Bensan katkeaminen 1.1 bar

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Bensan katkeaminen 1.1 bar

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Hello !

Mulla on 9000 turbo vm-88 aut. Autossa on Swedish Dynamics apc ja By-pass , bensa-paine 3.0 bar. Peruspaineet noin 0.4 bar. Vasemman jalan kohdalla on se over boost switch, no ku sitä ruuvasin , niinku että katku tulisi korkeammalla niin ei toiminu. Joten otin sen vehkeen pois ja liitin ne johdot ku tuli siihen boosti ruuviin.

No eiku radalle ja ahteet ylös ja NAPS , tietty katkes bensa taas 1.1 baarin kohdalla vaikka ei pitäisi enää.

Olisko kenelläkää tietoo mitä tehdä ku bensa edelleen katkee ?
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Olisiko mahdollisesti mennyt paine-anturi ja ylipainekytkin sekaisin. Itse ainakin satkussa rupesin ruuvaamaan hyppylankaa ensiksi väärään mötikkään ja toiminta oli kuvatunlaista. No savun hälvennyttyä tarkistettiin kytkennät ja muutettiin lanka oikeaan kytkimeen kiinni.... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

No sitä on mulle sanonnu että olisin väärää vempelettä värkänny, mutta ku en ole. Siis se transducer on se hopea isompi vehje , siihen en ole koskenu enkä ajo. Sitä mä kanssa on ihmetelly ku mun siihen over boost switchiin tuli vain yksi paineletku ja " kaikki " yleinsä puhuu kahdesta.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11639
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tomi9000T kirjoitti:No sitä on mulle sanonnu että olisin väärää vempelettä värkänny, mutta ku en ole. Siis se transducer on se hopea isompi vehje , siihen en ole koskenu enkä ajo.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3865#63865
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Jep , kyllä toi paine-anturi vielä paikalla on. Onko sillä väliä yhdistääkö ne ruskeat johdot mitkä tuli siihen ylipaine-kytkimeen. Ku mulla ne meni sököksi kun sen ylipaine-kytkimnen poistin syksyllä. Mä ole liittäny johdon niiden kahden keltaisen johdon väliin missä liittimet ja mistä lähti ne ruskeat johdot. Ei musta kyllä pitäsi olla väliä millä johdoilla yhdistää. Olen yhdistäny ne kaksi keltaista , noin 5cm pitkällä kupari johdolla.
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

Ettet vain nyt kuitenkin ole räplännyt vakionopeussäätimen painekytkintä. Kuvailemasi perusteella ylipainekytkin on edelleeen toiminnassa.
Ylipainekytkimen tunnistaa myös siitä että sitä säädetään talttapäämeisselillä ainakin -89 mallissa.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

No kun mä olen heittäny sen ylipaine-kytkimen pois jo syksyllä. Ku ei ruuvaus toiminu sen suhteen ku napas silti se bensa kiinni. Mulla ainakin mun tonnaris toi ylipaine-kytkimen säätö ruuvi oli 6 kulmainen ???
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11639
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tomi9000T kirjoitti:Jep , kyllä toi paine-anturi vielä paikalla on. Onko sillä väliä yhdistääkö ne ruskeat johdot mitkä tuli siihen ylipaine-kytkimeen. Ku mulla ne meni sököksi kun sen ylipaine-kytkimnen poistin syksyllä. Mä ole liittäny johdon niiden kahden keltaisen johdon väliin missä liittimet ja mistä lähti ne ruskeat johdot. Ei musta kyllä pitäsi olla väliä millä johdoilla yhdistää. Olen yhdistäny ne kaksi keltaista , noin 5cm pitkällä kupari johdolla.
Vuosimallissa 1988 johdot menee näin:
Paineanturi: 483 musta/valkoinen ja 484 vihreä/punainen
Ylipainekatkaisin: 560 vihreä/valkoinen, 560A vihreä/valkoinen
Alipainekatkaisin cruise/APC: 481 keltainen/valkoinen, 481A keltainen

Tuosta kirjoittamastasi voisi ymmärtää, että ainakaan ylipainekatkaisijan johtoja et ole yhdistänyt, mutta jotain muuta johtohääräystä kyllä enemmänkin....

Cruisen alipainekatkaisin on rungoltaaan ruskeaa muovia, ja siinä on joku punainen tulppa päässä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

Tomi9000T kirjoitti:No kun mä olen heittäny sen ylipaine-kytkimen pois jo syksyllä. Ku ei ruuvaus toiminu sen suhteen ku napas silti se bensa kiinni. Mulla ainakin mun tonnaris toi ylipaine-kytkimen säätö ruuvi oli 6 kulmainen ???
Hienoa, olet todennäköisesti hävittänyt cruisen alipainekytkimen. No ei se niin vakavaa.
Se ylipainekytkin löytyy peremmältä oikein hankalassa paikassa... 8)
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

6-kulmainen...hmmm..Mulla kait oli ihan perus tasapäämeisseli millä sitä pystyi säätään tai sitten vaan muistan väärin...No kuitenkin, kyllä nyt on menny makaroonit ja pastat sekasin sillä pitäis toimia ihan ok sillä hyppyjohto patentilla!
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Jos mä nyt olen sen cruise/alipaine nappulan heittäny vittuun niin onko siitä mitään ongelmaa ?, jos nyt cruise ei toimi niin eipä haittaa , ku ikinä en ole käyttäny..ku ei tykkää ihan turha laite. Pitää tonkia päivällä tarkemmin...jos se ylipaine-ruuvi löytyis....:)

ilmoittaa huomenna tilanteen....Kiitos kaikille....:)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11639
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tomi9000T kirjoitti:Jos mä nyt olen sen cruise/alipaine nappulan heittäny vittuun niin onko siitä mitään ongelmaa ?
Jos cruisen alipainekytkimen johdot olet yhdistänyt, niin cruisen päälläollessakin olisi täysahdot käytössä. Tuon aliapainekytkimen tehtävä on estää ahtojen nousemista yli peruspaineiden silloin kun cruise on päällä (cruisen letkussa alipainetta). Tällä kai saadaan tasaisempi nopeudensäätö kun täysahdot ei pumppaa pienellä kaasumuutoksella isoa muutosta nopeuteen.

Ei siis haittaa jos et käytä cruisea. Ellei sitten haittaa että se nappula on siellä v***ssa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Jep löyty se ylipaine-kytkin...siihen tulee siis kaksi sellaista liteää letkua ja keskellä se iso ruuvi ? , mä yritin sitä ruuvaa ja vissiin onnistuin . Ku meinaa on vähän hankalassa paikassa...:) Mutta ku yritin starttaa niin ei onnistu. Taisi väntyä ne letkun liittimet siitä ylipaine-kytkimestä. Eli jos liitän ne yhteen niin auto ainakin starttaisi ? Siis oletan että nyt bensakatku koko ajan käytössä ja ei siks strattaa...

Letkut voin sitte liittää myöhemmin yhteen `?
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

liitin ne valko/vihreät johdot toisiinsa , mitkä tuli siihen ylipainen-kytkimeen. Poistin ne mustat muovipäät ja rullasin johdot toisiinsa ympäri. Ei vaan halua starttaa millään, startti vetää ja kaikki muuten ok, ennen ku aloin sen ylipaine-kytkimen kanssa leikkii....

Saab täynnä hienoa tekniikaa , kuski tyhjänä infoa...
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11639
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tomi9000T kirjoitti:Poistin ne mustat muovipäät ja rullasin johdot toisiinsa ympäri. Ei vaan halua starttaa millään, startti vetää ja kaikki muuten ok, ennen ku aloin sen ylipaine-kytkimen kanssa leikkii....
Eihän vaan ne sinun paljaat johdonpäät ottaneet maihin missään vaiheessa kun virrat oli päällä - olisiko bensapumpun sulake mennyt?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin