OBD 2 testereitä Suomesta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

OBD 2 testereitä Suomesta

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Satuin surffaillessani törmäämään Suomalaiseen Scantoolin tuotteiden edustajan sivustoon. Sitä kautta onnistunee OBD 2 -sovittimen hankinta.

http://www.softator.fi/omega/

EOEA
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
uukka
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 17:37
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja uukka »

Onnistuupa hyvinkin. Kävin oman autoni (ng 900 1995) testauttamassa Porissa ja saatiin kaikki tiedot pihalle, vaikka noin vanhoista autoista niitä ei yleensä saa. Ensimmäinen hyvä asia tuosta GM yhteistyöstä, mihin olen autossani törmännyt... :twisted: Nyt vaan hommaamaan tietokonetta autoon, niin saa ihastella vilkkuvia anturilukemia.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

uukka kirjoitti:Onnistuupa hyvinkin. Kävin oman autoni (ng 900 1995) testauttamassa Porissa ja saatiin kaikki tiedot pihalle, vaikka noin vanhoista autoista niitä ei yleensä saa. Ensimmäinen hyvä asia tuosta GM yhteistyöstä, mihin olen autossani törmännyt... :twisted: Nyt vaan hommaamaan tietokonetta autoon, niin saa ihastella vilkkuvia anturilukemia.
Kerrotko vielä mitä kaikkea sieltä näkee?
#1730
500whp.net member
uukka
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 17:37
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja uukka »

Sieltä näkyi vikakoodit, anturien arvot, ahtopaineet, lämpötiloja, kierrosluku, nopeus ( pystyy tuomaan koneen näytölle mittariston ) ynnä muuta. Ohjelmointitaitoinen pystyy tekemään itse omia ohjelmia, valmiita on netissä aikasta paljon. En vielä ole sellaista mutikkaa hommannut, joten en tiedä asiasta kovin tarkkaan. netistä löytyy lisätietoja: http://www.omega.fi Kerron asiasta kuulumisia jahka saan tuon tietsikan sovitettua autoon.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Pistin nyt tilaukseen tollasen murikan.
Onko muuten havaintoa mistä voisi imuroida softan läppärille?
Pelkkä softan nimikin riittää...

Edit,

mä oon puusilmä :evil:
Softan saa samalta sivulta...
#1730
500whp.net member
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Vigge kirjoitti:Pistin nyt tilaukseen tollasen murikan.
Onko muuten havaintoa mistä voisi imuroida softan läppärille?
Pelkkä softan nimikin riittää...

Edit,

mä oon puusilmä :evil:
Softan saa samalta sivulta...
Okei, kivaa että tietää mistä saa sitten lukemia... :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Turbo SE
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 13:25
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja Turbo SE »

Scantoolin sivulla ohjelmiston lataus ja dokumentaatio... kautta pääsee latamaan ohjelmat.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Paskaa haukkas ainakin toistaiseksi.
Ensimmäisellä yritäämällä Scantool ohjelmisto kertoi vain moottorin pyörimisnopeuden ja senkin päin mäntyä (2rpm) muiden anturien kohdalla luki tyylikkäästä N/A :evil:
Täytyy yrittää toisella softalla jos vaikka pelittäis. Onko kukaan saanut ko. värkkiä toimimaan T7:n kanssa?
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

uukka kirjoitti:Sieltä näkyi vikakoodit, anturien arvot, ahtopaineet, lämpötiloja, kierrosluku, nopeus ( pystyy tuomaan koneen näytölle mittariston ) ynnä muuta. Ohjelmointitaitoinen pystyy tekemään itse omia ohjelmia, valmiita on netissä aikasta paljon. En vielä ole sellaista mutikkaa hommannut, joten en tiedä asiasta kovin tarkkaan. netistä löytyy lisätietoja: http://www.omega.fi Kerron asiasta kuulumisia jahka saan tuon tietsikan sovitettua autoon.
Tyhmä kysymys, mutta voiko sillä poistaa vikakoodeja???
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Tyhmä kysymys, mutta voiko sillä poistaa vikakoodeja???
Pystyy
#1730
500whp.net member
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Joo toi on varmaan ihan kätevä jos auto alkaa vaikka oikutteleen vai?
9-3.1972
SN2770
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 20:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SN2770 »

Testasin tänään tuon Scantoolin softan ja miulla se toimi ihan hyvin. Anturitiedot näyttivät järkeviltä, mutta kokeilin kylläkin vain parkkipaikalla. Huomasin että ihan aluksi RPM oli 2, mutta se muuttui oikeaksi parissa sekunnissa.

Nyt täytyy vähän analysoida ohjelmaa jos vaikka kirjoittaisi oman palikan. Verkossa näytti olevan lähdekoodia, mutta sen kääntäminen ei ollut ihan helppoa ainakaan Visual Studiolla ja linkkaaminen vaatisi vielä enemmän työtä. Onkohan kukaan mahtanut tehdä sitä?
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

SN2770 kirjoitti:Testasin tänään tuon Scantoolin softan ja miulla se toimi ihan hyvin. Anturitiedot näyttivät järkeviltä, mutta kokeilin kylläkin vain parkkipaikalla. Huomasin että ihan aluksi RPM oli 2, mutta se muuttui oikeaksi parissa sekunnissa.

Nyt täytyy vähän analysoida ohjelmaa jos vaikka kirjoittaisi oman palikan. Verkossa näytti olevan lähdekoodia, mutta sen kääntäminen ei ollut ihan helppoa ainakaan Visual Studiolla ja linkkaaminen vaatisi vielä enemmän työtä. Onkohan kukaan mahtanut tehdä sitä?
No perkele, mikäköhän mulla mättää.
Luin sitä helppi foorumia ja siellä oli ohje että kaikki anturit ensin pois ja sitten yksitellen päälle. Ne joihin jää N/A niin ei toimi ja saattaa häiritä kommunikointia. Tein sen äsken ja aina kun aktivoin jonkun anturin niin se näyttää arvoa noin 1-2 sek ja sitten tulee N/A.
Täytyy seuraavaksi kattoa hyperterminaalilla se väylä kommunikointi, ettei tule virheitä.
Jos sulla toimii toi värkki, niin mitä veikkaa onnistuuko jos tuun auton kanssa käymään niin kokeillaan toimiiko se tossa mun viggessä. Sullahan oli myös MY00 viggen? Jos toimii niin toi lauta on paska, tosin en usko koska toimi Turbo Sensonic:in ng:ssä.
#1730
500whp.net member
SN2770
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 20:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SN2770 »

Kyllähän tuo testi käy. Olen loppuviikon maisemissa, joten pistä vaikka YV, niin sovitaan ajasta.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

SN2770 kirjoitti:Kyllähän tuo testi käy. Olen loppuviikon maisemissa, joten pistä vaikka YV, niin sovitaan ajasta.
Täytyy tulla pyörähtämään, vaikka veikkaa ettei se toimi sinunkaan laitteilla. Kokeilin omaa lautaa Potkun aeroon ja pienen odottelun jälkeen N/A:t vaihtui arvoihin.
Pistin just kyssärin menemään scantoolin foorumiin, jos vaikka sieltä tulisi apuja.
Jatketaan yv:llä siitä miitistä.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin