Kumpi ensin 3" putki vai IC
Kumpi ensin 3" putki vai IC
Jos aikoo 9000 vm 96 aeroon asentaa esim Maptum:n tai BSR:n STEG1:n
Saako tässä viritysasteessa mitään lisähyötyä vaihtamalla putkisto + katti 3":ksi tai vaihtamalla IC paremmaksi.
Kumman vaihtamisella saavutetaan enemmän etua jos vaihdetaan ainoastaan toinen?
Saako tässä viritysasteessa mitään lisähyötyä vaihtamalla putkisto + katti 3":ksi tai vaihtamalla IC paremmaksi.
Kumman vaihtamisella saavutetaan enemmän etua jos vaihdetaan ainoastaan toinen?
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
Pakko olla ilonpilaaja vastata että kumpi vaan niin menee rahat suden pyllyyn.
Ei ehkä aikuisten oikeasti ihan noin jyrkästi, mutta coolerin ja putken vaihto molemmat tarjoavat niin nimellisiä lisätehoja jo kauppiadenkin mittausten mukaan että melko pitkälle niiden vaikutus steg 1:n kanssa on psykologinen ennemminkin kuin teknis-tieteellinen. Toisaalta jos putki kaipaa vaihtoa niin kannattaahan se päivittää ilman muuta paremmin kestävään ja hengittävään versioon. Kestävyys ruostumattomalla putkella on omaa luokkaansa, meikäläisellä on autoon uutena laitettu (-97) putki vielä kuin pakasta vedetty... saumoissakin pintaruoste aika vähissä.
Coolerin pistäsin hankintalistalla hieman myöhemmäksi. Pelkästään jo siitä syystä että pakoputken downpipe on tunnetusti ahdas paikka ja koneen pitää luonnollisesti hengittää molempiin suuntiin, joten coolerin vaihto ei välttämättä tarjoa oikein mitään ilman pakopuolen helpotuksia.
-J-

Ei ehkä aikuisten oikeasti ihan noin jyrkästi, mutta coolerin ja putken vaihto molemmat tarjoavat niin nimellisiä lisätehoja jo kauppiadenkin mittausten mukaan että melko pitkälle niiden vaikutus steg 1:n kanssa on psykologinen ennemminkin kuin teknis-tieteellinen. Toisaalta jos putki kaipaa vaihtoa niin kannattaahan se päivittää ilman muuta paremmin kestävään ja hengittävään versioon. Kestävyys ruostumattomalla putkella on omaa luokkaansa, meikäläisellä on autoon uutena laitettu (-97) putki vielä kuin pakasta vedetty... saumoissakin pintaruoste aika vähissä.
Coolerin pistäsin hankintalistalla hieman myöhemmäksi. Pelkästään jo siitä syystä että pakoputken downpipe on tunnetusti ahdas paikka ja koneen pitää luonnollisesti hengittää molempiin suuntiin, joten coolerin vaihto ei välttämättä tarjoa oikein mitään ilman pakopuolen helpotuksia.
-J-
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Stage 3
Jos laitat Stage 1:sen 3" putkella + katalysaattorilla niin mikset osta samalla suoraan Stage 3:sta?
Katso virityspajojen sivuja niin Stage 1:sen ja 3:sen erona on ainoastaa 3" putki + katalysaattori + uusi softa joka tukee isompaa putkea.
Esim. maptun stage 1. 265 Hp/420 Nm 5995 SEK vs stage 3. 280 Hp/440 Nm 13 210 SEK. Tuskin saat mistään uutta putkea + kattia alle 7200SEKillä.
Intercoolerin voit aina vaihtaa vaikka vakio autoon mutta saat siitä varsinaista tehohyötyä vasta kun pakoputki ja ohjelma ovat ensin kunnossa. Moottorihan varmasti voi paremmin (kylmemmin) jos vaihdat intercoolerin.
Katso virityspajojen sivuja niin Stage 1:sen ja 3:sen erona on ainoastaa 3" putki + katalysaattori + uusi softa joka tukee isompaa putkea.
Esim. maptun stage 1. 265 Hp/420 Nm 5995 SEK vs stage 3. 280 Hp/440 Nm 13 210 SEK. Tuskin saat mistään uutta putkea + kattia alle 7200SEKillä.
Intercoolerin voit aina vaihtaa vaikka vakio autoon mutta saat siitä varsinaista tehohyötyä vasta kun pakoputki ja ohjelma ovat ensin kunnossa. Moottorihan varmasti voi paremmin (kylmemmin) jos vaihdat intercoolerin.
Jussin kokemukset kiinnostaa, varsinkin kun oma rassikin liikkuu samoilla Connecting Cityn kaduilla, niin olosuhteet on identtiset.
Eli mikä on hintaero tuommosen 3" rosteri (?) putken ja tavallisen piipun välillä ? Ei puhuta halvimmasta ja vain vuoden kestävästä peltiputkesta vaan simmosesta kunnollisesta, joka jonkin aikaa kestäisikin. Vanhassa dieselissä ei nuita putkiongelmia tule, kun ne ei juurikaan ruostu, mutta taas bensaan vaihtaneena lienee putken vaihto vuoden parin sisään edessä. Ja se kestävyys, kuinka pitkään tuollainen kalliimpi vekotin kestää verrattuna edukkaampaan ?
Kun mää ostin komposiittikiakkomailankin just sen takia, kun myyjä totesi, että sinä et sitä pelaamalla saa elinikänäsi rikki. Ja puumailoja menee yksi vuoteen, niin pidemmän päälle kalliimpi tulee halvemmaksi. Tai jotain.
Eli mikä on hintaero tuommosen 3" rosteri (?) putken ja tavallisen piipun välillä ? Ei puhuta halvimmasta ja vain vuoden kestävästä peltiputkesta vaan simmosesta kunnollisesta, joka jonkin aikaa kestäisikin. Vanhassa dieselissä ei nuita putkiongelmia tule, kun ne ei juurikaan ruostu, mutta taas bensaan vaihtaneena lienee putken vaihto vuoden parin sisään edessä. Ja se kestävyys, kuinka pitkään tuollainen kalliimpi vekotin kestää verrattuna edukkaampaan ?
Kun mää ostin komposiittikiakkomailankin just sen takia, kun myyjä totesi, että sinä et sitä pelaamalla saa elinikänäsi rikki. Ja puumailoja menee yksi vuoteen, niin pidemmän päälle kalliimpi tulee halvemmaksi. Tai jotain.
JK
Tuosta omasta putkestani en tiedä oikein mitään, en hintaa enkä valmistajaa. Se on asennettu autoon uutena ennen luovutusta Treen Metro Autolla, siitä oli käyttöohjekirjan välissä työmääräyslappu. Halkaisijaltaan se ei juuri turbon vakioputkesta poikkea, oliskohan 2.5", joten en tiedä onko sillä hengitykseen olennaista vaikutusta... kestävämpi se tuntuu olevan kuitenkin, mutta tuskin ikuinenEli mikä on hintaero tuommosen 3" rosteri (?) putken ja tavallisen piipun välillä ? Ei puhuta halvimmasta ja vain vuoden kestävästä peltiputkesta vaan simmosesta kunnollisesta, joka jonkin aikaa kestäisikin.

-J-