9000 2.3T ja kaikkea pientä kivaa kesäksi(stage3+)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

9000 2.3T ja kaikkea pientä kivaa kesäksi(stage3+)

Viesti Kirjoittaja j0ne »

eli mitä kummallista tossa -93 vuosimallissa on kun noi viritys setit on erillaisia kuin muihin? siis ainaki maptunin sivun mukaan siihen sais vaikka mimmosta settiä...
Viimeksi muokannut j0ne, Ma Heinä 16, 2007 18:27. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

edit:

Nyt sattu pieni erheys kuten peinu kohteliaasti jo kommentoi etten tiedä mistään mitään. :!: Eli myönnän että olin pimennossa tietämättäni vuosimallien 92-94 välisestä moottorinohjaus tekniikasta, pahoittelen. :o

Kuten ihmiset jo ovat kertoneet, eli 94 eteenpäin on trionin 5.5 ja sitä aikasemmat vm:t Trionic 5.2 tai DI/APC (puhutaan CS.korisarjasta).


ps. peinulle pieni vinkki --> http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 520#392520, jonka aion itsekkin muistaa jatkossa.... (lueppa "rivien välistä" mitä "jope" kirjoittaa)
Viimeksi muokannut 9000cst, Pe Tammi 12, 2007 15:21. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

-93 2.3T ja 2.3T Aero on moottorinohjauksen ohjelmana trionic 5.2 ja sitä uudemmissa on trionic 5.5. Ohjelman eroavaisuudet sen takia, että -93 on vielä vanhempi pitkälohko ja siinä muutama pieni tekninen eroavaisuus, mm. kampikakselin asennon tunnistus.

Automaattien ja manuaalien boksit käy ristiin. Aeron ja 200hp version ohjelmissa on pientä eroa johtuen eri turboista, mutta käy ristiin. TCS eli luistonestollisen ja estottoman purkut ei käy ristiin.

Ohjelmia löytyy siis Maptunilta hyllystä ja mm. Mattsilta sweduista. Jotkut viripajat pyytävät tuomaan auton paikan päälle ohjelmointia varten.

Vaikka tuo 9000cst höpöttää mitä hyvänsä noista LH/APC-jutuista, niin niitä ei kannata uskoa, koska mies ei tiedä mistä puhuu :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

peinu kirjoitti:-93 2.3T ja 2.3T Aero on moottorinohjauksen ohjelmana trionic 5.2 ja sitä uudemmissa on trionic 5.5. ...

Vaikka tuo 9000cst höpöttää mitä hyvänsä noista LH/APC-jutuista, niin niitä ei kannata uskoa, koska mies ei tiedä mistä puhuu :)
Näin on. Vuosimallin 1992 2.3T sen sijaan on DI/APC + LH-jet yhdistelmä ja siihen ei Maptuunilta kannata paljon stekebokseja tilailla, ellei kaipaa kalliita verkonpainoja :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Kerkesin jo säihkähtää tota ekaa viestiä kun myyjä oikein vannomalla vanno et on Trionic... TCS löytyy kans... Mitähän tohon sit kustantaa joku stage3 lastu ja mistä kannattaa hommata? Putkiston aattelin kans laittaa ja jonku kunno bypassin tai dumpin...

edit: ja jos tero ostaa potun nii kai sitä joutuu semmosenki tilaa ettei jää jalkoihin:D

edit2: vois tehdäkkin tästä tämmösen projekti topicin, ilmeisesti ens viikon alussa haen kyseisen auton nii pitää ruveta välittömästi laittamaan
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Eli tommonen se mun uusi rakas sitten on, varusteet löytyy lähes kaikki ->

Kuva

Noi muovi osat aattelin maalata kaikki korin väriin ja maskia vois vähä muokata, madallus ja isommat vanteet on kanssa hankinta listalla. Voimaa tietysti hankitaan kuitenkin ensimmäisenä.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

En suosittele korin alaosien maalaamista, koska olen 4 versiota nähnyt ja aluksi näyttää hienolta mutta sitten ne alkaa hilseileen ja on kulahtaneen näköisiä. Kannattaa ennemmin etsiä ruotsista halvalla helmasarja.

Muuta etuvilkun ja sivuvilkut kirkkaiksi by PCS ja lastut löydät samasta puljusta oli LH,DI/APC tai T5 ohjaus.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Oot vähän myöhässä, vilkut on nimittäin jo kirkkaat ;) Aeron helmat ois kyl aika kova juttu tai sit vois soveltaa airflow helmoja...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Nyt on dump valve kiinni, hyvin toimii ja kuullostaa kauniilta =) Tänään voiskin laittaa ahtopainemittarin paikalleen...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Mites muuten jos on lastu niin onko bleed valven käytössä mitään järkeä?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

j0ne kirjoitti:Eli tommonen se mun uusi rakas sitten on, varusteet löytyy lähes kaikki ->

Kuva

Noi muovi osat aattelin maalata kaikki korin väriin ja maskia vois vähä muokata, madallus ja isommat vanteet on kanssa hankinta listalla. Voimaa tietysti hankitaan kuitenkin ensimmäisenä.
Soon J0ne just samanlainen kuin mun pirssi. Kuin kaksi marjaa...

-Hessu-
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Heh, hienoa. Pitää ottaa täs joku päivä ryhmä kuva kolmesta tonnarista ja liittää tänne nii saatte ihailla :D
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

j0ne kirjoitti:Mites muuten jos on lastu niin onko bleed valven käytössä mitään järkeä?
Ahtaa luultavasti lastulla (minkähän stegin hommasit?) jo sen verran että bleederille ei enää ole käyttöä...Nuo SP:n DI/APC lastut on muutenkin vähän semmoisia että kannattaa pelata varman päälle eikä nostaa enempää paineita vuotovenojen kans.
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
esh
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 20:31
Paikkakunta: Ii

9000 cst kirjoitti

Viesti Kirjoittaja esh »

Maalaa ilman muuta alaosat paljon nykyaikaisempi ilme, kahdesta autosta maalattu alakerta toisesta puskurit ja takaspoilerit kummastakin
eikä ole hilseillyt. Pitäisiköhän cst:n tulla tarkistaan jälki että voidaan olla
samaa mieltä asiasta. :twisted: (tosin maalauksesta ei ole kuin puolitoista vuotta, ehkä kymmenen vuoden päästä ollaan Cst kanssa samaa mieltä.)
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Juu maalaa ihmeessä, tulee ihan erinäkönen! Ja peilit kans. Voin ottaa kuvan omastani, sit et enää mieti. Tulee ihan sairaan hyvä jälki ku ostat kunnon maalit. Voi riippua hilseilytki vähän maalin laadusta ja tietty kunnon pohjatyö pitää olla. Eihän muovissa muuten mikään kiinni pysy :wink: Mä hommasin Decoväristä auton värikoodilla presiis auton sävyn ja on kunnon metallivärimaali. Lakka päällä voidaan rauhassa laittaa tehdasmaalattu mun alaosien ja peilien viereen.
Tulihan sille tietty vähän enemmän hintaa (motonet jotain 50€, deco 120€), mut on kuule ulkonäössä eroa. Maalasin motonetillä muutama vuosi sitten vanhan valkoisen autoni koko puskurit ja aivan paska lopputulos verrattuna decoon. Ei mitään kiiltoa ja pinta aivan eriluokkaa. Ei ole kyllä tähän päivään hilseillyt sekään, joten ei oo tainnu joku nyt osata hommia oikein tai sit on ollu todella skeidat kamat.

"Pikakurssi" :D
Muoviosissa ensin pestään vanhat vahat ja skeidat pois. Fairy ei ole hyvä vaikka joku luulee, se vaan imeytyy muoviin ja pilaa homman. Itse käytin motonetistä liotinpesuainetta. Sitten hiot mahdolliset naarmut sileiksi ja vedät muovipohjamaalin päälle. Yksi ohut kerros ja hiot pinnan kevyesti rikki. 15min ja maali päälle. Ohut kerros -> 15min ja toinen kerros -> 15min ja lakka päälle. Mielummin kuivaa yön yli, niin paras lopputulos. Kosketuskuiva kuitenkin muutamassa minuutissa.
Parhaimman maalin kiinni pysyvyyden varmistat antamalla pohjamaalin kuivua yön yli. Minä annoin kuivua n. 1,5h.

Empä usko että mihinkään hilseilee. Pinnastakin tuli tosi joustava, mikä on hyvä, koska jos ei jousta, niin talvella viimeistään halkeilee kun muovi kovettuu.
Vastaa Viestiin