Stage 1, voittako kertoo ?
Stage 1, voittako kertoo ?
Tän ei pitänyt koskea minua, mutta...
Kenellä on kokemuksia / kuulopuheita stage 1:n toiminnasta 9-5 aerossa -00 ? Tuo +30 hp / + 70 Nm on tuntuu houkuttelevalta, mikäli se tosiaan onnistuu vain ohjelmistolla. Noitten putkien, suodattimien ym. vaihto tuntuu vielä tässä vaiheessa jotenkin kaukaiselta ajatukselta. Eikä tuo 9 t SEK tunnu hirviältä rahaltakaan noista hevosista.
Mitenköhän automaatin kesto tuon lisän kanssa ?
p.s. Mä yritin haulla hakea tätä aihetta käsitteleviä topiceja/viestejä, jottei tarvitte montaa kertaa samaa asiaa käsitellä. Emmää löytäny. Vika on varmaan minussa...
Kenellä on kokemuksia / kuulopuheita stage 1:n toiminnasta 9-5 aerossa -00 ? Tuo +30 hp / + 70 Nm on tuntuu houkuttelevalta, mikäli se tosiaan onnistuu vain ohjelmistolla. Noitten putkien, suodattimien ym. vaihto tuntuu vielä tässä vaiheessa jotenkin kaukaiselta ajatukselta. Eikä tuo 9 t SEK tunnu hirviältä rahaltakaan noista hevosista.
Mitenköhän automaatin kesto tuon lisän kanssa ?
p.s. Mä yritin haulla hakea tätä aihetta käsitteleviä topiceja/viestejä, jottei tarvitte montaa kertaa samaa asiaa käsitellä. Emmää löytäny. Vika on varmaan minussa...
JK
Kun kädestä pitäen opetetaan, niin käyhän se. Löytyi juttua.
Olenko ymmärtänyt oikein, jotta fyysinen boksi vaihdetaan ja alkuperäinen palautetaan uudelleen ohjelmoitavaksi ruåtsiin ja sieltä jonkun muun konepellin alle myytäväksi ? Onko boksin vaihto ongelmallista vai käykö se hyvin myös sellaiselta, joka tietää kyllä miten päin vatupassilla pitää lyödä ?...
Olenko ymmärtänyt oikein, jotta fyysinen boksi vaihdetaan ja alkuperäinen palautetaan uudelleen ohjelmoitavaksi ruåtsiin ja sieltä jonkun muun konepellin alle myytäväksi ? Onko boksin vaihto ongelmallista vai käykö se hyvin myös sellaiselta, joka tietää kyllä miten päin vatupassilla pitää lyödä ?...
JK
Tuosta voi tsekata ja arvioida riittääkö tieto-taito
http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... /box95.htm

http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... /box95.htm
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Mulla on SP:n Stage 1 + hilut = stage 2 ja se on pelittänyt 9-5 Aerossa (-00, manuaaliloota ) ihan hyvin!
- Turboviive vähintäänkin puolittui ( katosi lähes kokonaan, mutta ei ihan...
).
- Lisää voimaa tuli ainakin takapuolituntumalta koko kierroslukualueelle, mutta eritoten ylärekisteriin.
- Dynon mukaan ei tosin tullu ihan kaikkia luvattuja heppoja, mutta
mittausolosuhteetkin olivat hallissa + 33 Celsiusta, joten ehkä ei jäähdyttimetkään saaneet sitä ihan kaikkein parasta jäähdytystä.
Toisaalta seossuhteet olivat OK, eikä mitään nakutustaipumustakaan ilmennyt.
tarvitaan kyllä erityisen pitkä holkkiavain ( siis sen holkkiosan tulee olla erikoisen pitkä!, ei varren )
( itse ostin koko sarjan Biltemasta ), sillä ainakin minulla ruuvien kannat
olivat niin pitkään koholla, että tavalliset holkkiavaimet eivät millään yltäneet muttereihin asti.
Itse säästin alkuperäisen boxin, enkä antanut sitä vaihdossa pois, sillä
eihän sitä koskaan tiedä ....
- Turboviive vähintäänkin puolittui ( katosi lähes kokonaan, mutta ei ihan...

- Lisää voimaa tuli ainakin takapuolituntumalta koko kierroslukualueelle, mutta eritoten ylärekisteriin.
- Dynon mukaan ei tosin tullu ihan kaikkia luvattuja heppoja, mutta
mittausolosuhteetkin olivat hallissa + 33 Celsiusta, joten ehkä ei jäähdyttimetkään saaneet sitä ihan kaikkein parasta jäähdytystä.
Toisaalta seossuhteet olivat OK, eikä mitään nakutustaipumustakaan ilmennyt.

Ylläolevan linkin kohdan 8. kuvassa jossa pitäisi boxi irrottaa ( se on kahdella mutterilla kiinni )Tuosta voi tsekata ja arvioida riittääkö tieto-taito
http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... /box95.htm
tarvitaan kyllä erityisen pitkä holkkiavain ( siis sen holkkiosan tulee olla erikoisen pitkä!, ei varren )
( itse ostin koko sarjan Biltemasta ), sillä ainakin minulla ruuvien kannat
olivat niin pitkään koholla, että tavalliset holkkiavaimet eivät millään yltäneet muttereihin asti.
Itse säästin alkuperäisen boxin, enkä antanut sitä vaihdossa pois, sillä
eihän sitä koskaan tiedä ....
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Re: Kokemusta
Ja tuhuo MAF siinä ohessaKARELPA kirjoitti:Tilaa samalla Open Air kitti niin saat kunnon äänet.

Tässä dynokäppyrä Saabisti2:n (IP-2) 9-5 aero sedan vm. 00 169 kW ja 350 Nm. Kyseessä on automaatti.

#1730
500whp.net member
500whp.net member
MAF = ilmamassamittari, siis se mokkula siinä putsakotelon kyljessä.jkairt kirjoitti:Emminä niistä äänistä. Lapset pelekää. Mikä on MAF ?
Ei noista vv-suotimista yleensä kovin kummoista haittaa/hyötyä ole mutta kun ne paskottuu niin riski kasvaa että sonta etenee MAF:lle ja siitä seuraa sitten kaikkea kivaa. Toisaalta jos taas pistät liikaa öljyä siihen filsuun, niin sekin tuohoaa MAFin.
Jos haluat pelkät äänet mutta et halua vaihtaa filsua, niin poraa pari reikää suodinkoteloon.
#1730
500whp.net member
500whp.net member