Stage 1, voittako kertoo ?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Stage 1, voittako kertoo ?

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Tän ei pitänyt koskea minua, mutta...

Kenellä on kokemuksia / kuulopuheita stage 1:n toiminnasta 9-5 aerossa -00 ? Tuo +30 hp / + 70 Nm on tuntuu houkuttelevalta, mikäli se tosiaan onnistuu vain ohjelmistolla. Noitten putkien, suodattimien ym. vaihto tuntuu vielä tässä vaiheessa jotenkin kaukaiselta ajatukselta. Eikä tuo 9 t SEK tunnu hirviältä rahaltakaan noista hevosista.

Mitenköhän automaatin kesto tuon lisän kanssa ?

p.s. Mä yritin haulla hakea tätä aihetta käsitteleviä topiceja/viestejä, jottei tarvitte montaa kertaa samaa asiaa käsitellä. Emmää löytäny. Vika on varmaan minussa...
JK
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Koklaa hakusanoiksi:
-maptun
-sp
-speedparts
-bsr
-steg
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Tänks.
JK
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Kun kädestä pitäen opetetaan, niin käyhän se. Löytyi juttua.

Olenko ymmärtänyt oikein, jotta fyysinen boksi vaihdetaan ja alkuperäinen palautetaan uudelleen ohjelmoitavaksi ruåtsiin ja sieltä jonkun muun konepellin alle myytäväksi ? Onko boksin vaihto ongelmallista vai käykö se hyvin myös sellaiselta, joka tietää kyllä miten päin vatupassilla pitää lyödä ?...
JK
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Tuosta voi tsekata ja arvioida riittääkö tieto-taito :wink:
http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... /box95.htm
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Uskomattoman näppärä kaveri. Kuvassa 6 sillä on molemmat kädet konehuoneessa ja silti se saa otettua siistin valokuvan !

Pakko olla akentti...
JK
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Kokemusta

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Mitä
Viimeksi muokannut KARELPA, Pe Loka 01, 2004 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Mulla on SP:n Stage 1 + hilut = stage 2 ja se on pelittänyt 9-5 Aerossa (-00, manuaaliloota ) ihan hyvin!
- Turboviive vähintäänkin puolittui ( katosi lähes kokonaan, mutta ei ihan... :) ).
- Lisää voimaa tuli ainakin takapuolituntumalta koko kierroslukualueelle, mutta eritoten ylärekisteriin.
- Dynon mukaan ei tosin tullu ihan kaikkia luvattuja heppoja, mutta
mittausolosuhteetkin olivat hallissa + 33 Celsiusta, joten ehkä ei jäähdyttimetkään saaneet sitä ihan kaikkein parasta jäähdytystä.
Toisaalta seossuhteet olivat OK, eikä mitään nakutustaipumustakaan ilmennyt. :)
Tuosta voi tsekata ja arvioida riittääkö tieto-taito
http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... /box95.htm
Ylläolevan linkin kohdan 8. kuvassa jossa pitäisi boxi irrottaa ( se on kahdella mutterilla kiinni )
tarvitaan kyllä erityisen pitkä holkkiavain ( siis sen holkkiosan tulee olla erikoisen pitkä!, ei varren )
( itse ostin koko sarjan Biltemasta ), sillä ainakin minulla ruuvien kannat
olivat niin pitkään koholla, että tavalliset holkkiavaimet eivät millään yltäneet muttereihin asti.

Itse säästin alkuperäisen boxin, enkä antanut sitä vaihdossa pois, sillä
eihän sitä koskaan tiedä ....
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Kokemusta

Viesti Kirjoittaja Vigge »

KARELPA kirjoitti:Tilaa samalla Open Air kitti niin saat kunnon äänet.
Ja tuhuo MAF siinä ohessa :evil:
Tässä dynokäppyrä Saabisti2:n (IP-2) 9-5 aero sedan vm. 00 169 kW ja 350 Nm. Kyseessä on automaatti.

Kuva
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

saabisti2 kirjoitti:Mulla on SP:n Stage 1 + hilut = stage 2 ja se on pelittänyt 9-5 Aerossa (-00, manuaaliloota )
Ootko lootan vaihtanut :?: :?: :?:
#1730
500whp.net member
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Vigge kirjoitti:
saabisti2 kirjoitti:Mulla on SP:n Stage 1 + hilut = stage 2 ja se on pelittänyt 9-5 Aerossa (-00, manuaaliloota )
Ootko lootan vaihtanut :?: :?: :?:
Eikö softa ole sama Stage 1 ja 2, stage 2:s tulee sit putkee ja filua :roll:
BMW 320dA Coupe LCI
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Emminä niistä äänistä. Lapset pelekää. Mikä on MAF ?

Tuo turboviive ei niin merkittävä automaatin kanssa ole, se kun kickdownissa miettii vähän aikaa kumminkin. Toki kaikki reagointiripeys on tietty kotiapäin.
JK
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

AC kirjoitti: Eikö softa ole sama Stage 1 ja 2, stage 2:s tulee sit putkee ja filua :roll:
Softa on sama. Katin jälkeinen osa putkistoa vaihtuu. Filsu tulee jo ykkösen mukana.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

jkairt kirjoitti:Emminä niistä äänistä. Lapset pelekää. Mikä on MAF ?
MAF = ilmamassamittari, siis se mokkula siinä putsakotelon kyljessä.
Ei noista vv-suotimista yleensä kovin kummoista haittaa/hyötyä ole mutta kun ne paskottuu niin riski kasvaa että sonta etenee MAF:lle ja siitä seuraa sitten kaikkea kivaa. Toisaalta jos taas pistät liikaa öljyä siihen filsuun, niin sekin tuohoaa MAFin.

Jos haluat pelkät äänet mutta et halua vaihtaa filsua, niin poraa pari reikää suodinkoteloon.
#1730
500whp.net member
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Vigge kirjoitti:Ootko lootan vaihtanut :?: :?: :?:
Ei mulla oo koskaan ollu vielä Tomaattilootaa autossa.... :) Manuaaliloota mulla on :!:
Mistä lie olenkaan jäänyt paitsi... 8O
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Vastaa Viestiin