rungon muokkaamiskysymys

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
mazeos
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Pe Elo 06, 2004 13:44
Paikkakunta: Turku

rungon muokkaamiskysymys

Viesti Kirjoittaja mazeos »

tuohon mun rojekti-96seen on tulossa 9-3 Aeron etuapurunko alkuperäisen eturungon tilalle. Mitä pitää ottaa huomioon eturungon vaihtamisessa?
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
[Jyri]
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 12:14
Paikkakunta: Toholampi

Re: rungon muokkaamiskysymys

Viesti Kirjoittaja [Jyri] »

Koita ainakin saada suoraan se ;)
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: rungon muokkaamiskysymys

Viesti Kirjoittaja core2 »

mazeos kirjoitti:tuohon mun rojekti-96seen on tulossa 9-3 Aeron etuapurunko alkuperäisen eturungon tilalle. Mitä pitää ottaa huomioon eturungon vaihtamisessa?
Tuntuu ihan tältä, että jätä koko paska väliin, liian raskas läpivietäväksi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: rungon muokkaamiskysymys

Viesti Kirjoittaja nugge »

Miksi?

Oletko siis OG9-3 sen apurunkoa sovittamassa kuupaan?

En tiedä kuupista paljoakaan mutta epäilen kovasti että ei ole pultinreijät kolkin apurungos sinnepäinkään. Varmaan menis helpommal rakentaa ite vahvistettu?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: rungon muokkaamiskysymys

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Pultinreiät ei satu kohilleen? No sh*t Sh.. Kuupassa ei ole pulttiapurunkoa, eikä oikeestaan apurunkoa ollenkaan. Kandee kattoa sinne kuupan kone huoneeseen vielä toisen kerran kun tätä projektia alkaa viemään pidemmälle :)
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: rungon muokkaamiskysymys

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Näin äkkiseltään mietityttää, että mitä kolkin apurungon laittaminen hyödyttää kerta koneeksi on tarkoitus og satkun b202 laittaa? Koneen kiinnittämiseen ei siitä saa apuja. Voimansiirto ja ne projektiaiheessasi mainitsemat tonnarin navat ei taida nekään suoraan istua...

Kaiken saa toki sopimaan, kunhan on valmis töitä sen eteen tekemään, mutta tuollaisessa operaatiossa miettisin jo tarkkaan siitä saatavaa hyötyä. Ja jos toteat, että kaikki vaivan näkö kannattaa, niin ei muuta kuin apurunko ja kuuppa vierekkäin ja mittailemaan. Täältä foorumilta tuskin valmista patenttiratkaisua löytyy. Tuskin kukaan on vastaava operaatiota tehnyt.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24012
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: rungon muokkaamiskysymys

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hyss hyss euroilla saa ja hevosella pääsee. tiedä mitä kivaa tästä tulossa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: rungon muokkaamiskysymys

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Ruotsissa on istutettu ysikuuppan ties millaista konepakettia.
Jopa NG900 V6 moottori 2-t lyhytnokan keulalle.
Kannattaa tutustua Ruotsin poikien keksintöihin esim Garaget.org kautta.
Kysyy suoraan sellaiselta joka on jo T5 koneen asentanut kuuppaan.
Kysymällä ei eksy....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7534
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: rungon muokkaamiskysymys

Viesti Kirjoittaja mestari »

jep ehkä ensiksi olisi hyvä nostaa se kone ja laatikko pois konehuoneesta ,pestä se ja sitten alkaa mittaileen
jos kyseessä ei ole oma talli jossa projektia viedään eteenpäin, voi tulla muuttujia matkaan.
vuokratilat voidaan vuokrata yllättäen eteenpäin tai sitten raha ei riitä harrastamiseen jos vuokrakin pitää maksaa.
oliko kuinka pitkä vuokrasopimus?

paljonko oli alan elastiikan hommia jo takana,
oliko millaiset referenssit?
käykö päivät töissä tai opiskelee, onko illat tosiaan vapaana kaikki että annetaan edes mahdollisuus projektin läpivientiin?

Millainen oli budjetti?
oliko tallissa muutakin kuin paljaat seinät
hitskone,käsityökalut,nosturit,kääntöpukki yms vermeet pitäisi olla omasta takaa

helpottaisi kummasti asiaa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin