Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2876
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tuommoinen pieni sähkäri ois työmatkoilla rokkenrollia. Mutta ei sovi itselle tämän hetken tarpeeseen, kun tarvii mahtua turvaistuimia ja tavaraa välillä samaan aikaan. :roll:

Millainen tuossa on kuskinpenkki ns. pitemmällä siirtymällä?

Aika hauska, miten tuossa konetilassa näyttää olevan korkeajännitejärjestelmän erotuskytkin noin hyvin käsillä (vihreä palikka). Toisin kuin monessa muussa mallissa. :D
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3735
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^^ Kiitos vinkistä !

^ Ei pysty sanomaan mitään pitkästä matkasta penkin osalta, ainakaan eilinen kuski ei ollut moksiskaan Joensuu-Porvoo rupeamasta, eikä mikään nuori mies enää ollut. Itellä tuskin tulee puolta tuntia pidempiä rupeamia vähään aikaan. Penkki tuntuu asialliselta, niskatuki ei ole erikseen säädettävä vaan osa penkkiä, päätä joutui nojauttamaan taakse aika paljon että sen saavutti.

Aamulla nappasin latausjohdon pois ja käynnistin auton pesupaikalle siirtoa varten. Tankki oli täynnä ja toimintamatka muuttunut 178->286 km. Valmista oli ollut arvion mukaan joskus yhdeltä yöllä.
phpBB [video]


Pesu ja kuivaus ja tuommoinen tötterö se nyt on. Ei kovin kaunis, mutta kuitenkin. Otan sen verran takaisin, että on tässä ledit kuitenkin, mä luulin että nuo alavalot on sumuvalot vaan, mutta kun valovalitsin on auto-asennossa, niin näytti ulkona polttavan ledejä tuolla alhaalla ja kun ajoi tallin pimeyteen, syttyivät ajovalot ja takavalot.
phpBB [video]


Sitten imurointi ja pölytys, takakonttia tutkaillessa totesin ilokseni, että tässä on välipohja, jonka korkeutta voi muutella. Alemmassa asennossa tila on todella syvä,
Kuva

ylemmässä asennossa melko matala, mutta toisaalta jos kaataa penkit, silloin saa tasaisen lattian etupenkkeihin saakka. Kaksi henkeä ja rutosti tavaraa tähän menee, tai vaihtoehtoisesti kolme henkeä ja kohtalaisesti tavaraa tai neljä henkeä ja syvässä asennossa sentään jotain takakonttiin. Neljää henkeä enempää ei mene, koska tämä on rekisteröity neljälle.
Kuva

Pinnoitin auton joutessani, pari pientä naarmua ja takakontissa yksi pikkusormen kynnen kymmenyksen kokoinen lohkeama takapuskurin muovissa, eli aika hyvä.
Kuva

Paitsi, että kiillottaessani vasta huomasin oikeassa takakulmassa, takapuskurin puolella lähellä lokarin saumaa, tämmöisen.
Kuva

Toisella puolella sellaista ei ollut, eli joku kolhu tuohon on saatu aikaan. Onneksi on aika huomaamattomassa paikassa, mutta aina näistä näköjään jotain löytyy, käytetyistä, vaikka vähänkin, autoista.

Sisäkuvia en tähän hätään ottanut vaihtelevassa valaistuksessa, erinomaisessa kunnossa kyllä on. Ilmastoinnin lämpötilan säädön napeista näkee sormien kuluttaman kohdan, siihenkin on syy. Tässä aina virtojen sammutuksen kanssa ilmastointi palaa asetukseen +22 astetta ja ilmiselvästi edellinen omistaja on ollut eri mieltä auton kanssa asiasta. Tiedän, että tuon saa ohjelmoitua, täytyy kaivaa ohje jostain, +21 on se mitä yleensä itse käytän kesät talvet.

Kuskin penkistä huomaa, että persauksen alla verhoilussa olevat valkoiset raidat eivät ole enää niin valkoiset kuin pelkääjän puolella, mutta mitään varsinaisia skraiduja, palkeita tai muuta kulumaa ei ole.

Ajattelin nyt näillä alkaneilla syyskeleillä ajella akun melko tyhjäksi, katsotaan vähän millaiseen toimintamatkaan vs. ennuste ylletään tässä perus työmatka ym. pyörityksessä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Seat Mii Electric Plus -21
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2876
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Oikein kelvollinen rangehan tossa on suvikelillä!

Olisko toi takapuskuri peruutettu penkkaan tms, kun on taittunut sisäänpäin?! Eipä tolla ole onneksi mitään merkitystä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3735
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Mitä luultavimmin juurikin noin. Ihmettelin, kun vuoden 2023 huoltoselosteessa oli maininta "lommo oikeassa takaovessa". Ehkä tarkoitti tuota, koska takaovi on virheetön. Ei tosiaan haittaa yhtään, onpahan vaan pieni kauneusvirhe eli tekee tästä vain melkein hyvän :D Range on kesäkelillä oikein mainio tämän kokoiselle akulle, olen ymmärtänyt, että puhtaassa kaupunkipyörityksessä näillä on vedetty 350 km akullisella ihan säännöllisesti. Sehän tämän ominainen ympäristö onkin, tietty. Huippunopeus tässä on rajoitettu 130 km/h ja tosiaan nopeusmittarin neula pysähtyy 135 km/h:n kohdalle eikä siitä liikahda enää yhtään ylöspäin. Senpä takia kesämotari ei ole ihan ominta aluetta, sitä voi autolla kuin autolla kokeilla mitä kuluttaa kun ajetaan 10 km/h alle huippunopeuden !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Seat Mii Electric Plus -21
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5200
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Risto »

Tuossahan puskurin ja takalokasuojan välinen saumakin irvistää. Käske korjauttaa tuo, muuten se voi jossakin vaiheessa ruveta kismittämään ja kun rako on ylhäältä isompi, saumaan kertyy likaa, joka saattaa hieroa maalin puhki. Tämä siis siinä tapauksessa, että eivät maininneet tästä etukäteen mitään.
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3735
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Miissä ei tule varmaan koskaan takapenkillä matkusteltua jos järki ja ajokortti säilyy, joten piti vähän testailla. Nappasin samalla etunäkymän sieltä käsin.
Kuva

Takaovi on aika pienikokoinen vs. etuovi, mutta aukeaa melkoisen leveälle, joten sisään on ja ulos on helppo mennä, varsinkin, kun auto on mukavan korkea. Tarkkasilmäinen huomaa, että takaovien ikkunoita ei alas saa, kun ovat tuuletusräppänän malliset.
Kuva

Minä olen aika lailla keskiverron mittainen, eli 181 cm. Itseni taakse mahdun ryhdikkäästi istumaan oikein hyvin, kaippa tuolla muutama sata km menisi ihan ok. Niskatuki nousee tarpeeksi korkealle, jalkaterät mahtuvat penkkien alle ja polvet luontevan tuntuisesti vähän leveälle. Ulkomittoihin nähden kelpo suoritus.
Kuva

Eilen tuli mietiskeltyä ajovalojen vaihtoa jos on tarpeen, no, nehän ovat suorastaan tyrkyllä ja vaihtotyö on lapsellisen helppo. Ihan tuli mieleen vanha kunnon ysisatku ja yleensä vähän vanhemmat autot, joissa tilaa tapaa olla tähän toimenpiteeseen.
Kuva
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Seat Mii Electric Plus -21
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
aero
-
Viestit: 8877
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

^Selvästi läsnä on yhä se aiemmasta Citigosta mainitsemani rehellinen pikkuauto -henkisyys. Tiristetään tilaa sieltä, missä se on koristeellista tms eikä siitä, missä ihmisen oletetaan olevan. Kuvasta näkee hyvin, miten keskikonsoli ei juuri yllä etupenkkien väliin vaan loppuu pois ja käsijarrukahva mahtuu juuri sopivasti turvavyölukkojen väliin. Tilasta saadaan toimiva, kun ei yritetä tunkea siihen liikoja.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3735
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Vaimo ajeli eilen päiväreissun Porvoo-Turku-Porvoo yhden koiran kanssa ja tänään aamulla kysäisin, ootko justiinsa lähdössä jonnekin. Eipä ollut, joten hieman koleaan ja pilvipoutaiseen syyssäähän ja Superbin kimppuun.

Ensin öljyt, lisäsin 3 desilitraa, vaihdosta 20 tkm ja lisätty 0.9 litraa. Akulle tein tsekkauksen, huoltolataus ei kauaa kestänyt, vaikuttaa olevan kunnossa. Konehuoneen putsasin myös pahimmista pölyistä yms.

Sitten ulkopesu ja vanteet myös. Edellisestä pesusta tuli eilen puoli vuotta, eli 28.3 on pesty viimeksi. Eipä se siitä ollut kummentunut. Ihan turhaahan se on näitä alvariinsa hinkata jos totta puhutaan, pari pesua vuodessa ja kovaa ajoa, näyttää pysyvän kasassa niinkin. Eikä euroakaan saa enempää vaihdossa, vaikka pesisi joka päivä.
Kuva

Kuskin ja pelkääjän tilat imuroin ja tomutin. Kyllähän tuossa työsarkaa olisi enemmänkin ollut kuin vajaan neljän tunnin rupeama. Ovenvälit pesin ja kuivasin erikseen, olivat keränneet niin paksun kerroksen kökköä. Samaten joutui ovien ja kynnysten muovit pesemään, varsinkin takaovien seutu oli hurja, siellä se Helga häkissään matkustaa ja se kyllä huomasi.
Kuva

Mitä enemmän teki ja sai paikkoja siistimmiksi, sitä enemmän silmään sattui uutta tekemistä. Viimeisenä pesin vielä ovien ikkunat sisäpuolelta, varsinkin Helgan sisäänkäynnin eli oikean takaoven lasi oli liki läpinäkymätön, kas kun häkin pääty on auki ja se on Helgan kurkisteluikkuna ynnä siellä puolella tietenkin aina odotetaan autosta pois pääsyä.

Renkaat katselin läpi, Kumhoilla on nyt ajettu 48600 km, joka on vaimon käytössä todella paljon. Pintaa on 3.3-4.5mm, äkkiseltään katsoen. Vaan kun katsoin oikein kunnolla maassa maaten ja ledillä, niin kas kas, jokaisen renkaan sisäreuna oli millin kohdalla. Lailliset kyllä, 2/3 pääurista yli 1.6mm, mutta sisäreunan osalta lopussa. Kysymys kuuluu, onko pyöränkulmissa vikaa vai ovatko Kumhot vaan alkaneet antautua elämänsä ehtoopuolella hyvin johdonmukaisesti. Keväällä 15 tkm sitten ei tuollaista sisäreunan sortumista ollut havaittavissa. Yleensähän meillä renkaat ovat kestäneet max.n. 35 tkm ja sitten vaihtoon. Poikkeuksena Michelin Energy Saverit yhden kerran, jotka kestivät 50 tkm.

No, vaihdan talvirenkaat alle heti, kun vähänkin kylmenee, niillekin on viimeinen talvi tulossa, seuraavalle pitää jo uusia. Mutta, ei ennakoida, kun ei tiedä koska hallitus saa päähänsä, että auton on vaihduttava. Kummatkin rengaskerrat ja reilun vuoden päästä jakopää, auto täyttää kevättalvella 5v, joten akku/jarrut jne., alkavat varmaan vähitellen tulla tiensä päähän myös. Kuluja tiedossa, toki, pieniä summia jos vertaa siihen, mitä joutuisi samanlaiseen välirahaa laittamaan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Seat Mii Electric Plus -21
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3735
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Sattuipahan sitten ensimmäinen kylmä ja syksyinen aamu, kun alkoi nämä arkiajot Mii (Too)lla. Pääsi heti tutustumaan toimintamatkan arvuutusmittariin, jonka GOM(Guess-O-Meter) tyyppinen toiminta tehostuu tämmöisessä pieniakkuisessa autossa, jossa ei ole ilmalämpöpumppua.

284 km: Auto sammutettiin talliin lauantaina pesun jälkeen, lämpöä +16 astetta
258 km: Startti tänä aamuna +2 asteessa
214 km: Töissä, matkaa taitettu 17.5 km
224 km: Työpäivän jälkeen startatessa, lämpöä +11.5
209 km: Tallissa, matkaa taitettu 17.5 km

:D Simmottis. Aamulla katosi 44 km toimintamatkaa, työpäivän aikana tuli lisää 10 km ja kotimatkalla katosi vain 15 km.

Aamulla kun kylmänä tallista otti ajoon ja ilmastointi AUTOlla pyynti +21, niin kulutus oli alkukilometrit aika kova, kun vastus lämmitti autoa. Nopeasti lämmittikin, ei siinä mitään, mutta kulutus oli 20.6 koko matkalle. Takaisin tullessa kulutus oli 12.6 ja keskikulutus 35 kilometrin matkalle 16.6.

Tuosta sai jo hyvin osviittaa siitä, mikä on toimintamatka, kun on -20 astetta pakkasta, satakunta kilometriä ilman, että alkaa rajoittaa tehoa. Vaan mitäpä siitä, tämä oli tiedossa, tällä ei pidempiä reissuja edes yritetä kylmemmissä keleissä, kun ei tätä ensinkään sellaiseen käyttöön hankittu.

Isoakkuisen Konan jälkeen on nyt ihan eri meininki ! Vaan kylläpä oli leppoisan helppoa ajella tuo työreissu, menee kuin ihmisen mieli ja kaupan päälle älyttömän pirteä, pisteet myös siitä, miten hyvin sopii käteen mutkaiselle ja mäkiselle tielle, en sano että on hauska ajettava, mutta vihjaan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Seat Mii Electric Plus -21
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3735
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Aamulla kun asteli ulko-ovesta ulos, oli näkymä selälle sen verran mielenkiintoinen, että ylitti kuvanottokynnyksen.

Kuva

Veden, taivaan ja maan rajat olivat monikerroksiset ja häilyvät, tuli vähän kauhuelokuvan tunnelmaa. Mikäs sen sopivampaa, töihinhän sitä oltiin menossa ja meno Suomessa on tänä päivänä sitä luokkaa, että on vähän kuin kauhuelokuvaa katselisi, kun aamuisin ottaa haltuun menneen vuorokauden tapahtumat.

Sunnuntaina laitoin Seatille postia ja tänään aamupäivällä tuli viesti, että auton e-sim on aktivoitu ja 24 tunnin sisään minun pitäisi saattaa homma päätökseen. Ruokatauolla käväisin autolla ja kas, homma onnistui kuten luvattiin. Nyt on Seat Connect toiminnassa ja auton käytettävyys parantui kertaheitolla.

Kuva

Täytyy seuraavalla aamureissulla kokeilla laittaa auto lämpiämään siinä vaiheessa kun könyää ylös sängystä. Käy sekä auton ollessa kytkettynä lataukseen, että ilman, jolloin appin mukaan toimintamatka alenee enimmillään 7 kilometriä. Lienee siis joku minuuttiraja siinä, ihan kuin olisin sen jostain lukenut, 10 minuuttia tai vartti.

Dataakin saa ajoista nyt ihan eri malliin, oikein hyvä ! Siinä kotimatkan käppyrä, vähällä meni.
Kuva

Tänään aamulla oli nollakeli, eli vielä hilppasen kylmempi kuin eilen, kotimatkalla taas pari astetta lämpimämpää. Toimintamatkan arvio oli lämpötilan muutoksesta pudonnut yön aikana 209->194 km, menomatkalla putosi 158 km, päivän aikana elpyi 162 km ja kotimatkan päätteeksi oli 163 km. Loppujen lopuksi siis 35 km kulutti akkua GOMin mukaan 31 km, eilen täysin vastaava reissu 49 km. Eipähän tuolla mitään merkitystä ole, matkat ovat sen verran lyhyitä ja lämpötila vaihtelee rajusti, eiköhän tässä kevääseen mennessä ole hyvä käsitys siitä, miten tuolla sujuu syksy ja talvi ja vuoden päästä on hallussa koko vuoden sykli.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Seat Mii Electric Plus -21
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3735
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kokemuksia kerätty neljästä työmatkasta kaupunkiajoineen. Tosi tasaiset kelit, eli aamulla asteen pakkasesta kolmeen plusasteeseen ja kotiin ajellessa plussaa 10-13 astetta. Siitä lähtien kun olen ollut online Seat Connectin suhteen, niin viisi reissua on tehty (ilta-aamu-ilta-aamu-ilta) kulutuksilla 11.4 / 17.2 / 12.6 / 16.2 / 12.7 kWh.

Tuossa näkymä tänään kotiin tullessa, 141 km ajettu latauksella, 55 km jäljellä toimintamatkaa ja varausmittari alle neljänneksen.
Kuva

Laitoin sukolataukseen ja auto arvioi, että 10.5 tunnin päästä on akku täynnä. Tämmöisillä keleillä tuolla ajelee tätä ajoa vajaat 200 km.

Eilen aamulla ei yhteyttä esilämmitykseen syntynyt, mutta tänä aamuna onnistui ja auto pöhisi lämpöä kun talliin astelin, eikä siis ollut latauksessa. Näyttää toimivan, ainakin toisinaan. Ei mikään maailman nopein tuo Seat Connect, mutta tuntuu kuitenkin yhteyden aika varmasti loppujen lopuksi saavan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Seat Mii Electric Plus -21
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4699
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja petrisa »

IC1970 kirjoitti:
La Loka 05, 2024 20:15
Laitoin sukolataukseen ja auto arvioi, että 10.5 tunnin päästä on akku täynnä. Tämmöisillä keleillä tuolla ajelee tätä ajoa vajaat 200 km.
Millä ampeerimäärällä tuo lataus tapahtui?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3735
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Ei mitään hajua, oisko 8A. Tuossa laturissa ei Konan vastaavaan verrattuna ole säätöä ja printti on kovin pientä. Toisaalta jos miettii, että ton verran oli akkua jäljellä niin semmoset 22 kW ja risat sinne olisi pitänyt mennä ja 10.5 tunnin arvio antaisi vauhdiksi jotakuinkin 2.2 kW tunnissa. Että oisko se 10A sitten kumminkin. Yhtä kaikki, kun ehdin tänään appia kurkata joskus puolenpäivän aikoihin, niin täynnä näytti olevan ja 270 km toimintamatkaa lupaili.
Mulle taitaa riittää tästä tiedoksi se, että kun ajelee akun tuonne neljänneksen nurkille ja tyrkkää tökkelin kiinni, niin seuraavana aamuna lähtiessä on aina akku täynnä. Simppeliä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Seat Mii Electric Plus -21
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13311
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Pienessä präntissä pitäisi lukea sen latauspiuhan teho/virta. Jos se on auton mukana tullut piuha niin tuonikäisessäsen pitäisi olla 8A kaapeli eli teho n. 1,8 kW.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7492
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Pienel menee kuten oletuksena olikin.

Ittel käy melkein aina jos koittaa miettii akun hyvinvointii ja ajelee normaalia tyhjemmäksi niin varmasti joku ylimääräinen keikaus tarttis ajaa...

Tai jos pörssisähkö on halpaa niin laitan yöks lataukseen vaikkei ois pakko kun seuraavana yöl on kumminki kalliimpaa jos akku tyhjänä :facepalm_man:
sulla tais olla kiinteät sähkösoppari.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin