Steg-1 ahtopaineet + "opetusajo" boxille.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Steg-1 ahtopaineet + "opetusajo" boxille.

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mikä mahtaa olla max. paine speedparts: sin Steg-1: llä?
Autona 9-3 LPT 154hv.

Ja kuinkas se oli se boxin "opatusajo", vedätyksiä 3-vaihteella :?:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Opetus meni seuraavasti, neljä kiihdytystä 4. vaihteella kierroksista 2000 -> 4500 ja niin se saapas oppi. Meilläpäin paras aika tota tehdä on aamuyöllä eikä klo 16 ruuhkassa kuten eräs erittäin hyvin tuntevani pönttö samassa ruumiissa...
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

potkuhousu kirjoitti:Opetus meni seuraavasti, neljä kiihdytystä 4. vaihteella kierroksista 2000 -> 4500 ja niin se saapas oppi. Meilläpäin paras aika tota tehdä on aamuyöllä eikä klo 16 ruuhkassa kuten eräs erittäin hyvin tuntevani pönttö samassa ruumiissa...
Kuinka nopeasti tuo opetus-kiihdyttely on tehtävä? Pitääkö mennä valmiiksi motarille, ottaa kaapeli akusta pois joksikin aikaa ja sitten opettaa, vai voinko hyrryytellä hissuksiin 5km ja sitten vasta opettaa -> meneekö opetus perille?
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Opetusajosta ihan samat ohjeet kuin "Potkuhousu" jo kirjoitti. Ei tarvitse motarin levähdysalueella/rampissa irroitella piuhoja. Boxi oppii ajan kanssa (urheilullisessa ajossa 8O :D) ilman opetustakin, mutta 4.vaihteen vedätykset jouduttavat oppimista merkittävästi, eli voit ajaa tallilta opetuspaikalle :D
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Kiitti kommenteista, pitää juu tuo opetus hoitaa öiseen aikaan jotta on tilaa tiellä tarpeeksi. :wink:

Ja jos joku vielä osaa sanoa tuosta max ahdosta SP steg-1: ssä niin hienoa :!:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

9000:ssa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

9000:ssa 1.2bar ja mielestäni pitäisi myös 9-3:ssa olla sama
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Muistelisin jostain lukeneeni että 9-3 aerossa Steg 1 paineet olis 1,25. Ties vaikka LPT olis sama.

Voin olla nähnyt untakin tosta, niin kuin silloin kun turbo viisari meni ihan punasen pohjaan. Ihana kostea uni 8O
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Joo, steg 1:n max. ahdot Trionic 5:lla varustetussa 9-3:ssa on 1.2 bar (siis BSR/SP -softalla).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

2,3T sport kirjoitti:Opetusajosta ihan samat ohjeet kuin "Potkuhousu" jo kirjoitti. Ei tarvitse motarin levähdysalueella/rampissa irroitella piuhoja. Boxi oppii ajan kanssa (urheilullisessa ajossa 8O :D) ilman opetustakin, mutta 4.vaihteen vedätykset jouduttavat oppimista merkittävästi, eli voit ajaa tallilta opetuspaikalle :D
Hmm... alastaron reissun jälkeen ahtoviisari oli jotenki herkemmässä :roll:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

sama vika

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

On kone tosi pirteellä päällä sen räppäämisen jälkeen. Ja eteenkin nyt kun on viileet aamut meinaa rengas alkaa laulamaan kun vähän polkasee :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Ahtaako kokoajan tuota 1.2baria vai käykö vain siinä ja laskee sitten alemmas?
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

jarska kirjoitti:Ahtaako kokoajan tuota 1.2baria vai käykö vain siinä ja laskee sitten alemmas?
Eipä ahda, rupeaa tippumaan tod näk jossain 4000 kieppeillä ja laskua tulee varmaan n.0.4 rajoittajalle. Femmalla saattaa lasku olla vielä rajumpi, esim abbottin viggen setissä on 0.1 vähemmän. Tämä siksi ettei kone rasitu turhan paljon kun ajetaan KOVAA.

Sulla ei taida tossa LPT:ssä olla mitään neulaa?
#1730
500whp.net member
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Vigge kirjoitti:
jarska kirjoitti:Ahtaako kokoajan tuota 1.2baria vai käykö vain siinä ja laskee sitten alemmas?

Sulla ei taida tossa LPT:ssä olla mitään neulaa?
Neula kyllä on, eilen laitoin Equus: in huippuneulan :lol: ja sitä ennen oli tilapäisesti Wika painemittari.

Nopean katselmuksen jälkeen sanoisin että 3-5v ahdot nousee alussa jopa 1,4bar josta tippuu 1-1,2bar siinä sitten heiluen edes takas.
Nappasin mittarista muutaman videon pätkän mutta kun oli aurinkoinen keli niin saas nähdä saako mitarista mitään selvää.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti: Neula kyllä on, eilen laitoin Equus: in huippuneulan :lol: ja sitä ennen oli tilapäisesti Wika painemittari.
Olis kyllä kiva tommonen kunnon painemittari

Mihis sijotit mittarin?

Tossa kojelaudalla on kovin nihkeesti tilaa ettei saa mihkään upoteusasennusta ilman että karsii jotain pois tieltä. Ajovalokatkaisijan paikalle ja NG900:ssa on SIDin kellon paikalle ne on niitä ruottissa tunkeneet.. Eikä viittis alkuperäistä rikkoa.. höh. Kojelaudan päälle tietysti siitten.. olis vaan makeemman näkönen upotettuna.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NG900T kirjoitti:
Olis kyllä kiva tommonen kunnon painemittari

Mihis sijotit mittarin?

Tossa kojelaudalla on kovin nihkeesti tilaa ettei saa mihkään upoteusasennusta ilman että karsii jotain pois tieltä. Ajovalokatkaisijan paikalle ja NG900:ssa on SIDin kellon paikalle ne on niitä ruottissa tunkeneet.. Eikä viittis alkuperäistä rikkoa.. höh. Kojelaudan päälle tietysti siitten.. olis vaan makeemman näkönen upotettuna.
Mites A-pilari asennukset?
Muistan jossain nähneeni valmiita sovitteita, jolla mittarin saa kiinni pilarin päälle. Jos oikein hienoksi haluaa heittäytyä niin verhoilee myös sen sovitteen samalla tavaralla kuin mitä itse pilari on.
Itse ajattelin tuollaista asetelmaa...
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin