Kiitokset hyvistä vinkeistä.Andelin:lta olinkin tiedustellut mistä hän sitä letkua osti. Olipahan vaan päässyt unohtumaan. Aero on toiminut kuin kello vaikka siinä onkin TCS
Vielä TCS:stä, vaikka meneekin alkuperäisen aiheen ohi.
vm 91-92 malleissa TCS:ssä, nimenomaan läppäkotelon ja kaasupolkimen antureissa oli laatu ongelmia, samoin liittimien kontaktipinnoissa. vm 94 puolivälin jälkeen tuli viimeisin TCS versio, jossa kaikki viat oli poistettu.
TCS on mielestäni osittain aiheetta saanut huonon maineen. Jos on asiantunteva korjaaja testilaitteineen, niin kyllä sen korjaa siinä missä muutkin härpöttimet. Valitettavasti maan tonnarikanta ei ole järin suuri ja vain murto-osassakin niistä on TCS, joten ei oikein vankkaa ammattitaitoa ole päässyt kertymään. Lisäongelman tuo sikamaiset varaosahinnat.
Itse olen saanut hankituksi kaikki TCS:n korjaamokäsikirjat ja valmistaja on erityisen ansiokkaasti painottanut tyypillisimpiä ongelmiakohtia. Nyt kun on tarkoin perehtynyt ko. härpöttimeen voinen todeta ettei sitä välttämättä tarvitse vältellä, ainakaan vm 94-95 malleja, tosin ei moisesta laitteistosta sanottavammin hyötyäkään ole tonnarissa. Teknisesti se on korjattavissa siinä missä muutkin laitteet, kunhan tietää mitä tekee.
Olen ollut jonkin verran kirjeenvaihdossa erään USA:laisen "asiantuntijan"
kanssa ko. laitteistosta ja saanut häneltä hyviä vinkkejä. Ostin häneltä varoiksi autooni jopa viimeisimmän läppäkotelon ja TCS äly-yksikön, vaikka en välttämättä usko niitä tarvitsevani.
Muuten Sabon kannattaa tarkastaa ettei limp-home vaijeri ole liian tiukalla jolloin osien lämmettyä se saattaa aiheuttaa limp-home mekanismin laukeamisen