Onko magneettiventtiili kaputt??

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
jakob85
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 17:40
Paikkakunta: Köyliö

Onko magneettiventtiili kaputt??

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

Onko magneettiventtiili kaputt, kun auto nostaa vain peruspaineet tai siis samat paineet, kun ottaa manguvenan liittimen irti?
Seat Cordoba TDI -03
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Onko sulle cruise autossa?
Jos on niin koita toimiiko se.
Auto ei nimittäin nosta paineita, jos jarrupolkimen tunnistin jostian syystä aktiivi. Tällöin ei myöskään cruise toimi.
#1730
500whp.net member
jakob85
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 17:40
Paikkakunta: Köyliö

Ei toimi

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

Ei cruise ole toiminut minun 1,5 vuoden käytön aikana, että ei se taida olla päällä.
Seat Cordoba TDI -03
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Onko APC:n sulake ehjä?
Vai onko tuossa erillistä sulaketta kuin OG:ssä?
jakob85
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 17:40
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

On sitä cruise väännetty suuntaan jos toiseen, mutta ei auta ja APC-sulake ehjä.
Seat Cordoba TDI -03
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Mittaa yleismittarilla tuleeko sinne mankkuvenan pistokkeelle virtaa, sinne tulee muistaakseni jotakin millivoltteja tai mitälie, siis ei kuitenkaan mitään 12volttia...Jos virtaa tulee niin kokeile koputella venttiiliä. Ei ole aivan tavatonta että venttiilin sisällä oleva mäntä jumisi kiinni.
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
jakob85
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 17:40
Paikkakunta: Köyliö

on mitattu..

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

on mitattu ja sinne tulee jotain lukemia ja on ruiskutettu CRC.tä suoraan magneettiventtiiliin, jos olisi vaikka se mäntä jäänyt jumiin, mutta eipä tunnu auttavan.
Seat Cordoba TDI -03
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Voisit myös mitata ohmit siitä magneettiventtiilistä, sen liitin on ilmeisesti 3-napainen?
Silloin vastusta pitäisi löytyä noin 3 ohmia, siinä on kaksi käämiä sisällä, ja kumpikin käämi pitäisi näyttää noin kolmea ohmia kun ovat kunnossa.
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Mun faijan -91 2,3T (200hv) tonnarissa on sama vika. Vaihdettiin mun autosta mankkuvena siihen mut silti nosti vain peruspaineille. No sit otin mankkuvenalta h.portille menevän W-letkun irti ja paineet nousi puolikaasulla rajoittimeen asti, eli paineet ei vuoda hukkaportista tai mistään muualtakaan. 8O
Cruise toimii normaalisti ja putoaa päältä jarrua hipaisemalla. Kun tällää kaasun pohjaan ja painaa jarrua senverran että jarruvalot syttyy ni operaatio ei vaikuta ahtoihin mitenkään (tosin eihän se juuri mitään ahdakkaan). Eikai jarrupolkimessa voi olla useita "liiketunnistimia" :?: Ainakaan se katkaisija jolla jarruvalot syttyy ei estä ahtojen nousua.(oon vähän siirtänytkin katkaisijaa)

Ilmanputsarin, tulpat ja bensansuodattimen oon just vaihtanut.
Myös Bypassin-kalvo tuntuu ehjältä, ohjausletkuun puhaltamalla/imemällä ei ilmene vuotoa.

Hyviä ideoita mikä estää paineita nousemasta???

Kulunut kone kalkattaa jo niin paljon että naku-anturi erehtyy ja pitää paineet alkaalla,vai :?: :D
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Kun en pahemmin noista uudemmista APC-järjestelmistä tiedä :? . Jos se olisi vanhempaa mallia niin sanoisin että vika on paineanturissa. Onko sitten näissä uudemmissa jotain vastaavaa, vai onko se integroitu jonnekkin?
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

2,3T sport kirjoitti:Mun faijan -91 2,3T (200hv) tonnarissa on sama vika. Vaihdettiin mun autosta mankkuvena siihen mut silti nosti vain peruspaineille. No sit otin mankkuvenalta h.portille menevän W-letkun irti ja paineet nousi puolikaasulla rajoittimeen asti, eli paineet ei vuoda hukkaportista tai mistään muualtakaan. 8O
Cruise toimii normaalisti ja putoaa päältä jarrua hipaisemalla. Kun tällää kaasun pohjaan ja painaa jarrua senverran että jarruvalot syttyy ni operaatio ei vaikuta ahtoihin mitenkään (tosin eihän se juuri mitään ahdakkaan). Eikai jarrupolkimessa voi olla useita "liiketunnistimia" :?: Ainakaan se katkaisija jolla jarruvalot syttyy ei estä ahtojen nousua.(oon vähän siirtänytkin katkaisijaa)

Ilmanputsarin, tulpat ja bensansuodattimen oon just vaihtanut.
Myös Bypassin-kalvo tuntuu ehjältä, ohjausletkuun puhaltamalla/imemällä ei ilmene vuotoa.

Hyviä ideoita mikä estää paineita nousemasta???

Kulunut kone kalkattaa jo niin paljon että naku-anturi erehtyy ja pitää paineet alkaalla,vai :?: :D
Kokeile antaa myös faijasi autolle kierroshoitoa, kyllä ne röörit sillä avautuu :lol: :lol: :lol:
Kuulin huhua, että tarjosit ko. hoitoa omalle autollesi kevät miitin jälkeen?
#1730
500whp.net member
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Vigge kirjoitti: Kokeile antaa myös faijasi autolle kierroshoitoa, kyllä ne röörit sillä avautuu :lol: :lol: :lol:
Kuulin huhua, että tarjosit ko. hoitoa omalle autollesi kevät miitin jälkeen?
Pitää valitettavasti paikkansa. Suorittamaani "lahjakasta" vaihteenvaihtoa voisi lähinnä odottaa ajokortittomalta huumehörhöltä joka yrittää rikkoa juuri varastamansa auton. Vähän epävarmasti pysyy meikän tontussa kakkos-vaihde pykälässä nykyään :oops:

Mut tosta isäni autosta vielä.
Kun sitä on jo kokeiltu toimivalla mankkuvenalla ilman tulosta, niin voisihan joku kolmesta venttiilille tulevasta johdosta olla poikki ja estää sitäkautta venttiilin toiminnan ja ahtojen nousun. Onko kellään mitään hajua minkälaisia jännitteitä liittimen kontaktipinnoilta pitäisi löytyä :?:
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Tutkin tuolta STCS:n sivuilta ja löysin seuraavaa:
Eli keskipiikkiin tulee ilmeisesti aina 12V, säätö tapahtuu sitten että jompi kumpi piikeistä 1 tai 3 saa maan.
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Saabi C900 kirjoitti:Tutkin tuolta STCS:n sivuilta ja löysin seuraavaa:
Eli keskipiikkiin tulee ilmeisesti aina 12V, säätö tapahtuu sitten että jompi kumpi piikeistä 1 tai 3 saa maan.
Kiitos infosta. tutkitaan ja mittaillaan... :D
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

2,3T sport kirjoitti:
Saabi C900 kirjoitti:Tutkin tuolta STCS:n sivuilta ja löysin seuraavaa:
Eli keskipiikkiin tulee ilmeisesti aina 12V, säätö tapahtuu sitten että jompi kumpi piikeistä 1 tai 3 saa maan.
Kiitos infosta. tutkitaan ja mittaillaan... :D
Tutkittu ja mitattu, ei vikaa piuhoissa. Keskipiikkiin tuli 14,1V moottorin käydessä.

Nyt epäilyttää eniten cruisen vaikutus ahtoihin. Eli cruise kyllä toimii, mutta aikaansaa kivaa releen sirinää nopeutta asetettaessa ja lisäksi SET-painiketta täytyy painaa useita sekuntteja ennenkuin cruise ottaa kaasuläpän ohjatakseen.

Voisiko cruise antaa ECU:lle virheellisesti signaalin päälläolosta, eli määrätä ECU:n pitämään ahdot peruspaineilla vaikkei cruisea olekkaan asetettu päälle? Mahdollisesta vian paikantamisohjeesta oltais kovin kiitollisia :D
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Vastaa Viestiin