Kampiakseleista
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Kampiakseleista
mitenkäs tuo 2,3 akseli sopii tuohon 2,0-2,1 16v moottoriin
tarviiko koneistusta.Ja iskun pituus olis kiva tietää,entäs 2,0-2,1 jakopäänhilut
ovatko identtiset sopivatko 2,3 koneeseen,ja kiertokankien männäntapit
ovatko vahvemmat kuin 2,0-2,1 koneessa.
ja jos olis jollain jotain dokumenttia josta näkis vähän noiden moottoreiden
teknisiä tietoja.
tarviiko koneistusta.Ja iskun pituus olis kiva tietää,entäs 2,0-2,1 jakopäänhilut
ovatko identtiset sopivatko 2,3 koneeseen,ja kiertokankien männäntapit
ovatko vahvemmat kuin 2,0-2,1 koneessa.
ja jos olis jollain jotain dokumenttia josta näkis vähän noiden moottoreiden
teknisiä tietoja.
Ari 1622
Re: Kampiakseleista
Ei tainnu sopia 2.3 tuohon vanhaan lohkoon, tai sopii se siihen, mutta ei og-satkun vaihdelaatikon kanssa. Mikähän oli tavoiteltu yhdistelmä?
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kampiakseleista
tuota yhdistelmää tavoittelin 2,3 kampi 2,0-2,1 koneeseenja tarkoitin vielä sitä 2,3pitkää
lohkoa.
lohkoa.
Ari 1622
Re: Kampiakseleista
Minkäs vaihdelaatikon kaveriksi, sitä yritin tuossa kysyä? Tuo kampurahan menee kyllä lohkoon, ongelma on siinä, että 2.3 kampura ottaa kiinni og-satkun vaihdelaatikkoon. Jos et tämmöistä yhdistelmää tee, niin silloin ei pitäsi olla mitään hätää. Mainitset tässä vain 2.0-2.1 koneet ja niitä ei ollut kuin og900 malleissa. Siksi yritän kysyä minkälaista yhdistelmää olet oikein rakentamassa. Vanhan ysisatkun laatikon päälle et saa 2.3 kampiakselia, vaikka olisi pitkälohkosta.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kampiakseleista
Tuota asiaa juuri hainkin että laitetaan 2,3 kampura 2,1 lohkoon,mikä ottaa kiinniG-mies kirjoitti:Minkäs vaihdelaatikon kaveriksi, sitä yritin tuossa kysyä? Tuo kampurahan menee kyllä lohkoon, ongelma on siinä, että 2.3 kampura ottaa kiinni og-satkun vaihdelaatikkoon. Jos et tämmöistä yhdistelmää tee, niin silloin ei pitäsi olla mitään hätää. Mainitset tässä vain 2.0-2.1 koneet ja niitä ei ollut kuin og900 malleissa. Siksi yritän kysyä minkälaista yhdistelmää olet oikein rakentamassa. Vanhan ysisatkun laatikon päälle et saa 2.3 kampiakselia, vaikka olisi pitkälohkosta.
Matti
kampurasta vaihdelaatikkoon vastapainot vai mikä?
Ari 1622
Re: Kampiakseleista
En vieläkään saanut suoraa vastausta, mutta pysyn siis oletuksessani, että tavoitteenasi on laittaa og900 malliin B212 moottoriin 2.3 kampiakseli. Vastapainot ei välttämättä, mutta kiertokanget käy syvemmällä, koska tilavuusmuutos on tehty iskunpituudella. Olisihan näitä muutoksia tehty useampikin, jos se olisi mahdollista, sen verran mukavammin 2.3 vääntää.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kampiakseleista
juu sorry,OGhen oli tarkoitus sovittaa.täytyy sitten suunnitella jotain muuta.
Ari 1622
Re: Kampiakseleista
Olen kuullut jokkismiesten rakennelleen näitä suunnilleen seuraavalla kaavalla ysiysiin: 2.3 kampiakselin vastapainolimpusta sorvataan pois 5mm, kiertokangen kaulat ”ohihiotaan” pidemmälle iskulle ja halkaisijaltaan sopiviksi jonkun Golffin veiveille. Sieltä Lonkswaagenin puolelta oli männätkin löytyneet. Iskutilavuutta oli tullut 2.5 litraa ja vääntöä kivasti lisää. Tarkempia yksityiskohtia en näistä ja niiden kestävyydestä tiedä.
Honda XL650v, Kubota B6000
Honda CR-V
Honda CR-V
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Kampiakseleista
O_o
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kampiakseleista
Juu varmaankin ovat tehneet,mutta ovat varmaan tehneet 2,0 koneen akselistajanne1009 kirjoitti:Olen kuullut jokkismiesten rakennelleen näitä suunnilleen seuraavalla kaavalla ysiysiin: 2.3 kampiakselin vastapainolimpusta sorvataan pois 5mm, kiertokangen kaulat ”ohihiotaan” pidemmälle iskulle ja halkaisijaltaan sopiviksi jonkun Golffin veiveille. Sieltä Lonkswaagenin puolelta oli männätkin löytyneet. Iskutilavuutta oli tullut 2.5 litraa ja vääntöä kivasti lisää. Tarkempia yksityiskohtia en näistä ja niiden kestävyydestä tiedä.
hitsaamalla ja sitten koneistetaan epäkeskeisesti että saadaan haluttu iskunpituus.
Ari 1622
Re: Kampiakseleista
^Tämä tapaus josta kerroin, oli tehty nimenomaan 2.3 koneen akselista ja pelkästään ainetta poistamalla. Sitä en jaksa muistaa mistä moottoriversiosta akseli oli lähtöisin. Ens viikolla luultavasti nään tätä kaveria, niin voin kysellä jos haluaa kertoa tarkemmin asiasta.
Honda XL650v, Kubota B6000
Honda CR-V
Honda CR-V
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Kampiakseleista
mitkä vidu veivit ne o laittanu jos reilul kädel poistanu tavaraa
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Kampiakseleista
Ilmeisesti jonkun Golfin.
Jokunen vuosi sitten huhu kertoi autosta (taisi olla Ruotsissa), jossa olisi tehty askin ja koneen väliin korokelevy että kampuralle sai tilaa. Tuon tyylin kanssa enskalle tarttee toki pidemmän ketjun ja sen etsiminen/teettäminen on tietty oma hommansa - tuleeko mieleen muita haasteita?
Noin niinkun muuten 2.3T ja OG:n vaihdelaatikko kuulostaa aina hyvältä kombinaatiolta
.
Jokunen vuosi sitten huhu kertoi autosta (taisi olla Ruotsissa), jossa olisi tehty askin ja koneen väliin korokelevy että kampuralle sai tilaa. Tuon tyylin kanssa enskalle tarttee toki pidemmän ketjun ja sen etsiminen/teettäminen on tietty oma hommansa - tuleeko mieleen muita haasteita?
Noin niinkun muuten 2.3T ja OG:n vaihdelaatikko kuulostaa aina hyvältä kombinaatiolta

Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kampiakseleista
Männät ja veivit oli golffista, kait ne kestää vaparissa sen hetken mitä tarvii ja se vaihteistokin, jokarissa ahtimet kielletty (?).
Honda XL650v, Kubota B6000
Honda CR-V
Honda CR-V
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kampiakseleista
Juu juu joo elikä se on silloin hiottu epäkeskeisesti jolloin saadaan vielä enempi iskua akselille volkkarin kankia käytetään paljon silmä on pienempi niin saadaan vain hiomallajanne1009 kirjoitti:^Tämä tapaus josta kerroin, oli tehty nimenomaan 2.3 koneen akselista ja pelkästään ainetta poistamalla. Sitä en jaksa muistaa mistä moottoriversiosta akseli oli lähtöisin. Ens viikolla luultavasti nään tätä kaveria, niin voin kysellä jos haluaa kertoa tarkemmin asiasta.
akseliin laakerikaulalle sopiva halkaisija.
Ari 1622