NOS
Re: NOS
laita se silleen feikiks saabiis kiinniJamppa kirjoitti:Onkos tuo ilokaasu siinä NOS pullossa kaasua vai nestettä. olisi vaan tyhjä kaasupullo tiedossa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
hih
Ei se feikiksi kyllä tulisi jos semmonen tuoho saappii päätyy syystä tai toisesta tai olisiha se aika paha ku se pullo olisi ihan teollisuuspullo mikä siinä sitten olisi. ei olisi mikää NOS teksti siinä. ja tosin se kokokin on hieman isompi ku perus NOS putelli
Ei se feikiksi kyllä tulisi jos semmonen tuoho saappii päätyy syystä tai toisesta tai olisiha se aika paha ku se pullo olisi ihan teollisuuspullo mikä siinä sitten olisi. ei olisi mikää NOS teksti siinä. ja tosin se kokokin on hieman isompi ku perus NOS putelli
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
On nestemäisenä pullossa, joten ei täyttä pulloa vaakatasoon/alaspäin. Venttilistä ulos valuva tavara voi aiheuttaa paleltumia yms. Eikä saa missään nimessä joutua kosketuksiin öljyn, rasvan, bensan tms. kanssa, sillä reagoi räjähtävästi!
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Ei niin. Reagoi samaan tapaan kuin happi esim. öljyn kanssa. Kemijoki Oy:llä on menny yhdet kaasuhitsipillit ja 10 metriä letkua hukkaan öljyisen liittimen takia. Letku ja pillit lähtivät korjaamon halliovien edestä ylöspäin eivätkä tulleet kovin lähelle alas. Ei ole tullut Petäjäskoskella kukaan edes tuomaan takaisin.ajokoira kirjoitti:On nestemäisenä pullossa, joten ei täyttä pulloa vaakatasoon/alaspäin. Venttilistä ulos valuva tavara voi aiheuttaa paleltumia yms. Eikä saa missään nimessä joutua kosketuksiin öljyn, rasvan, bensan tms. kanssa, sillä reagoi räjähtävästi!
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Samaa mieltä, se dry shot ja wet shot merkkaa vaan sitä määrää, vähän paha keroo ihan tarkalleen miks se on nimetty noin, mut amerikkalaiset on outoiajokoira kirjoitti:On nestemäisenä pullossa
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Eikös se ole niin että dry shot ja wet shotin ero on se, että wet shot "sarjaan" kuuluu mukaan erillinen poltttoaineen rikastuspiiri, ja dry shottiin ei. Hatara muistikuva että jotenkin näin olisi mennyt
Mitä, meinaakko nää lyörä suapin paksihi woikosken "nitropullon", sillähä pääsee kuuhun asti
Mitä, meinaakko nää lyörä suapin paksihi woikosken "nitropullon", sillähä pääsee kuuhun asti
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Pelkällä pullolla ei vielä ihmeitä tehdä ... Ja ilokaasut ovat kielletty Suomen tieliikenteestä vuonna -85 Kemissä tapahtuneen vakavan auto-onnettomuuden takia... Ruotsalaiset saavat täyttähäkää ajella menemään ilokaasutetuilla autoilla ... Taas tämä suomen hyvä laki, voi perku*e! Ei sillä, että olisin ilokaasuja laittamassa mutta kuitenki, tuntuu että kaikki (hauska) on kielletty ...
Oikeasti.. puuttuu enään siivet sun saabista jos tuon survot sinne. Ei tarvi enään ohittaa, vaan voi ajaa (lue: lentää) "yli"
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Lexus GS 300
no itse ajattelin että jonnekin 350hp saa ilman mitää kaasutemppuja. sillä kyllä täältä neuvoja saa miten ne sinne 350hp saa. Onhan täällä ainakin yksi saappi tiedossa missä jopa yli tuon koneteho
Ja kaasuilla sitten revittäisiin loppu teho irti
Ja voimansiirto tykkää
Ja kaasuilla sitten revittäisiin loppu teho irti
Ja voimansiirto tykkää
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
Tehon takia ilokaasuja ei tarvita (vrt. esim turbo-F1-autot) mutta ahtimen heräämisviiveen kompensointiin olisi hyvä lisä.
Siis nitroilla laitetaan lisää potkua alarekisteriin, jolloin turboauto ei ole niin tehoton ennen ahtojen mukaantuloa. Lisäksi pakopuolelle saadaan enemmän energiaa pienemmillä kierroksilla, kun käytetään nitroja. Tällöin ahdin herää nopeammin.
Hyvin säädetyissä systeemeissä puhutaan jo käytännössä eliminoidusta turbopotkusta; eli nitroilla voimaa tasaisesti sitä mukaa kunnes ahdin puhaltaa, ja sitten nitronsyöttöä pienemmälle, ja lopulta kokonaan pois. Tämä on myös luotettavuuden kannalta se oikea tapa - ei kannata kuormittaa täysahdoilla ja huippukierroksilla käyvää konetta vielä nitroilla.
Toisaalta kunnon pakosarjalla ja nykyaikaisella ahtimella tuota heräämistä voidaan parantaa lähes samalla tavalla ja ilman riskejä...
Ai niin. Dry shot ja wet shot menee juurikin niin, että kuiva sarja syöttää pelkkää ilokaasua imuun, ja märkä sarja myös bensaa. Turboautoissa on suositeltavaa käyttää märkää sarjaa, jos ei ole ohjelmoitavaa ruiskua, jolla nitrojen syötön vaatima ylimääräinen bensakartta saadaan mukaan.
Siis nitroilla laitetaan lisää potkua alarekisteriin, jolloin turboauto ei ole niin tehoton ennen ahtojen mukaantuloa. Lisäksi pakopuolelle saadaan enemmän energiaa pienemmillä kierroksilla, kun käytetään nitroja. Tällöin ahdin herää nopeammin.
Hyvin säädetyissä systeemeissä puhutaan jo käytännössä eliminoidusta turbopotkusta; eli nitroilla voimaa tasaisesti sitä mukaa kunnes ahdin puhaltaa, ja sitten nitronsyöttöä pienemmälle, ja lopulta kokonaan pois. Tämä on myös luotettavuuden kannalta se oikea tapa - ei kannata kuormittaa täysahdoilla ja huippukierroksilla käyvää konetta vielä nitroilla.
Toisaalta kunnon pakosarjalla ja nykyaikaisella ahtimella tuota heräämistä voidaan parantaa lähes samalla tavalla ja ilman riskejä...
Ai niin. Dry shot ja wet shot menee juurikin niin, että kuiva sarja syöttää pelkkää ilokaasua imuun, ja märkä sarja myös bensaa. Turboautoissa on suositeltavaa käyttää märkää sarjaa, jos ei ole ohjelmoitavaa ruiskua, jolla nitrojen syötön vaatima ylimääräinen bensakartta saadaan mukaan.