Kampiakseleista

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Kampiakseleista

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

mitenkäs tuo 2,3 akseli sopii tuohon 2,0-2,1 16v moottoriin
tarviiko koneistusta.Ja iskun pituus olis kiva tietää,entäs 2,0-2,1 jakopäänhilut
ovatko identtiset sopivatko 2,3 koneeseen,ja kiertokankien männäntapit
ovatko vahvemmat kuin 2,0-2,1 koneessa.
ja jos olis jollain jotain dokumenttia josta näkis vähän noiden moottoreiden
teknisiä tietoja.
Ari 1622
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Kampiakseleista

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ei tainnu sopia 2.3 tuohon vanhaan lohkoon, tai sopii se siihen, mutta ei og-satkun vaihdelaatikon kanssa. Mikähän oli tavoiteltu yhdistelmä?

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kampiakseleista

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

tuota yhdistelmää tavoittelin 2,3 kampi 2,0-2,1 koneeseenja tarkoitin vielä sitä 2,3pitkää
lohkoa.
Ari 1622
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Kampiakseleista

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Minkäs vaihdelaatikon kaveriksi, sitä yritin tuossa kysyä? Tuo kampurahan menee kyllä lohkoon, ongelma on siinä, että 2.3 kampura ottaa kiinni og-satkun vaihdelaatikkoon. Jos et tämmöistä yhdistelmää tee, niin silloin ei pitäsi olla mitään hätää. Mainitset tässä vain 2.0-2.1 koneet ja niitä ei ollut kuin og900 malleissa. Siksi yritän kysyä minkälaista yhdistelmää olet oikein rakentamassa. Vanhan ysisatkun laatikon päälle et saa 2.3 kampiakselia, vaikka olisi pitkälohkosta.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kampiakseleista

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

G-mies kirjoitti:Minkäs vaihdelaatikon kaveriksi, sitä yritin tuossa kysyä? Tuo kampurahan menee kyllä lohkoon, ongelma on siinä, että 2.3 kampura ottaa kiinni og-satkun vaihdelaatikkoon. Jos et tämmöistä yhdistelmää tee, niin silloin ei pitäsi olla mitään hätää. Mainitset tässä vain 2.0-2.1 koneet ja niitä ei ollut kuin og900 malleissa. Siksi yritän kysyä minkälaista yhdistelmää olet oikein rakentamassa. Vanhan ysisatkun laatikon päälle et saa 2.3 kampiakselia, vaikka olisi pitkälohkosta.

Matti
Tuota asiaa juuri hainkin että laitetaan 2,3 kampura 2,1 lohkoon,mikä ottaa kiinni
kampurasta vaihdelaatikkoon vastapainot vai mikä?
Ari 1622
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Kampiakseleista

Viesti Kirjoittaja G-mies »

En vieläkään saanut suoraa vastausta, mutta pysyn siis oletuksessani, että tavoitteenasi on laittaa og900 malliin B212 moottoriin 2.3 kampiakseli. Vastapainot ei välttämättä, mutta kiertokanget käy syvemmällä, koska tilavuusmuutos on tehty iskunpituudella. Olisihan näitä muutoksia tehty useampikin, jos se olisi mahdollista, sen verran mukavammin 2.3 vääntää.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kampiakseleista

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

juu sorry,OGhen oli tarkoitus sovittaa.täytyy sitten suunnitella jotain muuta.
Ari 1622
janne1009
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Pe Syys 14, 2007 17:07
Paikkakunta: Nokia

Re: Kampiakseleista

Viesti Kirjoittaja janne1009 »

Olen kuullut jokkismiesten rakennelleen näitä suunnilleen seuraavalla kaavalla ysiysiin: 2.3 kampiakselin vastapainolimpusta sorvataan pois 5mm, kiertokangen kaulat ”ohihiotaan” pidemmälle iskulle ja halkaisijaltaan sopiviksi jonkun Golffin veiveille. Sieltä Lonkswaagenin puolelta oli männätkin löytyneet. Iskutilavuutta oli tullut 2.5 litraa ja vääntöä kivasti lisää. Tarkempia yksityiskohtia en näistä ja niiden kestävyydestä tiedä.
Honda XL650v, Kubota B6000
Honda CR-V
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Kampiakseleista

Viesti Kirjoittaja nugge »

O_o
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kampiakseleista

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

janne1009 kirjoitti:Olen kuullut jokkismiesten rakennelleen näitä suunnilleen seuraavalla kaavalla ysiysiin: 2.3 kampiakselin vastapainolimpusta sorvataan pois 5mm, kiertokangen kaulat ”ohihiotaan” pidemmälle iskulle ja halkaisijaltaan sopiviksi jonkun Golffin veiveille. Sieltä Lonkswaagenin puolelta oli männätkin löytyneet. Iskutilavuutta oli tullut 2.5 litraa ja vääntöä kivasti lisää. Tarkempia yksityiskohtia en näistä ja niiden kestävyydestä tiedä.
Juu varmaankin ovat tehneet,mutta ovat varmaan tehneet 2,0 koneen akselista
hitsaamalla ja sitten koneistetaan epäkeskeisesti että saadaan haluttu iskunpituus.
Ari 1622
janne1009
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Pe Syys 14, 2007 17:07
Paikkakunta: Nokia

Re: Kampiakseleista

Viesti Kirjoittaja janne1009 »

^Tämä tapaus josta kerroin, oli tehty nimenomaan 2.3 koneen akselista ja pelkästään ainetta poistamalla. Sitä en jaksa muistaa mistä moottoriversiosta akseli oli lähtöisin. Ens viikolla luultavasti nään tätä kaveria, niin voin kysellä jos haluaa kertoa tarkemmin asiasta.
Honda XL650v, Kubota B6000
Honda CR-V
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Kampiakseleista

Viesti Kirjoittaja nugge »

mitkä vidu veivit ne o laittanu jos reilul kädel poistanu tavaraa

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
aero
-
Viestit: 9119
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kampiakseleista

Viesti Kirjoittaja aero »

Ilmeisesti jonkun Golfin.

Jokunen vuosi sitten huhu kertoi autosta (taisi olla Ruotsissa), jossa olisi tehty askin ja koneen väliin korokelevy että kampuralle sai tilaa. Tuon tyylin kanssa enskalle tarttee toki pidemmän ketjun ja sen etsiminen/teettäminen on tietty oma hommansa - tuleeko mieleen muita haasteita?

Noin niinkun muuten 2.3T ja OG:n vaihdelaatikko kuulostaa aina hyvältä kombinaatiolta ;).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
janne1009
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Pe Syys 14, 2007 17:07
Paikkakunta: Nokia

Re: Kampiakseleista

Viesti Kirjoittaja janne1009 »

Männät ja veivit oli golffista, kait ne kestää vaparissa sen hetken mitä tarvii ja se vaihteistokin, jokarissa ahtimet kielletty (?).
Honda XL650v, Kubota B6000
Honda CR-V
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kampiakseleista

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

janne1009 kirjoitti:^Tämä tapaus josta kerroin, oli tehty nimenomaan 2.3 koneen akselista ja pelkästään ainetta poistamalla. Sitä en jaksa muistaa mistä moottoriversiosta akseli oli lähtöisin. Ens viikolla luultavasti nään tätä kaveria, niin voin kysellä jos haluaa kertoa tarkemmin asiasta.
Juu juu joo elikä se on silloin hiottu epäkeskeisesti jolloin saadaan vielä enempi iskua akselille volkkarin kankia käytetään paljon silmä on pienempi niin saadaan vain hiomalla
akseliin laakerikaulalle sopiva halkaisija.
Ari 1622
Vastaa Viestiin