Kunnon intercoolereita Saabiin!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Kunnon intercoolereita Saabiin!

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Tässä linkki ruotsalaisen Kylarjonson AB:n webbisivuille.

http://www.kylarjonson.se/

Heiltä löytyy valikoimistaan esim. cooleri, joka mulla on autossa (ks. Saabisti no. 52):

Kuva

leveys 540 mm, korkeus 220 mm, syvyys 62 mm.

Kylarjonsonilta intercooleri Saabiin, jos AMWorksin 75 mm:n paksuinen kenno ei meinaa mahtua! :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
turbo-s
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 20:40
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja turbo-s »

Erikoishitsaus Raatikaisen välijäähdyttimiä kannatta myöskin harkita...Kennon syvyys 50mm ja säiliöiden syvyys 60mm.Leveyden ja korkeuden saa ihan minkä pyytää..Coolerin putket kestävät 110 kilon paineen.
Coolereita käyttävät mm Herlevit kisatraktoreissaan.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Tuolta olis yks vaihtoehto tilata.. kun pro turbolta ei osata vastata kyselyihin. Löytikö joku hinnan noilta sivuilta 9000:sen coolerille?? :roll: Tuleeko halvemmaksi kuin maptunilta?Kyllä se 1000€ on melko suolainen hinta coolerille.. :oops:
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

turbo-s !!

Minkähintasia ne on?? Olisko tietoa?? :roll:
turbo-s
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 20:40
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja turbo-s »

Ne ovat 500 Euron molemmin puolin riippuen tietenkin mitoista...ja takuu on käytännössä ikuinen...yhtään cooleria ei ole vielä ahtopaineilla rikottu.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

no nih.. Pitäskö kysellä mille ne alkas.. :roll:
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

saako niihin samaan hintaan valita missä paikassa on ne letkujen sisään ja ulos menot?
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
turbo-s
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 20:40
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja turbo-s »

saa valita putkien paikat...coolerit tehdään piirustusten mukaan.
Jos kiinnostaa niin kannattaa soittaa numeroon 0400 235516 ja kysellä tarkemmin.
Mulla olis muutamista coolereista kuvia koneella jos jotakuta kiinnostaa??
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Milli kirjoitti:Tuolta olis yks vaihtoehto tilata.. kun pro turbolta ei osata vastata kyselyihin.
Itse kun kävin pro turbolta kysymässä og satkuuni cooleria, niin kaveri sanoi hinnaksi n.500€ ASENNETTUNA 8O !! en tiedä oliko se syönyt jotain sieniä aamulla, mutta noin se sanoi. Ja kun hän tarkisti millainen tila siellä syylärin edessä on, hän totesi: "Herranjestas!! Tännehän mahtuu vaikka KUINKA ISO jäähdytin".. No, tiedä sitten, mutta sen tiedän, että kun kevät koittaa ja linnut laulaa, niin ne saa tehdä moisen meikäläiselle 8)
9-5 2,3t Wagon `06
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Mites ne suhtautuu katsastuksessa uuteen isompaan cooleriin? Lakihan sanoo, että kaikki turbon tai välijäähdyttimen muutokset rinnastetaan moottorinvaihtoon. Kyttäileekö ne edes niitä? Kertokaa kokemuksia...
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
uukka
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 17:37
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja uukka »

Olen itse teettänyt coolerin ProTurboSystemsillä ahtimen vaihdon yhteydessä (TD04). Auto on NG900 vm.1995. Asioin Porin liikkeessä, jossa asiat hoituivat todella loistavasti. Osat on olleet paikallaan syksystä lähtien eikä mitään valittamista ole esittää. Uuteen cooleriin tehtiin putkien paikatkin järkevämmiksi. Voin suositella lämpimästi kyseistä firmaa, ainakin omien kokemuksien perusteella. Heiltä on saatavana myös KisaKatteja aikasta edukkaasti. Voin lähettää yhteys/muita tietoja tarkemmin yv:nä. Katsastuksessa ei ainakaan itselle tullut mitään kommentteja. Voihan sitä sanoa että vanha turbo hajosi ja sylki osat cooleriin, jolloin sekin täytyi vaihtaa...
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

uukka kirjoitti:Olen itse teettänyt coolerin ProTurboSystemsillä ahtimen vaihdon yhteydessä (TD04). Auto on NG900 vm.1995. Asioin Porin liikkeessä, jossa asiat hoituivat todella loistavasti. Osat on olleet paikallaan syksystä lähtien eikä mitään valittamista ole esittää. Uuteen cooleriin tehtiin putkien paikatkin järkevämmiksi. Voin suositella lämpimästi kyseistä firmaa, ainakin omien kokemuksien perusteella. Heiltä on saatavana myös KisaKatteja aikasta edukkaasti. Voin lähettää yhteys/muita tietoja tarkemmin yv:nä. Katsastuksessa ei ainakaan itselle tullut mitään kommentteja. Voihan sitä sanoa että vanha turbo hajosi ja sylki osat cooleriin, jolloin sekin täytyi vaihtaa...
Kärsiikö kysyä, paljonko coolerin hinnaksi tuli? asensiko ne sen siellä ja mikä oli asennuksen osuus hinnasta?
9-5 2,3t Wagon `06
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

uukka kirjoitti:Olen itse teettänyt coolerin ProTurboSystemsillä ahtimen vaihdon yhteydessä (TD04). Auto on NG900 vm.1995. Asioin Porin liikkeessä, jossa asiat hoituivat todella loistavasti. Osat on olleet paikallaan syksystä lähtien eikä mitään valittamista ole esittää. Uuteen cooleriin tehtiin putkien paikatkin järkevämmiksi. Voin suositella lämpimästi kyseistä firmaa, ainakin omien kokemuksien perusteella. Heiltä on saatavana myös KisaKatteja aikasta edukkaasti. Voin lähettää yhteys/muita tietoja tarkemmin yv:nä. Katsastuksessa ei ainakaan itselle tullut mitään kommentteja. Voihan sitä sanoa että vanha turbo hajosi ja sylki osat cooleriin, jolloin sekin täytyi vaihtaa...
Onko sulla kuvia tosta IC:stä?
#1730
500whp.net member
uukka
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 17:37
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja uukka »

Itse asiassa hintaa saa kysyä, mutta siihen ei ole antaa oikein vastausta. Siinä tehtiin hieman vaihtokauppaa... Olisikohan voinut olla n. 500-700EUR asennettuna. En ole ihan varma. Osaavat kyllä kertoa hinnan ainakin vastaavalle kuin omani täältä Porin liikkestä.
Koetan muistaa ottaa kuvia kun ajan auton seuraavan kerran tähän hallille.
Juu kyllä pojjaat ne osat asensivat kokonaisuudessaan. Ei olisi ollut itsellä mielenkiintoa hommaan.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

turbo-s kirjoitti:saa valita putkien paikat...coolerit tehdään piirustusten mukaan.
Jos kiinnostaa niin kannattaa soittaa numeroon 0400 235516 ja kysellä tarkemmin.
Mulla olis muutamista coolereista kuvia koneella jos jotakuta kiinnostaa??
pistä kuvia vaan tänne kaikenkansan nähtäväksi, kiitos.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin