Perävälitykset

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Perävälitykset

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Löytyykö noihin normi 4 vaihteisiin laatikoihin kuinkakin erilaisia perävälityksiä? Saati oikein välitettyjä suorahampaisia?
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Yllättäen ei löydy! Tarvis varmaan harrastaa jotain muuta merkkiä...
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
harzam
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harzam »

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kahta erilaista löytyy. Harvempi 80-luvun välitys (3.67) ja tiheämpi vanhempien välitys (3.89). Juuri nytkin löytyisi tuolta myynti-osastolta lahjoitettavana 4-vaihteisella laatikolla varustettu '88 vuosimallin auto, jossa olisi tuo harvempi perä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

No perkeles ku tuli nyt vasta puheeks, oli kans konetta yms varaosia vailla, mut ei siihen hätään löyty, muuten olisin voinu hakee auton pois.. Vaikkakin tarve olis mahd. tiheelle välitykselle. Nii ja sit yks opeli on ollu, et eiköhän se riitä niistä..
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Make^ kirjoitti:No perkeles ku tuli nyt vasta puheeks, oli kans konetta yms varaosia vailla, mut ei siihen hätään löyty, muuten olisin voinu hakee auton pois.. Vaikkakin tarve olis mahd. tiheelle välitykselle. Nii ja sit yks opeli on ollu, et eiköhän se riitä niistä..
Välityksen tihentämiseenhän saabeissa on ensiövälitys?? Mitä en nyt ymmärrä?
Aki Peltola #1132
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Aksu900 kirjoitti: Välityksen tihentämiseenhän saabeissa on ensiövälitys?? Mitä en nyt ymmärrä?
Jahas, tää ei olekan tullu ennen mieleen.. Mistäs niitä erilaisia rattaita siihen sitten saa? Ja mun ymmärtääkseni niitä on rattailla sekä ketjuilla? Mulla on ittellä ainakin ketjuveto siinä.
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Mimmi kirjoitti:Ketju kulkee ketjupyörien (rattaiden) kautta. Ketjupyöriä vaihtamalla saadaan erilaisia ensiövälityssuhteita.
Tää oli kyllä tiedossa, se opittiin jo mopo aikoina ku niitä "ratastettiin" mut kysymys kuuluu, et mistä niitä erilaisia rattaita saa?
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Parhaiten purkamoilta, mm Mäntykorpi Kokkolassa ja Hernesmaan auto Lehtimäellä.

Yhteystiedot löytyy varmasti haku-toiminnolla, ei just nyt jaksa etsiä itse :oops: .

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Jahas! Niin siis noi aluks mainitut kaks "perävälitystä" tulee siis noita rattaita vaihtamalla?! Ei mikään firma valmistaisi vielä tiheämpää välitystä ku noi. Entäs mistäs mää tiän kumpi välitys mulla noista kahdesta on? Sais meinaan olla aikas tiheet välit ku heittää 15" piikit taakse ni sehän kulkee kakkosella ainakin 120km/h.. ei hyvä!
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei. Perävälitykset on erikseen ensiövälityksistä. Noita periä on siis kahta eri mallia, mutta pääasiassa välityksiä on muuteltu noilla ensiövälityksillä.

Kaikkein tiheinhän löytyisi petrosaabista, 900aero.com:sta gearbox datan kohdalta löytyy listausta noista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Jaha! Mielenkiintoista tietoa tulee kokoajan! Entäs jos ottais siitä petro saabista kaikkein pienimmän rattaan ja taas vaikka tosta omasta isoimmain ja heittäs ne sinne, ni kuinkahan ne sinne käy. ts onko sama boori molemmissa akseleissa?
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Mulla on rata-autossa täällä hetkellä 30-27 ensiö, kulkee 180km/h tasan. Luulis että esim 30/30 riittäis sulle?
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Moro!

Sulla vissiin on tihee perävälityskin, entä onko neli vai viisi vaihteinen?

Joku sellanen vois olla passeli.. Täytyy kattoo et mikkä rattaat siä nyt sit on! Olis kyä hyvä ku sais pudotettua tota välitystä..
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

5-vaihteinen on nyt kiinni, ja tällä hetkellä muistaakseni harvempi perä. Nelivaihteinen kun ei oo välityksiltään oikein passeli kilvan ajossa.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Vastaa Viestiin