![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
http://www.garaget.org/?car=2032
Sopivuushan ei ole ongelma, uusi pakosarja pitäisi joka tapauksessa tehdä.
Kyllähän tuokin kuulostaa ihan hyvältä, mutta auto on CS eli vakio ahdin on T25. Ehkä kuitenkin vähän isompi tuota T3/4:sta saisi olla...jcarlson kirjoitti:Jos vain "vähän" isompaa turboa etsit, niin järkevässä hintaluokassa on kyllä esimerkiksi T3/4-hybridi. Piisaa pitkälle mutta herääkin ihan kohtuullisesti. Varsinkin vanhan T3:n aihioksi antamalla saa varsin edullisesti Proturbolta. Kysyin tuossa taannoin ja aihion kunnosta riippuen tuollainen T3/4 maksaisi 500-700e enää. Ja riittää kyllä tosiaan 300-400hv käytännössä.
Totta, vähän liian paljon turbollejcarlson kirjoitti:Tietty onhan noita kuulalaakeroituja ahtimiakin, mutta niiden hintaluokka on kyllä sitten melkein kaksinkertainen eikä niitä voi edes huoltaa.
Traktorin putkesta tietojen mukaan vääntänytjcarlson kirjoitti:ja itsestäänselvyytenä varmaan jo ainakin 3" downpipe
Norjassa asuvan kaverin saappaaseen menee 2.3:een HX40 super 60/65 kompuralla ja 14# pakopesällä. Heräämisestä sen verran, että lähtee kyllä alempaa kuin 4500 rpm:stä. Hyvällä sarjalla puhutaan lukemista 3700 - 3800 rpm ja jos tuohon ynnätään kolme tonnia käyttökelpoista rekisteriä päästään 6700 - 6800 rpm:ään, jonne 2.3:kin voi kierrättää surutta pienillä modeilla ( männännopeus vielä järjellisellä alueella... ).AP kirjoitti:Olisi suunnitelmissa saada ensi kesäksi vähän isompaa fööniä pellin alle, ja tuo holset tuntuisi hyvältä vaihtoehdolta, noita ainakin saa vähän edullisemmin kuin garretteja. Onko kenelläkään kokemuksia noista saabeissa, lähinnä HX-40 kiinnostaa? Toinen on HX-35, liekö joku vanha malli kun en ole missään nähnyt myytävän. Tuossa tonnari, jossa ks. ahdin. Ei yhtään hullummat käppyrät
.
http://www.garaget.org/?car=2032
Sopivuushan ei ole ongelma, uusi pakosarja pitäisi joka tapauksessa tehdä.
Juu ei pauku mikään muu ko rajotin kun yrittää epätoivoisesti saada spoolaamaan.harzam kirjoitti:Ei pauku vetaritAksu900 kirjoitti:Onko järkee vai ei?
Monenmoista ahdinta on kokeiltu ja ittee tuppaa vituttaan semmonen ku omassa pirssissä hx40 oottelee parempia kelejä ja toinen on jo hypridinsä kanssa vetäny 5sekuntia 300hp päällä eli on ihan_helvetin_kaukana(tm).95power kirjoitti: Tuo HX40 Super on just se fööni, jonka tarvitset jos haluat että tukka oikeasti taipuu. Ja nyt puhutaan tapahtumista kierrosalueen yläkolmanneksessa ja unohdetaan nämä helvetin ala ja keskialueet jotka on tarkoitettu eläkeläisille. Monet pilaavat hyvän auton, siis saabin, aivan liian pienillä fööneillä ( kuten just nämä snadit mitsut etc. ja naurettavat hybridit ), joilla autot eivät oikeasti liiku ylärekisterissä yhtään mihinkään.
Millainen rauta sulla on oman HX40:sesi ( tai vastaavan kokoluokan föönin ) ympärillä? Omakohtaiset kokemukset ko. föönistä ( tai vastaavista ) saapin koneen kyljessä ovat aina kiinnostavia. Vai ovatko juttusi essonbaarissa kuultuja huhupuheita?Monenmoista ahdinta on kokeiltu ja ittee tuppaa vituttaan semmonen ku omassa pirssissä hx40 oottelee parempia kelejä ja toinen on jo hypridinsä kanssa vetäny 5sekuntia 300hp päällä eli on ihan_helvetin_kaukana(tm).
No huhhuh.. Tehot ja väännöthän ovat kunnolla käytettävissä vasta 4500rpm kohdalla.. :-DAP kirjoitti:Tuossa tonnari, jossa ks. ahdin. Ei yhtään hullummat käppyrät 8) .
Enpä oo kokenu koskaan tarpeelliseksi saappiin moista ahdinta asentaa. Olen kyllä ajanut autoja joissa on HX40, moottoritilavuus tosin huomattavasti suurempi.95power kirjoitti: Millainen rauta sulla on oman HX40:sesi ( tai vastaavan kokoluokan föönin ) ympärillä? Omakohtaiset kokemukset ko. föönistä ( tai vastaavista ) saapin koneen kyljessä ovat aina kiinnostavia. Vai ovatko juttusi essonbaarissa kuultuja huhupuheita?
Kulkee mutta mutkan jälkeen siitä puhaltaa ohi vaikka ogsatkulla ja garretin kolmosella, testattu on. Jos ajetaan suoraa 150+ vauhdeissa niin mikäpä jottei.Jos sieltä koneestä lähtee se 500 kaakkia todellista, ja käyttöaluetta löytyy kolmen tonnin verran, auto kulkee jo aikuisten oikeasti helvetin lujaa.
Ihan mielenkiinnosta, miten ja miksi se teho alkaa laskea pitemmässä vedätyksessä?Noilla pikkufööneillä (tyyppiä mitsun TD04 tai nämä nk. pikkuhybridit ) tuo 5 sekuntia kestävä 300 hp on muuten vain märkää päiväunta.
Gorky Bell toteaa kirjassaan Maximum Boost aiheeseen liittyen ( s. 24 ): Never send a child to do an adult's job. Pienet ahtimet ovat kivoja ryömittäessä pienillä nopeuksilla kello neljän ruuhkassa, mutta jos auto halutaan saada kulkemaan isoa lujaa kannattaa nuo unohtaa.