NOS

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2007
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

NOS

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Onkos tuo ilokaasu siinä NOS pullossa kaasua vai nestettä. :D olisi vaan tyhjä kaasupullo tiedossa :lol:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Eikös sitä oo ihan dry shot, eli kaasuna(kuivana) ja sit on myös wet shot, eli märkänä.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: NOS

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Jamppa kirjoitti:Onkos tuo ilokaasu siinä NOS pullossa kaasua vai nestettä. :D olisi vaan tyhjä kaasupullo tiedossa :lol:
laita se silleen feikiks saabiis kiinni :P
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2007
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

hih

Ei se feikiksi kyllä tulisi jos semmonen tuoho saappii päätyy syystä tai toisesta 8O tai olisiha se aika paha ku se pullo olisi ihan teollisuuspullo mikä siinä sitten olisi. ei olisi mikää NOS teksti siinä. ja tosin se kokokin on hieman isompi ku perus NOS putelli
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

On nestemäisenä pullossa, joten ei täyttä pulloa vaakatasoon/alaspäin. Venttilistä ulos valuva tavara voi aiheuttaa paleltumia yms. Eikä saa missään nimessä joutua kosketuksiin öljyn, rasvan, bensan tms. kanssa, sillä reagoi räjähtävästi!
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

ajokoira kirjoitti:On nestemäisenä pullossa, joten ei täyttä pulloa vaakatasoon/alaspäin. Venttilistä ulos valuva tavara voi aiheuttaa paleltumia yms. Eikä saa missään nimessä joutua kosketuksiin öljyn, rasvan, bensan tms. kanssa, sillä reagoi räjähtävästi!
Ei niin. Reagoi samaan tapaan kuin happi esim. öljyn kanssa. Kemijoki Oy:llä on menny yhdet kaasuhitsipillit ja 10 metriä letkua hukkaan öljyisen liittimen takia. Letku ja pillit lähtivät korjaamon halliovien edestä ylöspäin eivätkä tulleet kovin lähelle alas. Ei ole tullut Petäjäskoskella kukaan edes tuomaan takaisin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

ajokoira kirjoitti:On nestemäisenä pullossa
Samaa mieltä, se dry shot ja wet shot merkkaa vaan sitä määrää, vähän paha keroo ihan tarkalleen miks se on nimetty noin, mut amerikkalaiset on outoi
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Eikös se ole niin että dry shot ja wet shotin ero on se, että wet shot "sarjaan" kuuluu mukaan erillinen poltttoaineen rikastuspiiri, ja dry shottiin ei. Hatara muistikuva että jotenkin näin olisi mennyt :?:

Mitä, meinaakko nää lyörä suapin paksihi woikosken "nitropullon", sillähä pääsee kuuhun asti 8O
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Pelkällä pullolla ei vielä ihmeitä tehdä :lol: ... Ja ilokaasut ovat kielletty Suomen tieliikenteestä vuonna -85 Kemissä tapahtuneen vakavan auto-onnettomuuden takia... Ruotsalaiset saavat täyttähäkää ajella menemään ilokaasutetuilla autoilla :evil: ... Taas tämä suomen hyvä laki, voi perku*e! Ei sillä, että olisin ilokaasuja laittamassa mutta kuitenki, tuntuu että kaikki (hauska) on kielletty :( ...
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Mitä me kaasuilla, onhan meillä turbo :wink: .
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Oikeasti.. puuttuu enään siivet sun saabista jos tuon survot sinne. Ei tarvi enään ohittaa, vaan voi ajaa (lue: lentää) "yli" :lol:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Olen itsekin ennemmin ton raa'an voiman kannalla kuin joittenki ilokaasu kikkojen 8) ...
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2007
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

no itse ajattelin että jonnekin 350hp saa ilman mitää kaasutemppuja. sillä kyllä täältä neuvoja saa miten ne sinne 350hp saa. Onhan täällä ainakin yksi saappi tiedossa missä jopa yli tuon koneteho 8)

Ja kaasuilla sitten revittäisiin loppu teho irti 8)

Ja voimansiirto tykkää :lol:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Tehon takia ilokaasuja ei tarvita (vrt. esim turbo-F1-autot) mutta ahtimen heräämisviiveen kompensointiin olisi hyvä lisä.
Siis nitroilla laitetaan lisää potkua alarekisteriin, jolloin turboauto ei ole niin tehoton ennen ahtojen mukaantuloa. Lisäksi pakopuolelle saadaan enemmän energiaa pienemmillä kierroksilla, kun käytetään nitroja. Tällöin ahdin herää nopeammin.

Hyvin säädetyissä systeemeissä puhutaan jo käytännössä eliminoidusta turbopotkusta; eli nitroilla voimaa tasaisesti sitä mukaa kunnes ahdin puhaltaa, ja sitten nitronsyöttöä pienemmälle, ja lopulta kokonaan pois. Tämä on myös luotettavuuden kannalta se oikea tapa - ei kannata kuormittaa täysahdoilla ja huippukierroksilla käyvää konetta vielä nitroilla.

Toisaalta kunnon pakosarjalla ja nykyaikaisella ahtimella tuota heräämistä voidaan parantaa lähes samalla tavalla ja ilman riskejä...

Ai niin. Dry shot ja wet shot menee juurikin niin, että kuiva sarja syöttää pelkkää ilokaasua imuun, ja märkä sarja myös bensaa. Turboautoissa on suositeltavaa käyttää märkää sarjaa, jos ei ole ohjelmoitavaa ruiskua, jolla nitrojen syötön vaatima ylimääräinen bensakartta saadaan mukaan.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Kuva
Vastaa Viestiin