Tätä aloin itsekin miettimään, kun päivä eteni. Minähän en ehtinyt hätiin, kun poika sitä käynnisteli ja teki sen aika monta kertaa ilmeisesti. Siinä rytäkässä varmaan tulpat kastuivat kunnolla. Sen takia tuossa videon starttauksessa kaasua pohjaan runttasinkin, kun sitä eniten epäilin. Voi tosiaan olla, että olisi käynnistynyt, jos olisi malttanut. Sitten kun jatkoin kaasu pohjassa, taisi kastua vielä lisää.Baas900 kirjoitti: ↑To Huhti 03, 2025 15:52Ekalla kerralla ois lähtenyt jos olisit malttanut vielä pyörittää. Sehän oli kahta sekuntia vaille käynnissä.
Tsekkaa tulpat, kuivaa tarvittaessa, ja starttaa sitten 15-20 sekuntia kaasu pohjassa.
Vaikuttaa että on saanut liikaa bensaa, kun kokeiltu startata, ja tulpat niin märät ettei sytytä.
Mitään muuta en tässä vaiheessa tekisi/purkaisi.
Nimittäin, purin takapenkin pois, siellä alla on polttoainepumppu. Opiskelin vähän tämän MK8:n yleisimpiä temppuja ja polttoainepumppu mainittiin, mutta siellä etenkin se, että alkaa vuotaa.

Tulipahan putsattua istuinosan alapuolinen maailma, siellä oli kaikenlaista hiuspampulaa sun muuta. Vaan eipä ollut vuotanut.

Hyvin kuivaa ja pölyistä oli, putsasin liittimet ja ympäristön, kun kerran esillä oli.

Nyt oli helppo kuunnella, surahtaako. Surahti, kuten pitikin.
Tsekkailin sulakkeet, raksin liittimiä eestaas ja putsailin kontakteja. Kokeilin aina välillä, että miten starttaa. Mitä pidemmälle päivä kului niin tuntui, että kohta lähtee. Mietiskelin, että sieltä hiljalleen bensahuurut haihtuvat tulpista, joten päätin antaa autolle vähän rakkautta ja pesin talven paskat pois pinnoilta ja kuivasin.
Sitten avainta ja kas, The Power Of Love

Pikkasen oli kertynyt bentsiiniä liikaa, sitä poltettiin vähän aikaa. Kävin sitten puolen tunnin koeajolla ja annoin kenkää niin, ettei varmasti jäänyt mitään ylimääräistä mihinkään, hyvin kiersi VTEC 7000 kiekkaa ja auto toimi kuten pitikin. Kuskin puolen takajarru alkoi vikisemään, kun tuli vetäistyä pari-kolme hätäjarrutusta ja sen jälkeen heti täyskaasukiihdytys kasikymppiin and beyond. Tosi puhtaat ja siistit jarrulevyt joka kulmassa tämän koeajon jälkeen !
Nätisti kävi koeajon jälkeen.
Ja käynnistyikin vielä.
En tiedä, outo homma. Autohan on nuoremmalle pojalle "outo", hän ajelee yleensä harmaalla. Olisko sitten ennakoinut käynnistäessä, eikä lähtenytkään, vaikka sai täyden annoksen, Sitten uudestaan monta kertaa ja lopputuloksena tulppien kastuminen. Tai sitten joko kampiakselin tai nokka-akselin tai sekä että tunnistimet takkuaa, toisaalta niistä pitäisi jäädä joku vikakoodi. Niiden kannalle mä kallistuin ennenkuin alkoi tuntua siltä, että olisko vaan liikaa bensaa.