sAAB 9-3T SE -02 2.0
Re: sAAB 9-3T SE -02 2.0
Täällä ollut ihan asiallisiakin vinkkejä niin haukut sitten lopuksi koko foorumin, kaikki saabit ja saabistitkin.
Ei noin agressiivisella kaikkea tai kaikkia lyttäävällä asenteella mitään hedelmällistä kanssakäymistä saa aikaan.
Tosin viimeisimmästä purkauksestasi päätellen olet poistumassa tältä foorumilta. No jos ne mersumiehet noin mukavia että sun yllä yleisesti haukkuman automerkinkin hoitavat niin yritä jatkossa edes pitää niistä kavereista kiinni.
Itse käyttänyt vuosia foorumin kautta saatuja softaajia ja kaikkien kanssa itse softaus, raudan tai vuotojen perustutkinta, pikakorjaukset sekä testit + koeajo softauksen jälkeen ollut jokaisella ihan vakiotoimintoa.
.
Ei noin agressiivisella kaikkea tai kaikkia lyttäävällä asenteella mitään hedelmällistä kanssakäymistä saa aikaan.
Tosin viimeisimmästä purkauksestasi päätellen olet poistumassa tältä foorumilta. No jos ne mersumiehet noin mukavia että sun yllä yleisesti haukkuman automerkinkin hoitavat niin yritä jatkossa edes pitää niistä kavereista kiinni.
Itse käyttänyt vuosia foorumin kautta saatuja softaajia ja kaikkien kanssa itse softaus, raudan tai vuotojen perustutkinta, pikakorjaukset sekä testit + koeajo softauksen jälkeen ollut jokaisella ihan vakiotoimintoa.
.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Su Syys 15, 2019 07:53
Re: sAAB 9-3T SE -02 2.0
softaus, raudan tai vuotojen perustutkinta, pikakorjaukset sekä testit + koeajo softauksen jälkeen ollut jokaisella ihan vakiotoimintoa.
Juuri noita ei tehty,et sä osaa lukea?
Juuri noita ei tehty,et sä osaa lukea?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Su Syys 15, 2019 07:53
Re: sAAB 9-3T SE -02 2.0
Tämä herra sai pysyvän bannin kun ei osaa käyttäytyä, ja ei näköjään usko puhettakaan. Kyseinen softaustapahtumakin taisi mennä todellisuudessa aivan toisin kun mitä täällä kirjoitti.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: sAAB 9-3T SE -02 2.0
Onko tiedossa että kyseessä on mies? Käytöksen perusteella olisin itse päätellyt jotain muuta
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: sAAB 9-3T SE -02 2.0
Tarkennetaan vielä sen verran että kyseinen henkilö ei ollut rehellinen kertomuksissaan, miten softaustapahtumassa asia hoidettiin eikä tehnyt autolle mitään korjaus- ja muista neuvoista huolimatta, jotka oli yhdessä katsottu läpi.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7565
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: sAAB 9-3T SE -02 2.0
Ja näin tapahtui,tulpat jo tosin vaihdoin pihassa ohjelmoinnin aikana.Itse pyrin siihen että 150 euron taksaani sisältyy softauksen lisäksi testiajo ja mahdollisten ongelmien analysointi ja raportti
Olin jo aiemmin selvittänyt itselleni mitä autoon pitää tehdä jotta ohjelmointi voidaan suorittaa.
Kaiken kukkuraksi myöhemmin kun turbo vaihdettiin, niin ohjelmakin vaihdettiin.
Vesa asensi uuden softan hänellä olevaan boksiin ja lähetti postissa boksin minulle, boksi minulle ja vanha boksi takaisin postilla Vesalle.
Homma toimi aivan moitteettomasti,sain mitä halusinkin ja oletin saavani.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: sAAB 9-3T SE -02 2.0
Olen täysin lukutaitoinen mutta saabistiS40: llä ei ole sitä keskittymiskykyä luetun ymmärtämiseen näköjään suutuspäissään.
Selväähän on kun vähän edes haulla lueskelee ja selailee että softausta ennen käy itse läpi tai vaihtaa sovinnolla alipaineletkuja, tarkistaa kasetti tai puolat jotta varmasti kunnossa, bypass timmi jne. Myös ahtimen akselien väljyyttä vaikka kopaisee ettei heti porsimus yllätä. ilmansuodatin + tulpat pitäisi jo suoraan uusia niin lähtökohta softauksen toimivuudelle jo hyvällä tasolla. Etanolissa vielä päälle pumpun kunto ja letkujen kestävyys.
Omiin saanut eri steg jo softaajilta kysellessä ennen tapahtumaa vinkit mitä rautaa niihin mihinkin versioihin tarviaa muuttaa, mitä perusosia kannattaa uusia ja mitä muita käydä läpi. Viimeksi oli penkissä mukana kontissa varalla kasetti, map, bypass ja tulpat.
Kolikolla on kaksi puolta ja totuuden tietävät vain molemmat osapuolet, täällä ei oteta kantaa henkilöiden keskinäisiin riitoihin eikä haeta enää uusia riitakumppaneita.
Selväähän on kun vähän edes haulla lueskelee ja selailee että softausta ennen käy itse läpi tai vaihtaa sovinnolla alipaineletkuja, tarkistaa kasetti tai puolat jotta varmasti kunnossa, bypass timmi jne. Myös ahtimen akselien väljyyttä vaikka kopaisee ettei heti porsimus yllätä. ilmansuodatin + tulpat pitäisi jo suoraan uusia niin lähtökohta softauksen toimivuudelle jo hyvällä tasolla. Etanolissa vielä päälle pumpun kunto ja letkujen kestävyys.
Omiin saanut eri steg jo softaajilta kysellessä ennen tapahtumaa vinkit mitä rautaa niihin mihinkin versioihin tarviaa muuttaa, mitä perusosia kannattaa uusia ja mitä muita käydä läpi. Viimeksi oli penkissä mukana kontissa varalla kasetti, map, bypass ja tulpat.
Kolikolla on kaksi puolta ja totuuden tietävät vain molemmat osapuolet, täällä ei oteta kantaa henkilöiden keskinäisiin riitoihin eikä haeta enää uusia riitakumppaneita.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: sAAB 9-3T SE -02 2.0
Noh, kyseisestä autosta kun en mitään tiedä, mutta silti paistoi täydellisen tietämättömyyden tuoma varmuus oheisesta viestistä
SaabistiS40 kirjoitti: ↑Ma Tammi 27, 2020 09:49Jos osaat sen verran laskea niin kumpaan suuntaan tässä tapauksessa sormi osoittaa??
Oli mukavan tuntuinen kaveri 15v.sanoi noita ohjelmoineen ? mutta tämä ei sitten natsannutkaan vaan vika oli VARMASTI hänen mielestään tulpissa,sytkäboxissa(punainen olisi pitänyt vaihtaa mustaan)ja vaihtaa kaikki letkut jne jne...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: sAAB 9-3T SE -02 2.0
Höh, harmi kun SaabistiS40 bannattiin, tässä topikissa alkoi olla jo sitä foorumin wanhojen hyvien aikojen meininkiä
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: sAAB 9-3T SE -02 2.0
Olenko ainoa, jota kiinnostaisi tietää että mitä mersumies oikeasti teki?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: sAAB 9-3T SE -02 2.0
Ei vähääkään. Tänne joukkoon eksyy suunnilleen kerran vuodessa kirjoittaja joka aloittaa ihan maltillisesti mutta raivon DNA muistuttaa kovasti samaa tapausta kerrasta toiseen.
Pahoittelut kaikille jotka tunsivat piston persuksissa vaikka tekevät hyvää softaustyötä ja käyttöönoton asiallisesti. Enpä ole itsekään täydellinen.
Pahoittelut kaikille jotka tunsivat piston persuksissa vaikka tekevät hyvää softaustyötä ja käyttöönoton asiallisesti. Enpä ole itsekään täydellinen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: sAAB 9-3T SE -02 2.0
Veikkaan että softan limiterit deaktivoitu... nakutustunnistusta ym peukaloitu... kun kerta täysin väärä puolakasettikin on kiinni. Koskahan ilmestyy uusi nimimerkki ja ketju, että mäntä suli softauksen jälkeen - paskoja vehkeitä.
Disable all torque limiters ja rasti päälle. tjsp.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: sAAB 9-3T SE -02 2.0
Tuollaisten tyyppien takia itse aikoinaan lopetin noiden matolaatikoiden ohjelmoinnin. Autot on vanhoja romuja joiden omistajat luulevat niiden olevan kunnossa, sitten se tuodaan ohjelmoitavaksi ja luullaan että kumi alkaa laulamaan. Sanoin ja ohjeistin ennen softaukseen tuloa tarkastus kohteet, ja kaikki varmaan arvaa oliko niitä vikapaikkoja tarkastettu/korjattu.. Kun todetaan että että ei toimi syytetään heti softaa, vaikka sama softa olisi laitettu jo kymmeniin muihin autoihin. Sitten alat neuvomaan asiakasta pihassa uudestaa mitä pitää tarkastaa ja miten. Tästä saat korvaukseksi satasen ja epäillyt siitä että nyt myytiin paska softa koska se ei toimi. Autokin jää yleensä aina korjaamatta ja sitten voidaan haukkua pitkin kyliä että kuinka paska softa on autossa. Sitten joskus yrität hyvää hyvyyttäsi korjailla asiakkaan autoa ilmaiseksi softauksen yhteydessä, asentelet myymäsi käytetyt kumit vanteille ilmaiseksi ja kun tulee maksun aika jäi rahat kotia ja tullaan maksamaan sit huomenna.. No sitä huomista ei tule koskaan.. Mun hermot ei kyllä kestä tuollaisia tyyppejä enään ja tästä syystä en halua olla missään tekemisissä yksityishenkilöiden kanssa bisnes mielessä
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: sAAB 9-3T SE -02 2.0
^ Saabisteja palvellessa pitää olla lehmänhermot. Onneksi omalle kohdalle ei ole sattunut kuin pari haastavampaa tapausta ja yhden ainoan kerran olen softan palauttanut vakioksi, kun asiakas ei suostunut uskomaan, että auto on rikki.
Kaikki olen pyrkinyt maaliin asti saattelemaan, joskus kompastellen, joskus kerrasta.
Ei näillä softaushommilla ole päässyt kivilinnoja rakentelemaan, mutta onpahan saanut harrastaa. :)
-Sami
Kaikki olen pyrkinyt maaliin asti saattelemaan, joskus kompastellen, joskus kerrasta.
Ei näillä softaushommilla ole päässyt kivilinnoja rakentelemaan, mutta onpahan saanut harrastaa. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83