V.J.S kirjoitti: ↑To Helmi 27, 2020 11:08
Toki jos moinen kulkemisen helppous ahdistaa, niin sitä voi operoida kuin tavallista kaukosäätimellistä keskuslukkoa. Jos taas tuommosen uutuuskeksinnön kuin kaukosäädöllisen keskuslukon operoiminen saa paniikkikohtauksen partaalle, niin normiavaimenkin käyttö toki onnistuu, mutta on jo hieman haastavampaa. Siinä pitää kahvan suojakuori aina availla erikseen, että saa tungettua avaimen oven lukkopesään ja virtalukon kohdalla tulee tenkkapoo, koska sitä ei pysty avaimella kääntämään. Toki sitä start/stop nappia voi painaa sillä avaimenkärjellä ja vaikka vähän pyöräyttää rannetta samalla, jos tulee kovasti vierotusoireita. Nohevampi rakentaa vaikka siihen keskikonsoliin vielä jonkin avaimenpidikkeen, johon voi nykkelin työntää wanhaan kunnon OG-satku tyyliin ajon ajaksi.
Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Niin, mulla oli edellinen auto keylessi eli ehdin minä siihen tottua ja nimenomaan kokemuksen perusteella pidän sitä varusteena kivana, mutten rahanarvoisena. Nykyisessä ei ole, enkä tosiaan ole suuresti kaivannut enkä pitänyt vaihtaessa kynnyskysymyksenä.
Se on totta, että alkaa olla peruskauraa monilla merkeillä, eikä se paha asia ole.
Ilmastointi on kyllä syksyllä ehdoton, kun kuivaa ilmaa. Kesällä harvoin on niin kuuma, ettei voisi vaan ajaa katto auki
Se on totta, että alkaa olla peruskauraa monilla merkeillä, eikä se paha asia ole.
Ilmastointi on kyllä syksyllä ehdoton, kun kuivaa ilmaa. Kesällä harvoin on niin kuuma, ettei voisi vaan ajaa katto auki
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Emännän kolkissa on vain kuskin ovessa avainlukko, sitä on tullut käytettyä parin vuoden aikana tasan kerran kun oli ovet lukossa ja akku irti. Ihan hyödyllistä on olla ainakin yksi avainpesällinen ovi. Onhan siinä kuitenkin enemmän tekemisen meininki kun saa avata ovet kakesta ja kääntää oikeaan paikkaan sijoitetusta virtalukosta moottorin käyntiinV.J.S kirjoitti: ↑To Helmi 27, 2020 11:08
Kunhan avain on taskussa, laukussa tms, niin ovet aukee sen ku kahvasta nykäsee (ei ole käytännössä mitään havaittavaa "viivettä") ja menee kiinni kun vaan hipasee kahvan ulkopintaa. Toimii vaikka olis topparukkaset kädessä. Aivan ehdoton varuste.
Toki jos moinen kulkemisen helppous ahdistaa, niin sitä voi operoida kuin tavallista kaukosäätimellistä keskuslukkoa. Jos taas tuommosen uutuuskeksinnön kuin kaukosäädöllisen keskuslukon operoiminen saa paniikkikohtauksen partaalle, niin normiavaimenkin käyttö toki onnistuu, mutta on jo hieman haastavampaa. Siinä pitää kahvan suojakuori aina availla erikseen, että saa tungettua avaimen oven lukkopesään ja virtalukon kohdalla tulee tenkkapoo, koska sitä ei pysty avaimella kääntämään. Toki sitä start/stop nappia voi painaa sillä avaimenkärjellä ja vaikka vähän pyöräyttää rannetta samalla, jos tulee kovasti vierotusoireita. Nohevampi rakentaa vaikka siihen keskikonsoliin vielä jonkin avaimenpidikkeen, johon voi nykkelin työntää wanhaan kunnon OG-satku tyyliin ajon ajaksi.
Miten noissa keyless-kinnereissä toimii ovien lukitus, meneekö ovet itsestään lukkoon kun poistuu avaimen kantoalueelta? Entä jossei halua lukita autoa, sittenkö pitää painella kakea kuitenkin, tai pitää odotella lumisateessa kantavuusalueella etteivät ovet lukitu?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
En tiedö onko jossain autossa niin että menee automaattisesti lukkoon, mutta ainakin Skodassa lukitseminen onnistuu niin että kosketat kahvan merkittyä kohtaa. Avaus siis niin että otat kahvasta kiinni, sisäpinnalla on sensori, ja lukitus koskettamalla kahvaa merkittyyn kohtaan. Tuntuu toimivan myös hanskat kädessä ja huurtuneella kahvalla.ng900aero kirjoitti: ↑To Helmi 27, 2020 13:25Miten noissa keyless-kinnereissä toimii ovien lukitus, meneekö ovet itsestään lukkoon kun poistuu avaimen kantoalueelta? Entä jossei halua lukita autoa, sittenkö pitää painella kakea kuitenkin, tai pitää odotella lumisateessa kantavuusalueella etteivät ovet lukitu?
https://youtu.be/68FjVYWb_bY
Viimeksi muokannut 3J, To Helmi 27, 2020 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Oven ulkokahvassa on hipaisukytkin (tai joissain autoissa nappi), josta painamalla auto menee lukkoon.ng900aero kirjoitti: ↑To Helmi 27, 2020 13:25Miten noissa keyless-kinnereissä toimii ovien lukitus, meneekö ovet itsestään lukkoon kun poistuu avaimen kantoalueelta? Entä jossei halua lukita autoa, sittenkö pitää painella kakea kuitenkin, tai pitää odotella lumisateessa kantavuusalueella etteivät ovet lukitu?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Eli sekakäyttäjä odottelee lähistöllä, kävelee autollesi, avaa oven kahvasta, nappaa puhelimesi ja työläppärisi, ja juoksee pois?3J kirjoitti: ↑To Helmi 27, 2020 13:30
En tiedö onko jossain autossa niin että menee automaattisesti lukkoon, mutta ainakin Skodassa lukitseminen onnistuu niin että kosketat kahvan merkittyä kohtaa. Avaus siis niin että otat kahvasta kiinni, sisäpinnalla on sensori, ja lukitus koskettamalla kahvaa merkittyyn kohtaan. Tuntuu toimivan myös hanskat kädessä ja huurtuneella kahvalla.
https://youtu.be/68FjVYWb_bY
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Kyl se avain pitää oikeasti olla alle metrin päässä ovesta, että keyless toimii. Esim. jos mulla on avain taskussa ja oon kuskin oven edessä, niin apparin puolelta ei ovea saa auki ilman avainta (Skeidassa siis molemmissa etuovissa tunnistimet, takaovissa ei ole). On siis ihan yhtä todennäköistä, että narkki tulee ja nappaa sulta sen avaimen kädestä just kun oot kääntänyt ovet lukkoon, avaa ovet avaimella, tyhjentää autosta arvoesineet ja juoksee piritorille ostoksille sillä välin ku seisot siinä puolen metrin päässä hoo-moilasena.
Ovet ei myöskään mene lukkoon kahvaa hipaisemalla, jos avain on jäänyt autoon sisälle. Tottakai ovet voi jättää myös lukitsematta autosta poistuessaan, ei vaan hipaise sitä kahvaa kun ovi on kiinni.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Saabin logiikka on kovilla, kun rouva menee ensin avain käsiveskassa kartturin puolelta sisään ja minä vasta sen jälkeen kuskinpukille omine avaimine ja seuraavassa pysähdyksessä käsiveska avaimineen poistuu auton edelleen käydessä ja sen jälkeen lähden vielä ajoon. Joitakin valo ja äänimerkkisouveja on tullut
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Skeidan ollessa etupuskurin naarmujen korjauksessa, oli meillä ajossa A4 Avant Audi muutaman päivän. Ei tietenkään keylessiä. Ei muuten ollut yks eikä kaks kertaa kun teki mieli potkia ovet lommoille, kun tuli nyittyä lukitusta ovesta kahvaa, sit yhdellä kädellä kopeloida taskuja, todeta että ei löydy avainta, laskea kantamukset maahan ja tonkia toistamiseen tehokkaammin, löytää kake (todeta, että siitäkin on patteri vähissä, kuten kävi ekalla startilla ), painaa ovet auki, poimia kamat siitä kurasesta maasta, kömpiä autoon ja lähteä nautiskelemaan Teknisestä Etumatkasta Audin ratissa.
Itsehän ajelen pääasiassa 307 Pösöllä ja 2001 vuoden A6 Audilla, joissa ei kummassakaan ole keylessiä, tietenkään. Niillä se avaimen käyttö on ihan selviö, mutta heti kun ns. "ykkösautossa" tuli keylessin puute vastaan, niin savu nousi korvista monta kertaa. Jouduin itse ajamaan tolla sijais-Audilla, koska joku typerä vakuutustekninen syy (kukaan muu kuin minä ei saanut sillä ajaa autovastaavan mielestä).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Astras menee automaattisesti lukkoon, esim. lämppärin piuhaa kytkies. Pitää siis jättää ovi auki jos ei haluu käsiveska/reppu kädes kytkee piuhaa. Reippaasti kävellen kerkee useamman metrin päähän enne lukitusta.
Nyt en muista meneekö kans lukkoon jos menee tankkaan avaimet taskussa, saattaa olla.
Ovenkahvassa on nappi mistä aukee lukitus, pitääki kokeilla lukittuuko myös..
On kyl näppärä mut joskus logiikka ärsyttääki.
Edit. Oven ollessa auki kun painaa keskuslukituksen napista auki niin ei mee automaattisesti lukkoon..
Joutu tavaan ohjekirjaa
Nyt en muista meneekö kans lukkoon jos menee tankkaan avaimet taskussa, saattaa olla.
Ovenkahvassa on nappi mistä aukee lukitus, pitääki kokeilla lukittuuko myös..
On kyl näppärä mut joskus logiikka ärsyttääki.
Edit. Oven ollessa auki kun painaa keskuslukituksen napista auki niin ei mee automaattisesti lukkoon..
Joutu tavaan ohjekirjaa
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Mä olen nyt lokakuusta asti totutellut kessyyn. Mitsussa etuoven kahvoissa ja takaluukussa pienet kuminappulat joita painamalla lukot aukeaa ja lukittuu kunhan on avain taskussa. Jotenkin luontevampaa olisi ettei tarvitsis painaa mitään, eli lukko aukeaisi kun tulee auton viereen ja lukittuisi kun siitä loittonee. Mutta vois se ärsyttää silloin kun haluaa syystä tai toisesta jättää auton lukitsematta.
Se on kyllä ihan kiva ettei tarvi startatessa tökätä avainta mihinkään.
Ärsyttävintä on se että kessyllä ei tee mitään kun takaluukulla käynnin jälkeen lähtee pois autolta. Sähköluukku on hidas kuin Finnjetin keulavisiiri, ja ovia ei saa lukittua ennen kuin luukku on sulki. Eli kauppaan mennessä ostospussit kouraan, luukku sulkeutumaan, haetaan ostoskärryt katoksesta ja sen jälkeen kaivetaan avain taskusta ja painetaan ovet etäältä lukkoon.
En tiedä onko tosta tullut mulle must-varuste. Luulisin että jaksaisin käyttää tavallista kauko-ohjattavaa keskuslukitustakin edelleen. Kesällä Kuplan kanssa menmään avaimella autoon, käynnistetään se avaimella ja ovi lukitaan avaimella. Ei se ole koskaan häirinnyt, mutta ehkä 55-vuotiaalla ajaessa antaa muutenkin aika paljon anteeksi.
Se on kyllä ihan kiva ettei tarvi startatessa tökätä avainta mihinkään.
Ärsyttävintä on se että kessyllä ei tee mitään kun takaluukulla käynnin jälkeen lähtee pois autolta. Sähköluukku on hidas kuin Finnjetin keulavisiiri, ja ovia ei saa lukittua ennen kuin luukku on sulki. Eli kauppaan mennessä ostospussit kouraan, luukku sulkeutumaan, haetaan ostoskärryt katoksesta ja sen jälkeen kaivetaan avain taskusta ja painetaan ovet etäältä lukkoon.
En tiedä onko tosta tullut mulle must-varuste. Luulisin että jaksaisin käyttää tavallista kauko-ohjattavaa keskuslukitustakin edelleen. Kesällä Kuplan kanssa menmään avaimella autoon, käynnistetään se avaimella ja ovi lukitaan avaimella. Ei se ole koskaan häirinnyt, mutta ehkä 55-vuotiaalla ajaessa antaa muutenkin aika paljon anteeksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Ilmeisesti kauko-idässä se toteutus on tollainen napilla avattava, Lexuksessa ja Kiassa oli kanssa noi napit, ja ainakin nyt Kian kohdalla se oli niin hidas, että eipä tuota tullut käytettyä. En tosiaan ihan heti keksi mitä järkeä on keyless toteutuksessa, joka on hitaampi kuin avata ovet kaukosäätimellä? Sen vielä ymmärrän, että lukitus toteutetaan painonapilla kahvasta...AZP kirjoitti: ↑To Helmi 27, 2020 19:45Mä olen nyt lokakuusta asti totutellut kessyyn. Mitsussa etuoven kahvoissa ja takaluukussa pienet kuminappulat joita painamalla lukot aukeaa ja lukittuu kunhan on avain taskussa. Jotenkin luontevampaa olisi ettei tarvitsis painaa mitään, eli lukko aukeaisi kun tulee auton viereen ja lukittuisi kun siitä loittonee. Mutta vois se ärsyttää silloin kun haluaa syystä tai toisesta jättää auton lukitsematta.
Se on kyllä ihan kiva ettei tarvi startatessa tökätä avainta mihinkään.
Ärsyttävintä on se että kessyllä ei tee mitään kun takaluukulla käynnin jälkeen lähtee pois autolta. Sähköluukku on hidas kuin Finnjetin keulavisiiri, ja ovia ei saa lukittua ennen kuin luukku on sulki. Eli kauppaan mennessä ostospussit kouraan, luukku sulkeutumaan, haetaan ostoskärryt katoksesta ja sen jälkeen kaivetaan avain taskusta ja painetaan ovet etäältä lukkoon.
En tiedä onko tosta tullut mulle must-varuste. Luulisin että jaksaisin käyttää tavallista kauko-ohjattavaa keskuslukitustakin edelleen. Kesällä Kuplan kanssa menmään avaimella autoon, käynnistetään se avaimella ja ovi lukitaan avaimella. Ei se ole koskaan häirinnyt, mutta ehkä 55-vuotiaalla ajaessa antaa muutenkin aika paljon anteeksi.
Yhden järkevän syyn keksin tolle painonapille, nimittäin toimintavarmuus likaisilla kahvoilla. Peugeotin keyless alkoi aina tökkimään kun oli likaiset kahvat, mutta muissa on kyllä toiminut täysin moitteetta.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Kyllä mää likaisten kahvojen kohdalla liputtaisin enempi sen hivelyfunktion perään, kun siinä ei napin väliin mene sitä likaa.
Jaa niin, koittakaas joskus hivelyfunktiokessyn kanssa pestä autoa painepesurilla avaimet taskussa. Ainakin bemari piti melkoista vilkkushow:ta välillä, kun tulkkaa kahvaan osuvasta vedestä hivelyä
Täysin automaattinen vs. manuaalisesti kytkettävä kessy -pohdinnassa tulee esiin se, että avaimen huutelua varten pitää aina aktivoida radiolähetin. Vaikkei se mikään kauheen tehokas ole, niin sulavaa automatiikkaa varten tarttisi huudella hyvinkin tiheeseen tahtiin, eikä se ihan energiavapaata touhua ole. Eli auto ei kysele avainta jatkuvasti, vaan vain sillon kun sitä kahvaa hivellään tai nappia painetaan.
Jaa niin, koittakaas joskus hivelyfunktiokessyn kanssa pestä autoa painepesurilla avaimet taskussa. Ainakin bemari piti melkoista vilkkushow:ta välillä, kun tulkkaa kahvaan osuvasta vedestä hivelyä
Täysin automaattinen vs. manuaalisesti kytkettävä kessy -pohdinnassa tulee esiin se, että avaimen huutelua varten pitää aina aktivoida radiolähetin. Vaikkei se mikään kauheen tehokas ole, niin sulavaa automatiikkaa varten tarttisi huudella hyvinkin tiheeseen tahtiin, eikä se ihan energiavapaata touhua ole. Eli auto ei kysele avainta jatkuvasti, vaan vain sillon kun sitä kahvaa hivellään tai nappia painetaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
No on kyllä kökkö toteutus. Skeidassa voi läntätä ovet lukkoon vaikka hudlari tai joku muu kuin kuskin ovi on auki. Tosiaan ei mene ovet lukkoon jos niitä ei kahvasta (tai kakesta) erikseen käske lukkoon. Tuntuu toi VAG:n toteutus kessystä sopivan ainakin omaan ajatusmaailmaan hyvin. Saas nähä miten fåårdin vastaava toimii
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Joo vaggineessa voi myös avata (sähköisen)takaluukun kakesta, kahvasta tai jalkaa heiluttamalla(tämä omassa pskna) eikä se avaa ovia tämän takia. Luukun sulkeuduttua lukitsee itsensä taas automaagisesti. Myös kahvasta voi tosiaan laittaa jo lukkoon vaikka takakontti olisi auki ja lapset ei ole ehtineet ulos, menee lukkoon kun ovet suljetaan
Mä haluaisin jonkun aikaviiveen noihin oviin, unohdan välillä lukita ne jos ei pääse hiplailemaan ovenkahvaa esim. Kantamusten takia.
Parempi silti noin kuin että menisi liian nopeasti lukkoon itsekseen.
Mä haluaisin jonkun aikaviiveen noihin oviin, unohdan välillä lukita ne jos ei pääse hiplailemaan ovenkahvaa esim. Kantamusten takia.
Parempi silti noin kuin että menisi liian nopeasti lukkoon itsekseen.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16