AP kirjoitti:Olisi suunnitelmissa saada ensi kesäksi vähän isompaa fööniä pellin alle, ja tuo holset tuntuisi hyvältä vaihtoehdolta, noita ainakin saa vähän edullisemmin kuin garretteja  

 . Onko kenelläkään kokemuksia noista saabeissa, lähinnä HX-40 kiinnostaa? Toinen on HX-35, liekö joku vanha malli kun en ole missään nähnyt myytävän. Tuossa tonnari, jossa ks. ahdin. Ei yhtään hullummat käppyrät  

 .
http://www.garaget.org/?car=2032
Sopivuushan ei ole ongelma, uusi pakosarja pitäisi joka tapauksessa tehdä.
 
Norjassa asuvan kaverin saappaaseen menee 2.3:een HX40 super 60/65 kompuralla ja 14# pakopesällä. Heräämisestä sen verran, että lähtee kyllä alempaa kuin 4500 rpm:stä. Hyvällä sarjalla puhutaan lukemista 3700 - 3800 rpm ja jos tuohon ynnätään kolme tonnia käyttökelpoista rekisteriä päästään 6700 - 6800 rpm:ään, jonne 2.3:kin voi kierrättää surutta pienillä modeilla ( männännopeus vielä järjellisellä alueella... ).
Tuo super on muuten ihan eri fööni kuin tavallinen HX40:nen, ainakin kompurakarttojen perusteella. Tarkkoja fyysisiä eroja en tiedä, mutta luulisin siipien olevan erilaiset, ainakin lapojen lukumäärät poikkeavat toisistaan. Jos joku tietää tarkemmin, avautukoon.
Hintaa laskiessä kannattaa muistaa, että föönin päälle kannattaa/joutuu investoimaan hyvään ulkoiseen hukkikseen (so. n. 400 eur + ). Jos haluat tietää oikean paikan josta ko. fööni täällä Suomessa kannattaa hankkia, laita privaa.
Tuo HX40 Super on just se fööni, jonka tarvitset jos haluat että tukka oikeasti taipuu. Ja nyt puhutaan tapahtumista kierrosalueen yläkolmanneksessa ja unohdetaan nämä helvetin ala ja keskialueet jotka on tarkoitettu eläkeläisille. Monet pilaavat hyvän auton, siis saabin,  aivan liian pienillä fööneillä ( kuten just nämä snadit mitsut etc. ja naurettavat hybridit ), joilla autot eivät oikeasti liiku ylärekisterissä yhtään mihinkään. 
