82
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)
900T8 5D -83 (varaosa-auto)
A4 1,8T -95
YZF600R -97
CZ 250 -63 (mr projekti)
Tonnarin coolereista: alle -93 vuosimallien cooleri on ahdas ja hankala saada sopimaan satkun keulalle.
-93 ja siitä eteenpäin on paremmin virtaava ja helpompi asentaa mutta senkin asentaminen vaatii hieman rälläköintiä, sitä syylärikehikkoa pitää muokata alapäästään. Lisäksi vakiopäätyjä käytettäessä joutuu puskurin alaosaa leikkelemään jotta saa putket sopimaan. Tai niin kuin itse tein, kallistaa syyläriä yläosastaan taaksepäin ja asentaa cooleri samaan asentoon. Tällä tempulla saa riittävästi tilaa putkille puskuria leikkelemättä. Ja muovipäätyiset ei sitten kestä tajuttomia ahtoja. Kokeiltu nimittäin on.
-93 ja siitä eteenpäin on paremmin virtaava ja helpompi asentaa mutta senkin asentaminen vaatii hieman rälläköintiä, sitä syylärikehikkoa pitää muokata alapäästään. Lisäksi vakiopäätyjä käytettäessä joutuu puskurin alaosaa leikkelemään jotta saa putket sopimaan. Tai niin kuin itse tein, kallistaa syyläriä yläosastaan taaksepäin ja asentaa cooleri samaan asentoon. Tällä tempulla saa riittävästi tilaa putkille puskuria leikkelemättä. Ja muovipäätyiset ei sitten kestä tajuttomia ahtoja. Kokeiltu nimittäin on.
Aki Peltola #1132