Schwitzer S2 Ahdin og900s

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
vili900s
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Helmi 10, 2007 18:53
Paikkakunta: Vantaa

Schwitzer S2 Ahdin og900s

Viesti Kirjoittaja vili900s »

Tarkoitus laittaa omaani moinen rusetti, nyt kysynkin teiltä jotka tiedätte, mitä tuo lisää tehoja ja onko hyvä ahdin, noin niin kuin yleisesti? Omanihan on 900s 16v -92
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

:D s2:sta on miljoonalla eri siivillä ja pesillä.Kestäviä ahtimia on ainakin.

Tuo juttu että paljonko saat sen asennuksella tehoja,oli toivottavasti läppä.Proturbon sivuilla lukee paljonko ne tuo lisää hevosvoimia. :lol:
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Oletko Vili mitenkä ajatellut tuon polttoaineensyötön järjestää, kun vaihdat isompaa ahdinta?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
vili900s
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Helmi 10, 2007 18:53
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja vili900s »

Moi, ajatus on että haalin ensin tarvittavat värkit ennenkuin rupean yksittäin lisäämään/vaihtamaan, eli nyt sain isomman puhaltimen ja seuraavaksi etsin cooleria, isommat suuttimet olisi hakusessa, ja kai se toi bensa puolikin pitäis päivittää muutenkin. Mutta, eka turbo auto ja kaikki vähän hakusessa. :)
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Lisää ostoslistalle myös alkupäähän laajakaistalambda ja/tai pakolämpömittari.

Jos vähänkään enemmän meinaat virittää niin nuo on aina hyviä hankintoja, varsinkin jos meinaat bensa ja puhallin puolelle tehdä vakiosta merkittävästi poikkeavia muutoksia. Kunhan et päästä seosta liian laihaksi ja pakolämpöjä liian korkealle niin periaatteessa et saa autosta muuta rikki kuin vaihdelaatikoita.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

f-19 kirjoitti:Lisää ostoslistalle myös alkupäähän laajakaistalambda ja/tai pakolämpömittari.
Vittuun pakolämpömittarit,rikkoo megan :D
Kovat jätkät kattoo sopat tulpista http://www.maxracesoftware.com/spark_plugs.htm

Totuushan on se että ei kannata antaa koneelle ilmaa,jos sille ei aio antaa myös lisää ruokaa.Bensa+sytytys kuntoon,sitten vasta ulkoisten/sisäisten apulaitteiden vaihtoon.Käytännössä tämä tarkoittaa ohjelmoitavaa ruiskua+sytkää.Tässä tapauksessa taitaa tarkoittaa sitä,että kannattaa unohtaa. :wink:
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
TuPe
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 12:51
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TuPe »

Suppari kirjoitti: Vittuun pakolämpömittarit,rikkoo megan :D
Kovat jätkät kattoo sopat tulpista http://www.maxracesoftware.com/spark_plugs.htm

Noiden kuvien mukaan en lähtisi turbokonetta säätämään. Kuvissa varmaan joku vapari jenkki jossa 50hp/litra.

Omassa turbo saabissa tulpat ainakin reilusti rikkaammalla käyneen näköiset turvallisen rikkaalla seoksella.
Vakio/vapari koneella noi voi olla ihan pätevätkin ohjeet mutta yhtään rankempaan turbokäyttöön en lähtisi noita ohjeita soveltamaan. Ainakin yhden tulpankuvan rikkaammalla kannattaa mielestäni ajaa. Jos ei yhtään mustaa->käy liian laihalla
:roll: eli seokset yli 13. Omat tulpat ovat nokisemmat kuin nuo rikkaimmalla käyneet tulpat jos seokset n11,5
Eli siitä välistä joku keskitie.
Pienet erot kyllä näkyy noissa tulpissa. Oletteko muuten huomanneet että satkun imusarja (2,1) jakaisi epätasaisen seoksen... 1,2 pytyt käyvät mulla laihemmalla. (suuttimien paikkoja on vaihdeltu) Voihan olla, että esim. sylintereiden epätasainen ohivuoto olisi syypää (puristuspaineita ei mitattu)
Porsche 944 turbo 2jz
Porsche Cayman
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Pahvihan antautui mulla(kin) ykkösen kohdalla ja syynä tuolloinkin juuri(kin) laihuus.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

TuPe kirjoitti: Noiden kuvien mukaan en lähtisi turbokonetta säätämään. Kuvissa varmaan joku vapari jenkki jossa 50hp/litra.

Omassa turbo saabissa tulpat ainakin reilusti rikkaammalla käyneen näköiset turvallisen rikkaalla seoksella.
Vakio/vapari koneella noi voi olla ihan pätevätkin ohjeet mutta yhtään rankempaan turbokäyttöön en lähtisi noita ohjeita soveltamaan. Ainakin yhden tulpankuvan rikkaammalla kannattaa mielestäni ajaa. Jos ei yhtään mustaa->käy liian laihalla
:roll: eli seokset yli 13. Omat tulpat ovat nokisemmat kuin nuo rikkaimmalla käyneet tulpat jos seokset n11,5
Eli siitä välistä joku keskitie.
Pienet erot kyllä näkyy noissa tulpissa. Oletteko muuten huomanneet että satkun imusarja (2,1) jakaisi epätasaisen seoksen... 1,2 pytyt käyvät mulla laihemmalla. (suuttimien paikkoja on vaihdeltu) Voihan olla, että esim. sylintereiden epätasainen ohivuoto olisi syypää (puristuspaineita ei mitattu)
En minäkään lähtisi.Näkee tulpista sen että käykö rikkaalla vai laihalla,mutta ei niistä oikein muuten osaa mitään sanoa,tai jos voi,niin tarvitsee ainakin melkoisesti kokemusta.
AFR 14.7->= laihalla <-14.7= rikkaalla :wink:

Riippuu vähän tietysti kokoonpanosta,mutta 11.5 AFR voi olla jossain tapauksissa liikaakin.Enemmän voisi saada tehoa 12 tuntumassa.Riiippuu kuten sanottu kaikesta.

Pistä jokaisen pytyn putkeen nippa pakolämmön mittausta varten,ja osta 4kanavainen lämpömittari,ei niistä tasaisista seoksista taida oikein muuten tietää.Laserlämpömittarilla ollaan yhden vessan imusarjan muotoilun onnistumista mittailtu,ei tosin kovinkaan tarkka menetelmä.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Suppari kirjoitti:AFR 14.7->= laihalla <-14.7= rikkaalla :wink:

Riippuu vähän tietysti kokoonpanosta,mutta 11.5 AFR voi olla jossain tapauksissa liikaakin.Enemmän voisi saada tehoa 12 tuntumassa.Riiippuu kuten sanottu kaikesta.
Tehoalueella yli AFR 12 tai 13 on laiha, jos siis haluaa yhtään varmuutta siihen ettei mäntä sula.

Mentäessä rikkaammalle (AFR 12->11) tehonmenetys on luokkaa muutamia hevosvoimia. Mutta tosiaan palotilojen lämpöä saadaan laskettua rikkaalla seoksella eli lisää varmuutta mäntien kestoon.

14.7 on hyvä arvo stokiometriselle seokselle... ei sillä muuten tee mitään. Tehoja haettaessa liian laiha, matka-ajossa turhan rikas.

EDIT
Viimeksi muokannut f-19, Ke Maalis 14, 2007 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

f-19 kirjoitti:
Tehoalueella yli AFR 12 tai 13 on laiha, jos siis haluaa yhtään varmuutta siihen ettei mäntä sula.

Mentäessä rikkaammalle (AFR 12->11) tehonmenetys on luokkaa muutamia hevosvoimia mutta tosiaan mäntien "lämmönkestoon" tuolla saadaan lisää varmuutta.

14.7 on hyvä arvo stokiometriselle seokselle... ei sillä muuten tee mitään. Tehoja haettaessa liian laiha, matka-ajossa turhan rikas.
No sh*t.Se oli lähinnä saivartelua,mutta niinhän se menee,että 14.7=lambda 1,heittää se siitä suuntaan tai toiseen,niin on rikkaalla tai laihalla?Ei takerruta siihen. :D

Lainausmerkit johtuivat ilmeisesti siitä,että männäthän taitaa sulaa samassa lämmössä,oli AFR mikä hyvänsä?Tarkoitit varmaan että palotilassa lämmöt on pienemmät kun enemmän soppaa?

Emmää näistä mitään ymmärrä.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin