^^ Kiitos vinkistä !
^ Ei pysty sanomaan mitään pitkästä matkasta penkin osalta, ainakaan eilinen kuski ei ollut moksiskaan Joensuu-Porvoo rupeamasta, eikä mikään nuori mies enää ollut. Itellä tuskin tulee puolta tuntia pidempiä rupeamia vähään aikaan. Penkki tuntuu asialliselta, niskatuki ei ole erikseen säädettävä vaan osa penkkiä, päätä joutui nojauttamaan taakse aika paljon että sen saavutti.
Aamulla nappasin latausjohdon pois ja käynnistin auton pesupaikalle siirtoa varten. Tankki oli täynnä ja toimintamatka muuttunut 178->286 km. Valmista oli ollut arvion mukaan joskus yhdeltä yöllä.
Pesu ja kuivaus ja tuommoinen tötterö se nyt on. Ei kovin kaunis, mutta kuitenkin. Otan sen verran takaisin, että on tässä ledit kuitenkin, mä luulin että nuo alavalot on sumuvalot vaan, mutta kun valovalitsin on auto-asennossa, niin näytti ulkona polttavan ledejä tuolla alhaalla ja kun ajoi tallin pimeyteen, syttyivät ajovalot ja takavalot.
Sitten imurointi ja pölytys, takakonttia tutkaillessa totesin ilokseni, että tässä on välipohja, jonka korkeutta voi muutella. Alemmassa asennossa tila on todella syvä,
ylemmässä asennossa melko matala, mutta toisaalta jos kaataa penkit, silloin saa tasaisen lattian etupenkkeihin saakka. Kaksi henkeä ja rutosti tavaraa tähän menee, tai vaihtoehtoisesti kolme henkeä ja kohtalaisesti tavaraa tai neljä henkeä ja syvässä asennossa sentään jotain takakonttiin. Neljää henkeä enempää ei mene, koska tämä on rekisteröity neljälle.
Pinnoitin auton joutessani, pari pientä naarmua ja takakontissa yksi pikkusormen kynnen kymmenyksen kokoinen lohkeama takapuskurin muovissa, eli aika hyvä.
Paitsi, että kiillottaessani vasta huomasin oikeassa takakulmassa, takapuskurin puolella lähellä lokarin saumaa, tämmöisen.
Toisella puolella sellaista ei ollut, eli joku kolhu tuohon on saatu aikaan. Onneksi on aika huomaamattomassa paikassa, mutta aina näistä näköjään jotain löytyy, käytetyistä, vaikka vähänkin, autoista.
Sisäkuvia en tähän hätään ottanut vaihtelevassa valaistuksessa, erinomaisessa kunnossa kyllä on. Ilmastoinnin lämpötilan säädön napeista näkee sormien kuluttaman kohdan, siihenkin on syy. Tässä aina virtojen sammutuksen kanssa ilmastointi palaa asetukseen +22 astetta ja ilmiselvästi edellinen omistaja on ollut eri mieltä auton kanssa asiasta. Tiedän, että tuon saa ohjelmoitua, täytyy kaivaa ohje jostain, +21 on se mitä yleensä itse käytän kesät talvet.
Kuskin penkistä huomaa, että persauksen alla verhoilussa olevat valkoiset raidat eivät ole enää niin valkoiset kuin pelkääjän puolella, mutta mitään varsinaisia skraiduja, palkeita tai muuta kulumaa ei ole.
Ajattelin nyt näillä alkaneilla syyskeleillä ajella akun melko tyhjäksi, katsotaan vähän millaiseen toimintamatkaan vs. ennuste ylletään tässä perus työmatka ym. pyörityksessä.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634