Onko magneettiventtiili kaputt??
Onko magneettiventtiili kaputt??
Onko magneettiventtiili kaputt, kun auto nostaa vain peruspaineet tai siis samat paineet, kun ottaa manguvenan liittimen irti?
Seat Cordoba TDI -03
-
- "Saabisti"
- Viesti:
Mittaa yleismittarilla tuleeko sinne mankkuvenan pistokkeelle virtaa, sinne tulee muistaakseni jotakin millivoltteja tai mitälie, siis ei kuitenkaan mitään 12volttia...Jos virtaa tulee niin kokeile koputella venttiiliä. Ei ole aivan tavatonta että venttiilin sisällä oleva mäntä jumisi kiinni.
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
on mitattu..
on mitattu ja sinne tulee jotain lukemia ja on ruiskutettu CRC.tä suoraan magneettiventtiiliin, jos olisi vaikka se mäntä jäänyt jumiin, mutta eipä tunnu auttavan.
Seat Cordoba TDI -03
-
- "Saabisti"
- Viesti:
-
- "Viggen"
- Viesti:
Mun faijan -91 2,3T (200hv) tonnarissa on sama vika. Vaihdettiin mun autosta mankkuvena siihen mut silti nosti vain peruspaineille. No sit otin mankkuvenalta h.portille menevän W-letkun irti ja paineet nousi puolikaasulla rajoittimeen asti, eli paineet ei vuoda hukkaportista tai mistään muualtakaan.
Cruise toimii normaalisti ja putoaa päältä jarrua hipaisemalla. Kun tällää kaasun pohjaan ja painaa jarrua senverran että jarruvalot syttyy ni operaatio ei vaikuta ahtoihin mitenkään (tosin eihän se juuri mitään ahdakkaan). Eikai jarrupolkimessa voi olla useita "liiketunnistimia"
Ainakaan se katkaisija jolla jarruvalot syttyy ei estä ahtojen nousua.(oon vähän siirtänytkin katkaisijaa)
Ilmanputsarin, tulpat ja bensansuodattimen oon just vaihtanut.
Myös Bypassin-kalvo tuntuu ehjältä, ohjausletkuun puhaltamalla/imemällä ei ilmene vuotoa.
Hyviä ideoita mikä estää paineita nousemasta???
Kulunut kone kalkattaa jo niin paljon että naku-anturi erehtyy ja pitää paineet alkaalla,vai

Cruise toimii normaalisti ja putoaa päältä jarrua hipaisemalla. Kun tällää kaasun pohjaan ja painaa jarrua senverran että jarruvalot syttyy ni operaatio ei vaikuta ahtoihin mitenkään (tosin eihän se juuri mitään ahdakkaan). Eikai jarrupolkimessa voi olla useita "liiketunnistimia"

Myös Bypassin-kalvo tuntuu ehjältä, ohjausletkuun puhaltamalla/imemällä ei ilmene vuotoa.
Kulunut kone kalkattaa jo niin paljon että naku-anturi erehtyy ja pitää paineet alkaalla,vai

STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Klubi #1812
-
- "Saabisti"
- Viesti:
Kun en pahemmin noista uudemmista APC-järjestelmistä tiedä
. Jos se olisi vanhempaa mallia niin sanoisin että vika on paineanturissa. Onko sitten näissä uudemmissa jotain vastaavaa, vai onko se integroitu jonnekkin?

Kokeile antaa myös faijasi autolle kierroshoitoa, kyllä ne röörit sillä avautuu2,3T sport kirjoitti:Mun faijan -91 2,3T (200hv) tonnarissa on sama vika. Vaihdettiin mun autosta mankkuvena siihen mut silti nosti vain peruspaineille. No sit otin mankkuvenalta h.portille menevän W-letkun irti ja paineet nousi puolikaasulla rajoittimeen asti, eli paineet ei vuoda hukkaportista tai mistään muualtakaan.![]()
Cruise toimii normaalisti ja putoaa päältä jarrua hipaisemalla. Kun tällää kaasun pohjaan ja painaa jarrua senverran että jarruvalot syttyy ni operaatio ei vaikuta ahtoihin mitenkään (tosin eihän se juuri mitään ahdakkaan). Eikai jarrupolkimessa voi olla useita "liiketunnistimia"Ainakaan se katkaisija jolla jarruvalot syttyy ei estä ahtojen nousua.(oon vähän siirtänytkin katkaisijaa)
Kulunut kone kalkattaa jo niin paljon että naku-anturi erehtyy ja pitää paineet alkaalla,vai![]()

Kuulin huhua, että tarjosit ko. hoitoa omalle autollesi kevät miitin jälkeen?
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Viggen"
- Viesti:
Pitää valitettavasti paikkansa. Suorittamaani "lahjakasta" vaihteenvaihtoa voisi lähinnä odottaa ajokortittomalta huumehörhöltä joka yrittää rikkoa juuri varastamansa auton. Vähän epävarmasti pysyy meikän tontussa kakkos-vaihde pykälässä nykyäänVigge kirjoitti: Kokeile antaa myös faijasi autolle kierroshoitoa, kyllä ne röörit sillä avautuu![]()
![]()
![]()
Kuulin huhua, että tarjosit ko. hoitoa omalle autollesi kevät miitin jälkeen?

Mut tosta isäni autosta vielä.
Kun sitä on jo kokeiltu toimivalla mankkuvenalla ilman tulosta, niin voisihan joku kolmesta venttiilille tulevasta johdosta olla poikki ja estää sitäkautta venttiilin toiminnan ja ahtojen nousun. Onko kellään mitään hajua minkälaisia jännitteitä liittimen kontaktipinnoilta pitäisi löytyä

STCF #9
Klubi #1812
Klubi #1812
-
- "Saabisti"
- Viesti:
-
- "Viggen"
- Viesti:
-
- "Viggen"
- Viesti:
Tutkittu ja mitattu, ei vikaa piuhoissa. Keskipiikkiin tuli 14,1V moottorin käydessä.2,3T sport kirjoitti:Kiitos infosta. tutkitaan ja mittaillaan...Saabi C900 kirjoitti:Tutkin tuolta STCS:n sivuilta ja löysin seuraavaa:
Eli keskipiikkiin tulee ilmeisesti aina 12V, säätö tapahtuu sitten että jompi kumpi piikeistä 1 tai 3 saa maan.
Nyt epäilyttää eniten cruisen vaikutus ahtoihin. Eli cruise kyllä toimii, mutta aikaansaa kivaa releen sirinää nopeutta asetettaessa ja lisäksi SET-painiketta täytyy painaa useita sekuntteja ennenkuin cruise ottaa kaasuläpän ohjatakseen.
Voisiko cruise antaa ECU:lle virheellisesti signaalin päälläolosta, eli määrätä ECU:n pitämään ahdot peruspaineilla vaikkei cruisea olekkaan asetettu päälle? Mahdollisesta vian paikantamisohjeesta oltais kovin kiitollisia

STCF #9
Klubi #1812
Klubi #1812