Lisä potkua SS Aeroon??

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
markus.vuolle@luukku.com
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Syys 09, 2003 12:05

Lisä potkua SS Aeroon??

Viesti Kirjoittaja markus.vuolle@luukku.com »

Onko vihjeitä lisäpotkusta uuteen Aeroon :D ? En haluiasi menettää alakierrosten vääntöä, vaan pikemminkin pänvastoin.. Mitä tehdä? Kuka tekee? :?:
Saabismi on sairaus, turbosaabismi luulosairaus..
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Lisä potkua SS Aeroon??

Viesti Kirjoittaja Vigge »

markus.vuolle@luukku.com kirjoitti: Onko vihjeitä lisäpotkusta uuteen Aeroon :D ? En haluiasi menettää alakierrosten vääntöä, vaan pikemminkin pänvastoin.. Mitä tehdä? Kuka tekee? :?:
Kyllähän tohon ss:n pataan muutama viripaja jo tarjoaa virisettejä. Ainoa ongelma on lohkon kestävyys. Tämä uusi alumiini ihme kun ei tuppaa kestämään.
Sylinteriin asennettavat kaulukset taitaa olla "must" varuste jos homman haluaa pitää nipussa.
Itselle on ainakin tullut "varsin" selväksi ettei uudessa saappaassa ole enää samanlaista virivaraa kuin ennen. Näihin vanhoihin valurauta malleihin kun voi huoletta heittää sata hummaa lisää ilman että lohko sanoo kaput.

Kannattaa lukea STCS:n foorumi, siellä oli muistaakseni muutama topic aiheesta jonkun aikaa sitten. Tämä siis vain jos toinen kotimainen taipuu :lol:
#1730
500whp.net member
JariM
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 07:42

Viesti Kirjoittaja JariM »

Ainakin tunnettu bleeder-virittäjävelho Abbott Racing (http://www.abbottracing.com):
2.0 Aero. From 210 BHP to 230 BHP - 300 n/m to 330 n/m :?
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Hirsch

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Hirsch tekee myös virisarjaa tuohon 230hv asti.
http://www.hirsch-performance.ch/motor_e.htm
Käy katsomassa tuosta linkistä tarkemmin..
Heh he Saabin messuosastolla sanottiin kun juttelin edustajan kanssa että nykyiset alulohkot ei ole TEHTY kestämään virittämistä!!!!!! :cry:
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Niin ja samaa lohkoa käytetään kiihdytysautoissa USA:ssa. 1000heppaa ja 650 lbs.-ft vääntö.
The Ecotec was developed by an international team of 230 engineers and technicians that included personnel from Opel's International Technical Development Center in Rüsselsheim, Germany; GM Powertrain in Pontiac, Mich.; and Saab in Trollhäten, Sweden. All of the engine components were modeled in three dimensions using GM's state-of-the-art computer-aided design software.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

TuuSaR kirjoitti:Niin ja samaa lohkoa käytetään kiihdytysautoissa USA:ssa. 1000heppaa ja 650 lbs.-ft vääntö.
The Ecotec was developed by an international team of 230 engineers and technicians that included personnel from Opel's International Technical Development Center in Rüsselsheim, Germany; GM Powertrain in Pontiac, Mich.; and Saab in Trollhäten, Sweden. All of the engine components were modeled in three dimensions using GM's state-of-the-art computer-aided design software.
Mitäköhän softaa ne tarkoitaa, AutoCad? :lol:

Kumpaa lohkoa tarkoitat, tosta lainauksesta se ei ainakaan käy ilmi.
#1730
500whp.net member
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

En ole puhunut kuin yhdestä lohkosta ja se on GM:n ylpeys ECOTEC 2.2
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Vigge kirjoitti:Mitäköhän softaa ne tarkoitaa, AutoCad? :lol:
No saatto se olla peräti SolidWorks...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Tällästä tornihuhua täällä
http://www.saabcentral.com/forums/viewtopic.php?t=21050

30 heppaa tulossa BSR:ltä.

Speedpartsin piti tulla jo aikoja sitten mikäli eräs aikaisempi Ivanin huhu olisi pitänyt paikkansa.

Nordic hajotti oman testimyllynsä eikä sieltä ole tulossa mitään.

Mielenkiinnolla odotan miten tässä asiassa vielä käy 8)
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Nyt on BSR julkaissut stage1 tuotteet.
Tässä aeroon.

Kuva
http://www.bsrab.se/se/1_trimsatser_saab.php?t=9
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

On tuota ruotsalaisten viritystä 2.0T:n jo reilu vuosi odoteltukin.. Taitaa isäpapan autoon tuollainen hyvin pikaisesti tulla, noin viikon välein kun on vuoden ajan kysellyt, onko lisää tehoa ruottalaisilta jo tulossa :D
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Jep

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Hieno homma!
Kerroppa meille sitten kun virit on asennettu että miten tuo 9-3 Sport Sedan kulkee viritettynä kun ei täältä taida vielä semmoista löytyä :roll:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

TuuSaR kirjoitti:Nordic hajotti oman testimyllynsä eikä sieltä ole tulossa mitään.
Mistä sä sait tuon asian tietoosi :?: :?: :?:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:
TuuSaR kirjoitti:Nordic hajotti oman testimyllynsä eikä sieltä ole tulossa mitään.
Mistä sä sait tuon asian tietoosi :?: :?: :?:
Mulla on sellainen mielikuva että Rolf Uhr kertoi asiasta STCS:n palstalla.
Saattaa olla että meni metsään, mutta jostain olen myös lukenut ko. asiasta.
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Mulla on sellainen mielikuva että Rolf Uhr kertoi asiasta STCS:n palstalla. Saattaa olla että meni metsään, mutta jostain olen myös lukenut ko. asiasta.
No sen mä ainakin luin, että Nordic ei tule tarjoamaan virisettejä 9-3 SS:ään, koska heidän mielestään moottorit ei kestä. Tulevaisuudessa voi tulla Nordicille aika kapea "leipä", jos keskittyvät vain 9-5:iin ja muut haukkaa 9-3 SS:n virimarkkinaosuudet.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin