Schwitzer S2 Ahdin og900s
Schwitzer S2 Ahdin og900s
Tarkoitus laittaa omaani moinen rusetti, nyt kysynkin teiltä jotka tiedätte, mitä tuo lisää tehoja ja onko hyvä ahdin, noin niin kuin yleisesti? Omanihan on 900s 16v -92
Moi, ajatus on että haalin ensin tarvittavat värkit ennenkuin rupean yksittäin lisäämään/vaihtamaan, eli nyt sain isomman puhaltimen ja seuraavaksi etsin cooleria, isommat suuttimet olisi hakusessa, ja kai se toi bensa puolikin pitäis päivittää muutenkin. Mutta, eka turbo auto ja kaikki vähän hakusessa. 

Lisää ostoslistalle myös alkupäähän laajakaistalambda ja/tai pakolämpömittari.
Jos vähänkään enemmän meinaat virittää niin nuo on aina hyviä hankintoja, varsinkin jos meinaat bensa ja puhallin puolelle tehdä vakiosta merkittävästi poikkeavia muutoksia. Kunhan et päästä seosta liian laihaksi ja pakolämpöjä liian korkealle niin periaatteessa et saa autosta muuta rikki kuin vaihdelaatikoita.
Jos vähänkään enemmän meinaat virittää niin nuo on aina hyviä hankintoja, varsinkin jos meinaat bensa ja puhallin puolelle tehdä vakiosta merkittävästi poikkeavia muutoksia. Kunhan et päästä seosta liian laihaksi ja pakolämpöjä liian korkealle niin periaatteessa et saa autosta muuta rikki kuin vaihdelaatikoita.
Vittuun pakolämpömittarit,rikkoo meganf-19 kirjoitti:Lisää ostoslistalle myös alkupäähän laajakaistalambda ja/tai pakolämpömittari.

Kovat jätkät kattoo sopat tulpista http://www.maxracesoftware.com/spark_plugs.htm
Totuushan on se että ei kannata antaa koneelle ilmaa,jos sille ei aio antaa myös lisää ruokaa.Bensa+sytytys kuntoon,sitten vasta ulkoisten/sisäisten apulaitteiden vaihtoon.Käytännössä tämä tarkoittaa ohjelmoitavaa ruiskua+sytkää.Tässä tapauksessa taitaa tarkoittaa sitä,että kannattaa unohtaa.

///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Suppari kirjoitti: Vittuun pakolämpömittarit,rikkoo megan![]()
Kovat jätkät kattoo sopat tulpista http://www.maxracesoftware.com/spark_plugs.htm
Noiden kuvien mukaan en lähtisi turbokonetta säätämään. Kuvissa varmaan joku vapari jenkki jossa 50hp/litra.
Omassa turbo saabissa tulpat ainakin reilusti rikkaammalla käyneen näköiset turvallisen rikkaalla seoksella.
Vakio/vapari koneella noi voi olla ihan pätevätkin ohjeet mutta yhtään rankempaan turbokäyttöön en lähtisi noita ohjeita soveltamaan. Ainakin yhden tulpankuvan rikkaammalla kannattaa mielestäni ajaa. Jos ei yhtään mustaa->käy liian laihalla

Eli siitä välistä joku keskitie.
Pienet erot kyllä näkyy noissa tulpissa. Oletteko muuten huomanneet että satkun imusarja (2,1) jakaisi epätasaisen seoksen... 1,2 pytyt käyvät mulla laihemmalla. (suuttimien paikkoja on vaihdeltu) Voihan olla, että esim. sylintereiden epätasainen ohivuoto olisi syypää (puristuspaineita ei mitattu)
Porsche 944 turbo 2jz
Porsche Cayman
Porsche Cayman
En minäkään lähtisi.Näkee tulpista sen että käykö rikkaalla vai laihalla,mutta ei niistä oikein muuten osaa mitään sanoa,tai jos voi,niin tarvitsee ainakin melkoisesti kokemusta.TuPe kirjoitti: Noiden kuvien mukaan en lähtisi turbokonetta säätämään. Kuvissa varmaan joku vapari jenkki jossa 50hp/litra.
Omassa turbo saabissa tulpat ainakin reilusti rikkaammalla käyneen näköiset turvallisen rikkaalla seoksella.
Vakio/vapari koneella noi voi olla ihan pätevätkin ohjeet mutta yhtään rankempaan turbokäyttöön en lähtisi noita ohjeita soveltamaan. Ainakin yhden tulpankuvan rikkaammalla kannattaa mielestäni ajaa. Jos ei yhtään mustaa->käy liian laihalla
eli seokset yli 13. Omat tulpat ovat nokisemmat kuin nuo rikkaimmalla käyneet tulpat jos seokset n11,5
Eli siitä välistä joku keskitie.
Pienet erot kyllä näkyy noissa tulpissa. Oletteko muuten huomanneet että satkun imusarja (2,1) jakaisi epätasaisen seoksen... 1,2 pytyt käyvät mulla laihemmalla. (suuttimien paikkoja on vaihdeltu) Voihan olla, että esim. sylintereiden epätasainen ohivuoto olisi syypää (puristuspaineita ei mitattu)
AFR 14.7->= laihalla <-14.7= rikkaalla

Riippuu vähän tietysti kokoonpanosta,mutta 11.5 AFR voi olla jossain tapauksissa liikaakin.Enemmän voisi saada tehoa 12 tuntumassa.Riiippuu kuten sanottu kaikesta.
Pistä jokaisen pytyn putkeen nippa pakolämmön mittausta varten,ja osta 4kanavainen lämpömittari,ei niistä tasaisista seoksista taida oikein muuten tietää.Laserlämpömittarilla ollaan yhden vessan imusarjan muotoilun onnistumista mittailtu,ei tosin kovinkaan tarkka menetelmä.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Tehoalueella yli AFR 12 tai 13 on laiha, jos siis haluaa yhtään varmuutta siihen ettei mäntä sula.Suppari kirjoitti:AFR 14.7->= laihalla <-14.7= rikkaalla![]()
Riippuu vähän tietysti kokoonpanosta,mutta 11.5 AFR voi olla jossain tapauksissa liikaakin.Enemmän voisi saada tehoa 12 tuntumassa.Riiippuu kuten sanottu kaikesta.
Mentäessä rikkaammalle (AFR 12->11) tehonmenetys on luokkaa muutamia hevosvoimia. Mutta tosiaan palotilojen lämpöä saadaan laskettua rikkaalla seoksella eli lisää varmuutta mäntien kestoon.
14.7 on hyvä arvo stokiometriselle seokselle... ei sillä muuten tee mitään. Tehoja haettaessa liian laiha, matka-ajossa turhan rikas.
EDIT
Viimeksi muokannut f-19, Ke Maalis 14, 2007 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No sh*t.Se oli lähinnä saivartelua,mutta niinhän se menee,että 14.7=lambda 1,heittää se siitä suuntaan tai toiseen,niin on rikkaalla tai laihalla?Ei takerruta siihen.f-19 kirjoitti:
Tehoalueella yli AFR 12 tai 13 on laiha, jos siis haluaa yhtään varmuutta siihen ettei mäntä sula.
Mentäessä rikkaammalle (AFR 12->11) tehonmenetys on luokkaa muutamia hevosvoimia mutta tosiaan mäntien "lämmönkestoon" tuolla saadaan lisää varmuutta.
14.7 on hyvä arvo stokiometriselle seokselle... ei sillä muuten tee mitään. Tehoja haettaessa liian laiha, matka-ajossa turhan rikas.

Lainausmerkit johtuivat ilmeisesti siitä,että männäthän taitaa sulaa samassa lämmössä,oli AFR mikä hyvänsä?Tarkoitit varmaan että palotilassa lämmöt on pienemmät kun enemmän soppaa?
Emmää näistä mitään ymmärrä.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.