aero kirjoitti: ↑To Helmi 27, 2020 13:24
Niin, mulla oli edellinen auto keylessi eli ehdin minä siihen tottua ja nimenomaan kokemuksen perusteella pidän sitä varusteena kivana, mutten rahanarvoisena. Nykyisessä ei ole, enkä tosiaan ole suuresti kaivannut enkä pitänyt vaihtaessa kynnyskysymyksenä.
Skeidan ollessa etupuskurin naarmujen korjauksessa, oli meillä ajossa A4 Avant Audi muutaman päivän. Ei tietenkään keylessiä. Ei muuten ollut yks eikä kaks kertaa kun teki mieli potkia ovet lommoille, kun tuli nyittyä lukitusta ovesta kahvaa, sit yhdellä kädellä kopeloida taskuja, todeta että ei löydy avainta, laskea kantamukset maahan ja tonkia toistamiseen tehokkaammin, löytää kake (todeta, että siitäkin on patteri vähissä, kuten kävi ekalla startilla

), painaa ovet auki, poimia kamat siitä kurasesta maasta, kömpiä autoon ja lähteä nautiskelemaan Teknisestä Etumatkasta Audin ratissa.
Itsehän ajelen pääasiassa 307 Pösöllä ja 2001 vuoden A6 Audilla, joissa ei kummassakaan ole keylessiä, tietenkään. Niillä se avaimen käyttö on ihan selviö, mutta heti kun ns. "ykkösautossa" tuli keylessin puute vastaan, niin savu nousi korvista monta kertaa. Jouduin itse ajamaan tolla sijais-Audilla, koska joku typerä vakuutustekninen syy (kukaan muu kuin minä ei saanut sillä ajaa autovastaavan mielestä).