Kumpi ensin 3" putki vai IC

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Kumpi ensin 3" putki vai IC

Viesti Kirjoittaja pevi »

Jos aikoo 9000 vm 96 aeroon asentaa esim Maptum:n tai BSR:n STEG1:n

Saako tässä viritysasteessa mitään lisähyötyä vaihtamalla putkisto + katti 3":ksi tai vaihtamalla IC paremmaksi.

Kumman vaihtamisella saavutetaan enemmän etua jos vaihdetaan ainoastaan toinen?
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Putki.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Putki ehdottomasti, tonnarissa on melko ahdistava se originelli downpipe. Loppupään putken paksuudella ei ole paljoa käytännön merkitystä. Cooleria kannattaa miettiä sitten, kun ruvetaan nostamaan tehoja radikaalimmin.
Foxbody turbo
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Minunkin täytyy tähän vastata, että putki.
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

tähän on ihan pakko vastata IC...

oli pakko vastata näin vaihtelun vuoksi. :wink:
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Pakko olla ilonpilaaja vastata että kumpi vaan niin menee rahat suden pyllyyn. :twisted:

Ei ehkä aikuisten oikeasti ihan noin jyrkästi, mutta coolerin ja putken vaihto molemmat tarjoavat niin nimellisiä lisätehoja jo kauppiadenkin mittausten mukaan että melko pitkälle niiden vaikutus steg 1:n kanssa on psykologinen ennemminkin kuin teknis-tieteellinen. Toisaalta jos putki kaipaa vaihtoa niin kannattaahan se päivittää ilman muuta paremmin kestävään ja hengittävään versioon. Kestävyys ruostumattomalla putkella on omaa luokkaansa, meikäläisellä on autoon uutena laitettu (-97) putki vielä kuin pakasta vedetty... saumoissakin pintaruoste aika vähissä.

Coolerin pistäsin hankintalistalla hieman myöhemmäksi. Pelkästään jo siitä syystä että pakoputken downpipe on tunnetusti ahdas paikka ja koneen pitää luonnollisesti hengittää molempiin suuntiin, joten coolerin vaihto ei välttämättä tarjoa oikein mitään ilman pakopuolen helpotuksia.

-J-
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Stage 3

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Jos laitat Stage 1:sen 3" putkella + katalysaattorilla niin mikset osta samalla suoraan Stage 3:sta?

Katso virityspajojen sivuja niin Stage 1:sen ja 3:sen erona on ainoastaa 3" putki + katalysaattori + uusi softa joka tukee isompaa putkea.

Esim. maptun stage 1. 265 Hp/420 Nm 5995 SEK vs stage 3. 280 Hp/440 Nm 13 210 SEK. Tuskin saat mistään uutta putkea + kattia alle 7200SEKillä.

Intercoolerin voit aina vaihtaa vaikka vakio autoon mutta saat siitä varsinaista tehohyötyä vasta kun pakoputki ja ohjelma ovat ensin kunnossa. Moottorihan varmasti voi paremmin (kylmemmin) jos vaihdat intercoolerin.
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Jussin kokemukset kiinnostaa, varsinkin kun oma rassikin liikkuu samoilla Connecting Cityn kaduilla, niin olosuhteet on identtiset.

Eli mikä on hintaero tuommosen 3" rosteri (?) putken ja tavallisen piipun välillä ? Ei puhuta halvimmasta ja vain vuoden kestävästä peltiputkesta vaan simmosesta kunnollisesta, joka jonkin aikaa kestäisikin. Vanhassa dieselissä ei nuita putkiongelmia tule, kun ne ei juurikaan ruostu, mutta taas bensaan vaihtaneena lienee putken vaihto vuoden parin sisään edessä. Ja se kestävyys, kuinka pitkään tuollainen kalliimpi vekotin kestää verrattuna edukkaampaan ?

Kun mää ostin komposiittikiakkomailankin just sen takia, kun myyjä totesi, että sinä et sitä pelaamalla saa elinikänäsi rikki. Ja puumailoja menee yksi vuoteen, niin pidemmän päälle kalliimpi tulee halvemmaksi. Tai jotain.
JK
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Eli mikä on hintaero tuommosen 3" rosteri (?) putken ja tavallisen piipun välillä ? Ei puhuta halvimmasta ja vain vuoden kestävästä peltiputkesta vaan simmosesta kunnollisesta, joka jonkin aikaa kestäisikin.
Tuosta omasta putkestani en tiedä oikein mitään, en hintaa enkä valmistajaa. Se on asennettu autoon uutena ennen luovutusta Treen Metro Autolla, siitä oli käyttöohjekirjan välissä työmääräyslappu. Halkaisijaltaan se ei juuri turbon vakioputkesta poikkea, oliskohan 2.5", joten en tiedä onko sillä hengitykseen olennaista vaikutusta... kestävämpi se tuntuu olevan kuitenkin, mutta tuskin ikuinen :D

-J-
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

3" down pipe
Vastaa Viestiin