Mikä Putkisto OG900

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
jakyllon
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 09:34
Paikkakunta: Siuntio

Mikä Putkisto OG900

Viesti Kirjoittaja jakyllon »

Moikka

Mitä putkistoa suosittelevat klubilaiset OG900:seen? Auto 16v turbo ilman kattia.

t.jarkko
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Alkuperäinen.
Aki Peltola #1132
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Minulla on 900 Aerossa JT:n 3" hormi kahdella vaimentajalla ja onhan siinä vähän rajumpi soundi, mutta eipä se häirtsevästi kabiiniin kuulu normaaliajossa, mutta kierroksilla ääntä tietenkin tulee enemmän.

Speedpartsin sivuilta ei enää löydy 3" putkea kuin yhdellä vaimentajalla, joten siinä voi olla ääntä jo vähän liikaakin... Kyllähän se orggisröörikin riittää vakiotehoille ja taisi olla noin satasen halvempi kuin tuo JT.

Eski
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Originaalissa minunkin mielestä erittäin sopivat äänet, en kaipaisi yhtään enempää.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

3" DP ehdottomasti, ja sitten orkkis onkin hyvä kun ei kissaa putkee tukkiis.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kolmetuumaisesta tulee sellaista vihaista matalaa murinaa lisää ja sehän on vain positiivista... Jos putkesta jotain hyötyä kulkupuolelle haluaa, niin se ahtimen jälkeinen "ryssämutka" pitäisi kyllä heivata kuuseen ja laittaa tosiaan se alkupätkä isompaa putkea, onpa noita nähty 4-tuumaisiakin downpipejä... Vähän tulee vain lisähommaa, kun akkukin pitää siirtää pois putken tieltä ja itse en ainakaan vielä ole halunnut tuota Aeroa liikaa ruveta raiskamaan...

Eski
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

Itse kaipaisin hiukan lisää juuri tuota mainittua murinaa aeroon. En tiedä vuotaako (toisen) projektiauton putki (niin paljon) vai onko aerossa (niin paljon) parempi äänieritys, että murinassa on huomattava ero - kummassakin vakioputki

Ehkä 2,5" putki olis sopiva, mutta mistä sellainen...? :roll: Omassa tonnarissa BSR 2,5" cat-back eli loppuosa katilta, ja sopivan muheat mölinät
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Mimmi kirjoitti:Ota äänieristeet pois, niin saat murinaa sisälle :lol:
Toimii! Kokeiltu on. :lol:
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

2,5" rööriä saa esim. simonsilta tai eurostainlessilta

edit: molemmat tosin "puolisarjoja" eli etupöntöltä/katilta taaksepäin. Siihen siis kaveriksi JT:n 3" alkupätkä niin hjuuuva tulee
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Keskimmäinen pönttö pois ja takimmaiseen reikiä niin johan pörisee...

Mutta oikeasti riippuu ihan siitä mitä haluaa ja paljonko on valmis laittamaan rahaa kiinni. Orggis putkisto on hyvä valinta, istuu ainakin oikein, on vaimennusteholtaan hyvä sekä myös sopuhintainen.

Jos suorituskyvyn kannalta ajattelee niin ensimmäinen 1-2 metriä on merkityksellistä, tämänkin jatkoksi kelpaa hyvin orggis putki. Ryssämutka pois ja vähän avarampaa putkea alkuun (3" riittää mainiosti). Taka-akselin ylityksen kanssa voi tulla isoilla hormeilla ongelmaa varsinkin DIY:nä :)

Jos voimakkaita tai matalia ääniä EI halua niin en suosittele 3" putkistoa, en ainakaan läpivirtaavilla pöntöillä.
jakyllon
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 09:34
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja jakyllon »

f-19 kirjoitti:Keskimmäinen pönttö pois ja takimmaiseen reikiä niin johan pörisee...

Mutta oikeasti riippuu ihan siitä mitä haluaa ja paljonko on valmis laittamaan rahaa kiinni. Orggis putkisto on hyvä valinta, istuu ainakin oikein, on vaimennusteholtaan hyvä sekä myös sopuhintainen.

Jos suorituskyvyn kannalta ajattelee niin ensimmäinen 1-2 metriä on merkityksellistä, tämänkin jatkoksi kelpaa hyvin orggis putki. Ryssämutka pois ja vähän avarampaa putkea alkuun (3" riittää mainiosti). Taka-akselin ylityksen kanssa voi tulla isoilla hormeilla ongelmaa varsinkin DIY:nä :)

Jos voimakkaita tai matalia ääniä EI halua niin en suosittele 3" putkistoa, en ainakaan läpivirtaavilla pöntöillä.

Kiitos vastauksista. Eli orggis putiki pitäisi riittää, tai sitten pitää laittaa reilusti lisää rahaa. No täytyy nyt tsekata toi SP:n 3 tuumanen alkuun, josko se vaikka olisi passeli. Saahan siihen itse värkkäämällä vaikka simonsin 3 tuuman keskipöntön.

Siellä missä on ääntä on elämää

jarkko
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Onko sulla vv-suodinta?

Sen laitoin paikalleen niin tuli aika sopivan maukkaat pakoäänet. 8)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Suabisti kirjoitti:Onko sulla vv-suodinta?

Sen laitoin paikalleen niin tuli aika sopivan maukkaat pakoäänet. 8)
No ei kyllä varmasti filtterin vaihto lisää PAKOääniä :D
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
jakyllon
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 09:34
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja jakyllon »

qaw kirjoitti:
Suabisti kirjoitti:Onko sulla vv-suodinta?

Sen laitoin paikalleen niin tuli aika sopivan maukkaat pakoäänet. 8)
No ei kyllä varmasti filtterin vaihto lisää PAKOääniä :D
niin ellei sitten fiksusti filtteri ollut tungettu pakoputkeen... ;)
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

Mitä poistit?
vai onks tää ny joku koijjaus...
Jokke A kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Ota äänieristeet pois, niin saat murinaa sisälle :lol:
Toimii! Kokeiltu on. :lol:
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Vastaa Viestiin