Bensan katkeaminen 1.1 bar
Bensan katkeaminen 1.1 bar
Hello !
Mulla on 9000 turbo vm-88 aut. Autossa on Swedish Dynamics apc ja By-pass , bensa-paine 3.0 bar. Peruspaineet noin 0.4 bar. Vasemman jalan kohdalla on se over boost switch, no ku sitä ruuvasin , niinku että katku tulisi korkeammalla niin ei toiminu. Joten otin sen vehkeen pois ja liitin ne johdot ku tuli siihen boosti ruuviin.
No eiku radalle ja ahteet ylös ja NAPS , tietty katkes bensa taas 1.1 baarin kohdalla vaikka ei pitäisi enää.
Olisko kenelläkää tietoo mitä tehdä ku bensa edelleen katkee ?
Mulla on 9000 turbo vm-88 aut. Autossa on Swedish Dynamics apc ja By-pass , bensa-paine 3.0 bar. Peruspaineet noin 0.4 bar. Vasemman jalan kohdalla on se over boost switch, no ku sitä ruuvasin , niinku että katku tulisi korkeammalla niin ei toiminu. Joten otin sen vehkeen pois ja liitin ne johdot ku tuli siihen boosti ruuviin.
No eiku radalle ja ahteet ylös ja NAPS , tietty katkes bensa taas 1.1 baarin kohdalla vaikka ei pitäisi enää.
Olisko kenelläkää tietoo mitä tehdä ku bensa edelleen katkee ?
Olisiko mahdollisesti mennyt paine-anturi ja ylipainekytkin sekaisin. Itse ainakin satkussa rupesin ruuvaamaan hyppylankaa ensiksi väärään mötikkään ja toiminta oli kuvatunlaista. No savun hälvennyttyä tarkistettiin kytkennät ja muutettiin lanka oikeaan kytkimeen kiinni.... 

Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3865#63865Tomi9000T kirjoitti:No sitä on mulle sanonnu että olisin väärää vempelettä värkänny, mutta ku en ole. Siis se transducer on se hopea isompi vehje , siihen en ole koskenu enkä ajo.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jep , kyllä toi paine-anturi vielä paikalla on. Onko sillä väliä yhdistääkö ne ruskeat johdot mitkä tuli siihen ylipaine-kytkimeen. Ku mulla ne meni sököksi kun sen ylipaine-kytkimnen poistin syksyllä. Mä ole liittäny johdon niiden kahden keltaisen johdon väliin missä liittimet ja mistä lähti ne ruskeat johdot. Ei musta kyllä pitäsi olla väliä millä johdoilla yhdistää. Olen yhdistäny ne kaksi keltaista , noin 5cm pitkällä kupari johdolla.
Ettet vain nyt kuitenkin ole räplännyt vakionopeussäätimen painekytkintä. Kuvailemasi perusteella ylipainekytkin on edelleeen toiminnassa.
Ylipainekytkimen tunnistaa myös siitä että sitä säädetään talttapäämeisselillä ainakin -89 mallissa.
Ylipainekytkimen tunnistaa myös siitä että sitä säädetään talttapäämeisselillä ainakin -89 mallissa.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Vuosimallissa 1988 johdot menee näin:Tomi9000T kirjoitti:Jep , kyllä toi paine-anturi vielä paikalla on. Onko sillä väliä yhdistääkö ne ruskeat johdot mitkä tuli siihen ylipaine-kytkimeen. Ku mulla ne meni sököksi kun sen ylipaine-kytkimnen poistin syksyllä. Mä ole liittäny johdon niiden kahden keltaisen johdon väliin missä liittimet ja mistä lähti ne ruskeat johdot. Ei musta kyllä pitäsi olla väliä millä johdoilla yhdistää. Olen yhdistäny ne kaksi keltaista , noin 5cm pitkällä kupari johdolla.
Paineanturi: 483 musta/valkoinen ja 484 vihreä/punainen
Ylipainekatkaisin: 560 vihreä/valkoinen, 560A vihreä/valkoinen
Alipainekatkaisin cruise/APC: 481 keltainen/valkoinen, 481A keltainen
Tuosta kirjoittamastasi voisi ymmärtää, että ainakaan ylipainekatkaisijan johtoja et ole yhdistänyt, mutta jotain muuta johtohääräystä kyllä enemmänkin....
Cruisen alipainekatkaisin on rungoltaaan ruskeaa muovia, ja siinä on joku punainen tulppa päässä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Hienoa, olet todennäköisesti hävittänyt cruisen alipainekytkimen. No ei se niin vakavaa.Tomi9000T kirjoitti:No kun mä olen heittäny sen ylipaine-kytkimen pois jo syksyllä. Ku ei ruuvaus toiminu sen suhteen ku napas silti se bensa kiinni. Mulla ainakin mun tonnaris toi ylipaine-kytkimen säätö ruuvi oli 6 kulmainen ???
Se ylipainekytkin löytyy peremmältä oikein hankalassa paikassa...

ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
6-kulmainen...hmmm..Mulla kait oli ihan perus tasapäämeisseli millä sitä pystyi säätään tai sitten vaan muistan väärin...No kuitenkin, kyllä nyt on menny makaroonit ja pastat sekasin sillä pitäis toimia ihan ok sillä hyppyjohto patentilla!
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Jos mä nyt olen sen cruise/alipaine nappulan heittäny vittuun niin onko siitä mitään ongelmaa ?, jos nyt cruise ei toimi niin eipä haittaa , ku ikinä en ole käyttäny..ku ei tykkää ihan turha laite. Pitää tonkia päivällä tarkemmin...jos se ylipaine-ruuvi löytyis....
ilmoittaa huomenna tilanteen....Kiitos kaikille....

ilmoittaa huomenna tilanteen....Kiitos kaikille....

Jos cruisen alipainekytkimen johdot olet yhdistänyt, niin cruisen päälläollessakin olisi täysahdot käytössä. Tuon aliapainekytkimen tehtävä on estää ahtojen nousemista yli peruspaineiden silloin kun cruise on päällä (cruisen letkussa alipainetta). Tällä kai saadaan tasaisempi nopeudensäätö kun täysahdot ei pumppaa pienellä kaasumuutoksella isoa muutosta nopeuteen.Tomi9000T kirjoitti:Jos mä nyt olen sen cruise/alipaine nappulan heittäny vittuun niin onko siitä mitään ongelmaa ?
Ei siis haittaa jos et käytä cruisea. Ellei sitten haittaa että se nappula on siellä v***ssa.
Jep löyty se ylipaine-kytkin...siihen tulee siis kaksi sellaista liteää letkua ja keskellä se iso ruuvi ? , mä yritin sitä ruuvaa ja vissiin onnistuin . Ku meinaa on vähän hankalassa paikassa...
Mutta ku yritin starttaa niin ei onnistu. Taisi väntyä ne letkun liittimet siitä ylipaine-kytkimestä. Eli jos liitän ne yhteen niin auto ainakin starttaisi ? Siis oletan että nyt bensakatku koko ajan käytössä ja ei siks strattaa...
Letkut voin sitte liittää myöhemmin yhteen `?

Letkut voin sitte liittää myöhemmin yhteen `?
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
liitin ne valko/vihreät johdot toisiinsa , mitkä tuli siihen ylipainen-kytkimeen. Poistin ne mustat muovipäät ja rullasin johdot toisiinsa ympäri. Ei vaan halua starttaa millään, startti vetää ja kaikki muuten ok, ennen ku aloin sen ylipaine-kytkimen kanssa leikkii....
Saab täynnä hienoa tekniikaa , kuski tyhjänä infoa...
Saab täynnä hienoa tekniikaa , kuski tyhjänä infoa...
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Eihän vaan ne sinun paljaat johdonpäät ottaneet maihin missään vaiheessa kun virrat oli päällä - olisiko bensapumpun sulake mennyt?Tomi9000T kirjoitti:Poistin ne mustat muovipäät ja rullasin johdot toisiinsa ympäri. Ei vaan halua starttaa millään, startti vetää ja kaikki muuten ok, ennen ku aloin sen ylipaine-kytkimen kanssa leikkii....