Mistä punaista silikonialipaineletkua ja TCS:stä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Mistä punaista silikonialipaineletkua ja TCS:stä

Viesti Kirjoittaja pevi »

Mistähän saisi tilattua punaista alipaineletkua, joka olisi tehty silikonista.

Jaa, ettäkö miksi tavallinen musta ei kelpaa. No, kun auto on 9000 TCS:llä ja muilla vermeillä. Kun letku olisi paremman laatuista ja kirkkaan väristä olisi letkun irtoamiset/hankauskohdat helpompi havaita eikä alipanepuolen jutut sitten niin paljon tekisi kiusaa...

Ja punainen trimmais hyvin DI-kasetin kanssa :oops:
Viimeksi muokannut pevi, La Helmi 05, 2005 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuossa on nyt ainakin yks, sijaitsee kyllä hieman kaukana :oops:

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1130

hinnaltaan ei ole kyllä pahan hintasta, 4 jöröä/metri :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Tuolla on jotain silikooniletkuja http://www.rallyracefin.fi/
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Itse tilasin Samcon letkunpätkät tuolta :arrow: http://www.professionalmotor.fi/
Punainen paroni
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
Paikkakunta: Riihimäki

Punaista sili-letkua

Viesti Kirjoittaja Punainen paroni »

Tuikkasin hiljakkoin punaista silikoniletkua by-pass-venan vaihdon yhteydessä vanhojen eltaantuneiden :? mustien letkujen tilalle.
Auto on punainen turbo-donitsi, joten pitihän letkutkin vaihtaa oikeen värisiksi >>> nyt se on komee... :D

Letkua löysin täältä:
http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... etkut.html
-eikä edes maksanut ihan mahottomia, Petelle kiitos. :wink:
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Asiasta hieman poiketen.

Mullahan on hieman tuota tcs probleemaa kuumalla koneella. Voisiko muka joku perus alipaine (onko siellä niin kova alipaine) letku mennä lyttyy vaikkapa kuumuudesta johtuen? Ja näin aiheuttais limb home moden?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
aaltot
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 04:25

Viesti Kirjoittaja aaltot »

Sabo kirjoitti:Asiasta hieman poiketen.

Mullahan on hieman tuota tcs probleemaa kuumalla koneella. Voisiko muka joku perus alipaine (onko siellä niin kova alipaine) letku mennä lyttyy vaikkapa kuumuudesta johtuen? Ja näin aiheuttais limb home moden?
Tyhmänä sanon että letkut pitäisi olla aika huonossa kunnossa siinävaiheessa, Mutta jos esm letku olis 2-3sec kasassa niin miksei..

Ps. itsellä tapana uusia kaikki mikä vois EHKä vaikuttaa asiaan joten...
andelin
"Saabisti"
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:09
Paikkakunta: Turku

Re: Mistä punaista silikonialipaineletkua

Viesti Kirjoittaja andelin »

pevi kirjoitti:Mistähän saisi tilattua punaista alipaineletkua, joka olisi tehty silikonista.

Jaa, ettäkö miksi tavallinen musta ei kelpaa. No, kun auto on 9000 TCS:llä ja muilla vermeillä. Kun letku olisi paremman laatuista ja kirkkaan väristä olisi letkun irtoamiset/hankauskohdat helpompi havaita eikä alipanepuolen jutut sitten niin paljon tekisi kiusaa...

Ja punainen trimmais hyvin DI-kasetin kanssa :oops:
GT-shopista löytyy sitä letkua, mitä sulla on jo pari metriä Aerossasi :wink:

http://www.gt-shop.net/cgi-bin/iisi3.pl ... &sid=20049
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

aaltot kirjoitti:
Sabo kirjoitti:Asiasta hieman poiketen.

Mullahan on hieman tuota tcs probleemaa kuumalla koneella. Voisiko muka joku perus alipaine (onko siellä niin kova alipaine) letku mennä lyttyy vaikkapa kuumuudesta johtuen? Ja näin aiheuttais limb home moden?
Tyhmänä sanon että letkut pitäisi olla aika huonossa kunnossa siinävaiheessa, Mutta jos esm letku olis 2-3sec kasassa niin miksei..

Ps. itsellä tapana uusia kaikki mikä vois EHKä vaikuttaa asiaan joten...




On mulla kaikki letkut uusia, mutta halvinta motonetin mustaa.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Konerempan aikana uusin myös turbosatkuun kaikki metrilakut. Aivan hirveän hintaista oli kun kyseli "alipaineletkua" putiikeista ja jos oli vielä joku punainen väritys keksitty niin hintaa oli tuplasti. Silikoniletkusta olisin voinut maksaa semmoiset hinnat, mutta perus mustasta nou.

Sattumalta TKA:n putiikissa käsiin sattui ihan perus polttoaineletkua, joka olikin metrihinnaltaan vajaa puolet "alipaineletkun" hinnasta. 4mm reikä ja 10mm päältä. Kestää myrkkyjä ja ei taatusti mene littaan. Sai kelvata kunnes vastaan tulee kohtuu hintaista silikonituubia...... :roll:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Sabo kirjoitti:Asiasta hieman poiketen.

Mullahan on hieman tuota tcs probleemaa kuumalla koneella. Voisiko muka joku perus alipaine (onko siellä niin kova alipaine) letku mennä lyttyy vaikkapa kuumuudesta johtuen? Ja näin aiheuttais limb home moden?
En usko, että limp-home johtuisi letkusta. Epäilen vahvasti sitä pun/must takaiskuventtiiliä joka eräässä TCS:n alipaineletkussa sijaitsee.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

pevi kirjoitti:
Sabo kirjoitti:Asiasta hieman poiketen.

Mullahan on hieman tuota tcs probleemaa kuumalla koneella. Voisiko muka joku perus alipaine (onko siellä niin kova alipaine) letku mennä lyttyy vaikkapa kuumuudesta johtuen? Ja näin aiheuttais limb home moden?
En usko, että limp-home johtuisi letkusta. Epäilen vahvasti sitä pun/must takaiskuventtiiliä joka eräässä TCS:n alipaineletkussa sijaitsee.


Se kestää painetta, on testattu. Voisko lämpimänä takaiskuvena ruveta hengittään väärään suuntaan ja jäähdyttyään toimia?

Sori, kun meni offtopiciks.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Kiitokset hyvistä vinkeistä.Andelin:lta olinkin tiedustellut mistä hän sitä letkua osti. Olipahan vaan päässyt unohtumaan. Aero on toiminut kuin kello vaikka siinä onkin TCS :wink:

Vielä TCS:stä, vaikka meneekin alkuperäisen aiheen ohi.

vm 91-92 malleissa TCS:ssä, nimenomaan läppäkotelon ja kaasupolkimen antureissa oli laatu ongelmia, samoin liittimien kontaktipinnoissa. vm 94 puolivälin jälkeen tuli viimeisin TCS versio, jossa kaikki viat oli poistettu.
TCS on mielestäni osittain aiheetta saanut huonon maineen. Jos on asiantunteva korjaaja testilaitteineen, niin kyllä sen korjaa siinä missä muutkin härpöttimet. Valitettavasti maan tonnarikanta ei ole järin suuri ja vain murto-osassakin niistä on TCS, joten ei oikein vankkaa ammattitaitoa ole päässyt kertymään. Lisäongelman tuo sikamaiset varaosahinnat.
Itse olen saanut hankituksi kaikki TCS:n korjaamokäsikirjat ja valmistaja on erityisen ansiokkaasti painottanut tyypillisimpiä ongelmiakohtia. Nyt kun on tarkoin perehtynyt ko. härpöttimeen voinen todeta ettei sitä välttämättä tarvitse vältellä, ainakaan vm 94-95 malleja, tosin ei moisesta laitteistosta sanottavammin hyötyäkään ole tonnarissa. Teknisesti se on korjattavissa siinä missä muutkin laitteet, kunhan tietää mitä tekee.

Olen ollut jonkin verran kirjeenvaihdossa erään USA:laisen "asiantuntijan"
kanssa ko. laitteistosta ja saanut häneltä hyviä vinkkejä. Ostin häneltä varoiksi autooni jopa viimeisimmän läppäkotelon ja TCS äly-yksikön, vaikka en välttämättä usko niitä tarvitsevani.


Muuten Sabon kannattaa tarkastaa ettei limp-home vaijeri ole liian tiukalla jolloin osien lämmettyä se saattaa aiheuttaa limp-home mekanismin laukeamisen :?
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Meinaatko Pevi sitä kaasuläpän ohjaus vaijeria, mikä toimii sitten kun ollaan limphomessa? (mekaaninen kaasuläpän säätäjä)?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Juuri sitä tarkoitan. Ei oikein tule mieleen mikä muu voisi olla lämpötila riipuvainen. Se oli korjaamokirjan mukaan "tyypillinen vika paikka"
Vastaa Viestiin