900i 2.1 muutama polle lisää?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
DreamEvil
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Tammi 10, 2007 12:37
Paikkakunta: Karkkila/Loppi

900i 2.1 muutama polle lisää?

Viesti Kirjoittaja DreamEvil »

Joops, alkaa projekti leviämään käsistä tuon turbotuksen suhteen... ja hankalaksikin menee, eli miten saisi muutaman pollen kone huoneeseen takaisin karanneiden tilalle? Enkä ala mitään järjetöntä projektia tekemään.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Imusarjan ja kannen kanavien kohdistus, sytkän tarkka ajoitus ja katin tilalle korvauspönttö tai suora putki.

Tietysti ilman saanti kuntoon ja jokainen tekee omat johtopäätökset vapaavirtaussuodattimen tarpeellisuudesta.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Imusarjan ja imukanavien kohdistusta tuskin huomaa, tehonlisäys on niin vaatimaton. Sytkä on "itsesäätyvä" EZK noissa.

Mutta ihan perus teinivirit siis: parempi imuputki, parempi ilmansuodattimen kotelo(lisäreikiä, ilmanotto keulalta), ilmamäärämittarin suojaverkot pois. Sitten pakosarja, paremmin virtaavat äänenvaimentimet ja katti jne.

Noilla kaikilla 5heppaa pitäs lisääntyä! :)
Aki Peltola #1132
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

Jos ei voi/jaksa kantta nostaa keulilta pois, niin jää lisätehot aika minimaalisiksi..

Jos haluaa kohtuullisesti voimaa lisää, niin kansi veke, puristussuhde ylös, nokka/nokat vaihtoon ja pientä kanavien parantelua. Bensan syöttö ja pakokaasujen poisto uuden konstruktion mukaiseksi.

Tuon kaiken saat tehtyä muutamassa illassa, kun hamstraat vaihtokannen, nokan/nokat, pakopuolen osat ym valmiiksi.

On niitä kansia ennenkin vaihdettu kerrostalon parkkipaikalla, nokka-akselista puhumattakaan :lol:
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Juu mehän tekastiin kokonainen koneen nostoki kerrostalon parkkiksella. :)

Unohtu tosiaan tuo että turbosatkun imunokan vaihtamalla vois muutaman piilohevosen saada houkuteltua.

Sen työläämpiin tuskin kysyjä alkaa kun kerran turbotekniikan vaihto on liian työläs. :)
Aki Peltola #1132
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Kun vapariin laitetaan enemmän yläkierroksille orientoitunutta nokkaa niin toimiskohan turbon nokka tässä tapauksessa mietona ensivaiheena, vai onko "turbo-nokan" suunnittelussa jotain mikä haittaisi sen käyttöä "kireässä" vaparissa?
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Aksu900 kirjoitti:Unohtu tosiaan tuo että turbosatkun imunokan vaihtamalla vois muutaman piilohevosen saada houkuteltua.
Aksu lukee ajatuksia nopemmin kuin minä kirjoitan... :)
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Aksu900 kirjoitti:Imusarjan ja imukanavien kohdistusta tuskin huomaa, tehonlisäys on niin vaatimaton. Sytkä on "itsesäätyvä" EZK noissa.

Mutta ihan perus teinivirit siis: parempi imuputki, parempi ilmansuodattimen kotelo(lisäreikiä, ilmanotto keulalta), ilmamäärämittarin suojaverkot pois. Sitten pakosarja, paremmin virtaavat äänenvaimentimet ja katti jne.

Noilla kaikilla 5heppaa pitäs lisääntyä! :)
Tota,tosta immun suojaverkosta.Justiinsa asentelin -90 lucasin immua,ja mielessä kävi että olis verkon ottanut pois..En kuitenkaan ottanut.
Olisiko sen verkon pois ottamisesta ihan aikuisten oikeasti hyötyä?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24011
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tuskin,,,,
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Onhan se melkoinen virtausvastus. :roll: No sanotaan että enemmän hyötyä ku vapaavirtaussuotimesta! :lol:
Aki Peltola #1132
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Joo,näinhän mäkin sen ajettelin ja jätin paikkoilleen. :lol:
Aattelin vaan että joku kuitenkin esittää kohta jonkun käyrän että ainakin 1.25 hevosta lisää.
Siksi ettei ole tarttunut kärpänen siihen verkkoon.. :wink:
valde
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Syys 12, 2005 10:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja valde »

2,1 mallissa pakoputki suppenee ~12mm katin jälkeen ja ahistaa pakokaasujen kulkua. Turbo-mallissa, jossa on sama katti kuin 2,1:ssä, putki pysyy saman vahvuisena myös katista taakse päin.

Sopiiko 2,1:een heittämällä seuraavat (motonet) turbon putket katilta taaksepäin?

Etuväliputki "Kat". . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14-5360 14.80 ???
Väliosa=takapönttö 84--93 (myös Kat). . . . . . . . . . . 14-5341 49.45 ???
Häntäputki 84--93 (myös Kat). . . . . . . . . . . . . . . 14-5344 24.90 ???

Putkien vaihdolla voisi kuvitella saavan muutaman hp:n lisää?
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Kyllähän ne sopii nakkaamalla. Mutta liian isolla putkella ei saa kuin hallaa. Virtausnopeus laskee niin että pakosarjan toiminta heikkenee ja pakokaasujen kulku iteasiassa ahdistuu lisää.

Lähtisin max 2" putkella, mielummin vaihtamalla orkkisputkeen äänenvaimentimet vaikkapa 2" Simonseihin.
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin