900i 2.1 muutama polle lisää?
900i 2.1 muutama polle lisää?
Joops, alkaa projekti leviämään käsistä tuon turbotuksen suhteen... ja hankalaksikin menee, eli miten saisi muutaman pollen kone huoneeseen takaisin karanneiden tilalle? Enkä ala mitään järjetöntä projektia tekemään.
Imusarjan ja imukanavien kohdistusta tuskin huomaa, tehonlisäys on niin vaatimaton. Sytkä on "itsesäätyvä" EZK noissa.
Mutta ihan perus teinivirit siis: parempi imuputki, parempi ilmansuodattimen kotelo(lisäreikiä, ilmanotto keulalta), ilmamäärämittarin suojaverkot pois. Sitten pakosarja, paremmin virtaavat äänenvaimentimet ja katti jne.
Noilla kaikilla 5heppaa pitäs lisääntyä!
Mutta ihan perus teinivirit siis: parempi imuputki, parempi ilmansuodattimen kotelo(lisäreikiä, ilmanotto keulalta), ilmamäärämittarin suojaverkot pois. Sitten pakosarja, paremmin virtaavat äänenvaimentimet ja katti jne.
Noilla kaikilla 5heppaa pitäs lisääntyä!
Aki Peltola #1132
Jos ei voi/jaksa kantta nostaa keulilta pois, niin jää lisätehot aika minimaalisiksi..
Jos haluaa kohtuullisesti voimaa lisää, niin kansi veke, puristussuhde ylös, nokka/nokat vaihtoon ja pientä kanavien parantelua. Bensan syöttö ja pakokaasujen poisto uuden konstruktion mukaiseksi.
Tuon kaiken saat tehtyä muutamassa illassa, kun hamstraat vaihtokannen, nokan/nokat, pakopuolen osat ym valmiiksi.
On niitä kansia ennenkin vaihdettu kerrostalon parkkipaikalla, nokka-akselista puhumattakaan
Jos haluaa kohtuullisesti voimaa lisää, niin kansi veke, puristussuhde ylös, nokka/nokat vaihtoon ja pientä kanavien parantelua. Bensan syöttö ja pakokaasujen poisto uuden konstruktion mukaiseksi.
Tuon kaiken saat tehtyä muutamassa illassa, kun hamstraat vaihtokannen, nokan/nokat, pakopuolen osat ym valmiiksi.
On niitä kansia ennenkin vaihdettu kerrostalon parkkipaikalla, nokka-akselista puhumattakaan
Tota,tosta immun suojaverkosta.Justiinsa asentelin -90 lucasin immua,ja mielessä kävi että olis verkon ottanut pois..En kuitenkaan ottanut.Aksu900 kirjoitti:Imusarjan ja imukanavien kohdistusta tuskin huomaa, tehonlisäys on niin vaatimaton. Sytkä on "itsesäätyvä" EZK noissa.
Mutta ihan perus teinivirit siis: parempi imuputki, parempi ilmansuodattimen kotelo(lisäreikiä, ilmanotto keulalta), ilmamäärämittarin suojaverkot pois. Sitten pakosarja, paremmin virtaavat äänenvaimentimet ja katti jne.
Noilla kaikilla 5heppaa pitäs lisääntyä!
Olisiko sen verkon pois ottamisesta ihan aikuisten oikeasti hyötyä?
2,1 mallissa pakoputki suppenee ~12mm katin jälkeen ja ahistaa pakokaasujen kulkua. Turbo-mallissa, jossa on sama katti kuin 2,1:ssä, putki pysyy saman vahvuisena myös katista taakse päin.
Sopiiko 2,1:een heittämällä seuraavat (motonet) turbon putket katilta taaksepäin?
Etuväliputki "Kat". . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14-5360 14.80 ???
Väliosa=takapönttö 84--93 (myös Kat). . . . . . . . . . . 14-5341 49.45 ???
Häntäputki 84--93 (myös Kat). . . . . . . . . . . . . . . 14-5344 24.90 ???
Putkien vaihdolla voisi kuvitella saavan muutaman hp:n lisää?
Sopiiko 2,1:een heittämällä seuraavat (motonet) turbon putket katilta taaksepäin?
Etuväliputki "Kat". . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14-5360 14.80 ???
Väliosa=takapönttö 84--93 (myös Kat). . . . . . . . . . . 14-5341 49.45 ???
Häntäputki 84--93 (myös Kat). . . . . . . . . . . . . . . 14-5344 24.90 ???
Putkien vaihdolla voisi kuvitella saavan muutaman hp:n lisää?
Kyllähän ne sopii nakkaamalla. Mutta liian isolla putkella ei saa kuin hallaa. Virtausnopeus laskee niin että pakosarjan toiminta heikkenee ja pakokaasujen kulku iteasiassa ahdistuu lisää.
Lähtisin max 2" putkella, mielummin vaihtamalla orkkisputkeen äänenvaimentimet vaikkapa 2" Simonseihin.
Lähtisin max 2" putkella, mielummin vaihtamalla orkkisputkeen äänenvaimentimet vaikkapa 2" Simonseihin.
Aki Peltola #1132