Kahta erilaista löytyy. Harvempi 80-luvun välitys (3.67) ja tiheämpi vanhempien välitys (3.89). Juuri nytkin löytyisi tuolta myynti-osastolta lahjoitettavana 4-vaihteisella laatikolla varustettu '88 vuosimallin auto, jossa olisi tuo harvempi perä.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
No perkeles ku tuli nyt vasta puheeks, oli kans konetta yms varaosia vailla, mut ei siihen hätään löyty, muuten olisin voinu hakee auton pois.. Vaikkakin tarve olis mahd. tiheelle välitykselle. Nii ja sit yks opeli on ollu, et eiköhän se riitä niistä..
Make^ kirjoitti:No perkeles ku tuli nyt vasta puheeks, oli kans konetta yms varaosia vailla, mut ei siihen hätään löyty, muuten olisin voinu hakee auton pois.. Vaikkakin tarve olis mahd. tiheelle välitykselle. Nii ja sit yks opeli on ollu, et eiköhän se riitä niistä..
Välityksen tihentämiseenhän saabeissa on ensiövälitys?? Mitä en nyt ymmärrä?
Aksu900 kirjoitti:
Välityksen tihentämiseenhän saabeissa on ensiövälitys?? Mitä en nyt ymmärrä?
Jahas, tää ei olekan tullu ennen mieleen.. Mistäs niitä erilaisia rattaita siihen sitten saa? Ja mun ymmärtääkseni niitä on rattailla sekä ketjuilla? Mulla on ittellä ainakin ketjuveto siinä.
Jahas! Niin siis noi aluks mainitut kaks "perävälitystä" tulee siis noita rattaita vaihtamalla?! Ei mikään firma valmistaisi vielä tiheämpää välitystä ku noi. Entäs mistäs mää tiän kumpi välitys mulla noista kahdesta on? Sais meinaan olla aikas tiheet välit ku heittää 15" piikit taakse ni sehän kulkee kakkosella ainakin 120km/h.. ei hyvä!
Ei. Perävälitykset on erikseen ensiövälityksistä. Noita periä on siis kahta eri mallia, mutta pääasiassa välityksiä on muuteltu noilla ensiövälityksillä.
Kaikkein tiheinhän löytyisi petrosaabista, 900aero.com:sta gearbox datan kohdalta löytyy listausta noista.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jaha! Mielenkiintoista tietoa tulee kokoajan! Entäs jos ottais siitä petro saabista kaikkein pienimmän rattaan ja taas vaikka tosta omasta isoimmain ja heittäs ne sinne, ni kuinkahan ne sinne käy. ts onko sama boori molemmissa akseleissa?