Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2940
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

tetammi kirjoitti:
Ma Maalis 31, 2025 10:31
Cona kirjoitti:
La Maalis 29, 2025 20:19
Vale-Toyota menee kyllä tosi pitkiä matkoja sähköllä, omasta mielestä pidempiä kuin esim Hybrid-Corolla. Ja tosiaankin kuin kotiin olisi tullut, kaikki toimii ja löytyy sieltä mistä pitää. :D
Sulla oli prius jossain vaiheessa vai?

Onko noiden kaasuvaste jotenki tosi pehmee vai ajeleeko suurin osa ecolla?
Oli joo, III-korin Prius 2009. En ole eco-moodia ikinä kokeillut, mutta EV:tä olen käyttänyt esim. kotiin tullessa. Kyllä oma nilkka on oppinut siihen rauhalliseen ja kevyeen kaasun käyttöön, jota nää selkeästi vaatii, jotta kulutus on pieni.

Selkeä ero vanhemman ja uudemman kehitysmallin välillä on että esim. Priuksessa pystyi ajamaan pelkällä sähköllä vain tosi hiljaa ja tosi kevyellä kaasulla ja maksimissaan ehkä 2km matkan taajamanopeutta. Tolla Yaris-Masalla ajetaan EV-tilassa parhaimmillaan 80-90km/h pätkiä. Tänään työmatkalla, kylmänä startaten ja motarin ja kehätien kautta oli työpaikan pihassa kulutus ajotieturissa 3,7l/100km.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4048
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Joo, toi Hiacen laatikko on tosi rauhallinen, ei turhaa vatkaile, just eikä melkeen mun makuun. Kyllä mä sen 3-vaihteiseksi olen mieltänyt, mutta voi siinä olla neljäkin. Emmä tiiä. Kovemmissa vauhdeissa kiertää kyllä reilusti manuaalia pienemmillä kierroksilla, ei huuda. Tommonen pitäis olla kaikissa :D

Komia kevätpäivä. Siitähän piti nauttia. Vaihdoin Hiacen alle upouudet kesärenkaat. Jokunen tunti vierähti, kun tuli messinkiharjan, kotelosuojan yms. kanssa touhuttua joka kolossa, joka renkaiden takaa paljastui. Tämä kun nyt oli ensimmäinen tutustuminen renkaantakaisiin maailmoihin. Ei mitään hälyttävää havaittavissa.
Kuva

Etujarrulevyt-ja palat olivat suht tuoreet, levyt hyvässä kunnossa ilman minkäänlaista olkaa ulkoreunassa ja palat paksut. Hyvä.
Kuva

Talvirenkaiden vanteet on tosiaan joitakin vuosia sitten vaihdettu uusiin ja ne ovat hyvässä kunnossa, yhdessä vanteessa on muutaman sentin skraidu, joka on alkanut kellastua, hapotan sen huomenna ja paikkamaalaan. Kävin renkaat hieman tarkemmin läpi, pintaa niissä on, mutta nastakato on merkittävä ja jäljellä olevistakin osa uponnut renkaaseen sisälle. Taka-akselilla oli ne huonommat, joten ei ihme, että liukkaalla meno oli huojakkaa. Se suurin syy renkaiden olemattomaan pitoon lienee kuitenkin ikä, jota oli jo 10 vuotta. Asennutan noille vanteille manuaalista jättämäni nyt kahden talven aikana yht. 4128 km ajetut nastarenkaat, jotka ovat olennaisesti paremmat. Vanteethan niissä ovat vanhat ja "kamalat", joten sitä suuremmalla syyllä nämä kuvan vanteet käyttöön.
Kuva

Huomenna voisi pitää toisen Hiacenrapsutuspäivän peräkkäin, eli ulkopesu autolle, pesu toisille talvivanteille, kenties penkkien pesu. Samaten pitää rapsutella kaksi aluvanteen keskiötä, joista oli maalaus lohkeillut. Kaksi oli riittävän hyväkuntoista ja laitoin ne kuskin puolelle paikalleen, toinen pari rapsutellaan ja maalataan huomenna. Kenties hieman tulee eroa toisen parin sävyyn, mutta eipä häiritse kun ovat eri puolilla autoa.

Tosiaan ainakin kolme päivää on upeaa, aurinkoista kevätkeliä, joten ylihuomenna ja torstaina voisi sitten keskittyä Accordeihin.

Eilen huutelin huutokaupassa yhden voittavan huudon, mutta 5 minuutin kuluttua tuli viesti, että tarjous on hylätty. Olisi nyt edes neuvotellut, mutta eipä neuvotellut. Kai se tulee lähtöhinnalla lähipäivinä uudelleen myyntiin, tai sitten ei. Mutta, jatkan tarkkailua, budjetti on se mitä manuaali-Hiacesta sai ja mitä lasken mustasta Accordista saavani, jos oikein huikea yksilö tulee tyrkylle, niin saatan siihen pari tonnia venyä lisää, mutta en enempää. Katsotaan, mitä sillä saa. Neliveto on hakusessa, mutta ei ole välttämättömyys, nyt kun on Mazdakin, eiköhän sillä aika pitkälle pärjää talvella ne kelit, jotka olisivat ongelmaksi Hiacelle.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4048
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Uuden Superbin luovutus menikin sitten nopeasti maaliin tänään, kun vaihtoivat päivityskoneen Hedinillä ja homma alkoi pelittämään.

Vanhan jätin parkkiin likaisena ja tankki tyhjänä, yleensä siistin, mutta auto oli tapansa mukaan koko ajan ajossa, eikä aikataulut osuneet.
Kuva

Mittariin meidän ajossa 140064 km. Viimeiset 6649 km keskikulutuksella 5.5 litraa satasella.
Kuva

Tässä uuden kanssa tankkaamassa, Hedinin piikkiin tankki täyteen, pienenä anteeksipyyntönä päivityssekoilusta. Asia ok.
Kuva

Tankkauksen jälkeen tarjosi ihan asiallista rangea.
Kuva

Joka itse asiassa vielä nousi kotiin päästessä, kun mentiin kulutuksella 4.5 litraa satasella kotimatka ja matkamittarissa on kaikkiaan 40 km.
Kuva

Vaihdoin kangasmatot kumimattoihin.
Kuva

Kesärenkaina Hankook Ventus Prime 4, maltillista 215/55/17 kokoa, mikä on erittäin hyvä, sama koko kuin vanhassa.
Kuva

Talvirenkaina identtisillä vanteilla Hakkapeliitta 10 nastat, koko sama.
Kuva

Konehuoneesta puuttuu öljytikku, tässä on elektroninen sellainen, mikä on ihan perseestä, koska satavarmasti tässä kannattaa tikkua tarkkailla. No, vaatii minulta aina silloin tällöin auton kotiin tullessa parin minuutin istumisen autossa monitoria vahtaamassa.
Kuva

On mustan ja hopean vuorotellessa pirun tyylikäs, ajettavuus oli piirun verran herraskaisempi kuin edellisessä ja muutenkin tuntui siltä, että liki joka osa-alueella oli vähän parannettu, ämpärimuovia ei ole sisustassa. Ainoa miinus EU:n yms. vaatimat piipparit ja avustimet, joita saa tässäkin olla alvariinsa näppäilemässä pois ja muokkaamassa. Onneksi infotainment toimii nopeasti ja on informatiivinen. Ajosuunnan valitsin oikeassa viiksessä vaikutti heti erittäin näppärältä, eikä vaihdekeppiä ole ikävä. Toki en tiedä mitä pääasiallinen käyttäjä on mieltä, mutta kaippa sen kuulee. Huomenna mallailen koiraporttia ja kalteria paikoilleen, toivottavasti sopivat.
Kuva

Päivän hommat menivät vähän ravintolakeikan ja Superbin takia sekaisin, joten en ehtinyt romujen kanssa juuri puuhastella. Mitä nyt Hiacen vanteiden keskiöt sain rapsuteltua ja maalattua, ei mitään priimaa, mutta riittävän hyvät.
Kuva
Kuva
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4048
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Lastasin Hiaceen Superbin tavaratilan suojan, joka unohtui kotiin eilen kun autoja vaihdettiin, sekä Superbin koiraporttisysteemin ja kalterin. Ajelin ensin Hedinille ja vein tavaratilan suojan, kerrankin oli laatua sen liikkeen pihassa. Toki tässä aurinko armottomasti tuo esiin sen, että kylki on vielä ns. työn alla. Mutta muuten on ryhdissään. Tuli myös todettua, että ilmastointi toimii, mikä on oikein hyvä uutinen.
Kuva

Sitten koirakamat anoppilaan ja vaihtamaan autoa avopuolison työpaikalle ja takaisin anoppilaan.

Ja kyllä vain netissä olleet tavaratilan mitat vs. edellinen kori pitivät paikkansa, taisi olla eka kerta, kun saatiin vanhat vermeet siirrettyä seuraavaan autoon ilman investointia uusiin. Wuhuu !
Kuva

Kalteri jätettiin ns. puolitankoon, ei alettu tekemään autoon reikiä. Jouduttiin nimittäin ne autoon ympätyt kalterin vastakappaleet jättämään vanhaan. Tähän uuteen malliin ei ole kalteria tarjolla. Mutta, tämä osui poistetun tavaratilan suojan koloihin erinomaisen hyvin ylhäältä ja alaosan tangot saatiin yhdistettyä pikku virityksellä tavaratilan takimmaisiin kuormalenkkeihin, joten ajaa asiansa.
Kuva

Auton tultua illalla kotiin, kävin tsekkaamassa näytöstä, että toimiiko se elektroninen mittatikku. Tämmöinen näkymä sieltä tuli, eli ei ihan tapissa, mutta muistaakseni edellinenkin oli ns. pienellä vajaatäytöllä kun sen tikusta ekaa kertaa tsekkasin, hyvin samalla tavalla kuin tämä virtuaalisen näyttämä.
Kuva

Accordit. Olis nyt voinut vielä pari kuukautta toimia musta. Mun piti harmaa Accord huoltaa yms. huomenna ja sanoin nuoremmalla pojalle, että lähtee mustalla. Ei lähtenyt. Kun ei käynnistynyt. Edellisellä reissulla pari päivää sitten toimi kuten pitää. Startattu oli aika monta kertaa kun ehdin hätiin, akun jännite oli enää 12.13V. Löin boosterin kiinni, vaan eipä lähtenyt senkään kanssa. Pyöritti laiskasti ja räpsi valoja yms. Todella outoa.

Laitoin akun yöksi lataukseen ja boosterin myös, kokeillaan huomenna mitä sanoo. Jos sanoo samalla tavalla, niin sitten on jotain muuta vikaa tullut auton seisoessa. Olisi sitten ihka ensimmäinen kerta evö, kun jää Honda käynnistymättä muun syyn, kuin akun takia.

​Mutta, huomenna viisastutaan, ehkä. Jos ei lähde, niin sitten testeriä kiinni ja katsotaan, löytyykö sillä mitään. Jos ei löydy sillä mitään, niin sitten mietitään, A) Hinurilla pajalle, B) Nollapyynnillä huutokauppaan, eniten tarjoavalle, hakekaa trailerilla pois.

Akku on viime syksyltä, talvella ei ole ollut ongelmia, vaikka on seissyt välillä parikin viikkoa ajamatta. Minulla on kellarissa se edeltävä akku, joka mittausten mukaan on kunnossa, syyllinen oli laturi. Sillä voi myös kokeilla. Mutta, sellainen fiilis mulle jäi, että nyt on joku muu vika. Ehkä se tuli vain tiensä päähän...
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5428
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Eiks tuo öljytaso nimenomaan ole tapissa? Leveä viiva ei ole alhaallakaan "valaistu" eli ne ovat siis minimin ja maksimin viivoja. Eli ylin kapea viiva on jo ylitäyttöä, nyt se on maksimin rajalla. Vastaavasti alhaalla on viivoja yksi ylimääräinen, joka siis "sammuessaan" kertoo, että se on minimin alapuolella.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4048
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Se on varmaan näin. Hyvä kun selitit. Yritin ymmärtää, mutta jotenkin oli sekainen toteutus. Ehkä mulla vaan kuuppa käy ylikierroksilla ja mietin, että mikä *ittu tota Accordia vaivaa.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2940
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

IC1970 kirjoitti:
Ke Huhti 02, 2025 21:45
Se on varmaan näin. Hyvä kun selitit. Yritin ymmärtää, mutta jotenkin oli sekainen toteutus. Ehkä mulla vaan kuuppa käy ylikierroksilla ja mietin, että mikä *ittu tota Accordia vaivaa.
Tekee mieli sanoa, että hyvinhän ne Hondat on sulla kestäneet ikään ja ajomäärään nähden.

Minä kuvittelin, että tuo -12 Civic 1.8 Vtecillä ois ollu tekniikan puolesta ongelmaton, mutta 4kk aikana siinä on ollut monenlaista vikakoodia, nykimistä, öljynkulutusta jne. Nyt aion vaihtaa molemmat lambdat, kun ne oli alkuperäisen näköisiä ja kohtuu nokisia. Ja toivon, että RVS:n ja öljynvaihdon jälkeen öljyä ei enää merkittävästi häviäisi.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4048
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Olen tullut siihen tulokseen, ettei niitä harmittomia olekaan. Vaikka tuo Hondan 1.8 on periaatteessa pomminvarma, niin niissäkin on noita mainitsemiasi vaivoja, pari 1.8 olen bongannut huutokaupasta, joissa mainittu öljynkulutus. Huonoa tuuria sinulla.

Mulla oli tarkoitus päivittää Accordista vähitellen Avensikseen 09->, mutta niiden kohdalla näyttää nyt vitsauksena vanhemmiten olevan sähköisen käsijarrun pettäminen, joka on nelinumeroinen summa korjata/vaihtaa, noita on huutokaupassa jatkuvasti, muuten ok, mutta sähköinen käsijarru ei pelitä. No ei kai, kun edellinen omistaja on ennemmin vaihtanut autoa, kuin korjauttanut systeemiä. Se toinen sudenkuoppa on sitten ns. Valvematic-laite, joka on muuten hyvän koneen ongelma, maksaa myös nelinumeroisen summan vaihtaa ja ilman sitä auto on käyttökelvoton. Noitakin on näkynyt enenevissä määrin. Ei enää Avensis kiinnosta, vain muutama tyyppivika, mutta ne ovatkin sitten todella kalliita.

Kävin äsken kurkkaamassa, että Defa väitti akun olevan täynnä, päivitin testerin ja nyt menen aamupalalle. Ihmettelen sitten sen jälkeen. Täytyy ottaa pikku video tuosta käynnistyksestä, jos siis jää käynnistymättä, josko jollain olisi ajatusta, miltä näyttää ja onko hyviä arvauksia.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4048
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

No niin, apua kaivataan. Potilas on 449000 km ajettu Honda Accord, 2.4, bensa/automaatti. Tuossa minuutin video. Ekassa käynnistyksessä puolen minuutin kohdalla painan kaasun pohjaan ja homma piristyy hieman. Toisessa startissa on kaasu pohjassa koko ajan, silloin alkoi jo työntää savua putkista. Hihna pyörii, eli vastusta on. Mikäs tässä on kaputt ? Täällä on teknistä tietämystä paljon, olisko jollaan ideaa ja toimenpide-ehdotuksia ?
Bensaa ja kipinää kaipaa, ollaanko tässä nyt Saabien omimmalla alueella, bensapumpun/puolien tiimoilla. Auto on toiminut moitteettomasti, eli tasaista vetoa eikä mitään temppuja tai oireita mistään. Toimi parkkiin ajaessa kuten pitää, mutta ei enää lähtenyt käyntiin kun parin päivän jälkeen piti startata. Akussa riittää virtaa, siitä ei ole kysymys. Öljyähän tämä vie runsaasti, olisiko sillä osuutensa asiassa ?
Kaiken kruunuksi testeristä ei ollut mitään apua, ei koodeja moottoripuolelta eikä mistään muualtakaan mitään.

phpBB [video]
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2940
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Cona »

Vähän vaivaisen oloisesti minusta pyörittää. Oma Civic lähtee ihan millisekunnissa käyntiin.

Oletko kattonut, ettei jostain syystä ole ns. Fuel Cut-off switch eli polttoaineen syötön kytkin kojelaudassa jostain syystä lauennut?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4048
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Se on tolla 45 ampeerin akulla tommonen, pitää vaihtaa kuuskymppinen, että kuulostaa pirteämmältä. Civic käynnistyy ihan eri tavalla kuin nämä Accordit, jotka ovat tehdasasetuksien akulla todella laiskoja pyörittäjiä. Se kytkin taitaa olla niin hankalassa paikassa, että ei kovin vahingossa tapahdu. Mutta mistä sitä tietää, kaikki arvaukset ovat yhtä hyviä.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2396
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja anv »

Cona kirjoitti:
To Huhti 03, 2025 14:22
Vähän vaivaisen oloisesti minusta pyörittää. Oma Civic lähtee ihan millisekunnissa käyntiin.

Oletko kattonut, ettei jostain syystä ole ns. Fuel Cut-off switch eli polttoaineen syötön kytkin kojelaudassa jostain syystä lauennut?
Täältä myös ääni polttoainepulalle. Pensapumppu/rele/paineensäätö.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tsekkaa miltä tulpat näyttää tuon pyörityksen jälkeen. Jos on kosteat, siellä on bensaa ja ongelma on todennäköisimmin sytytyksen puolella. Ellei sitten syystä tai toisesta ruuttaa aivan liika rikasta seosta sylinteriin, jolloin ongelma vois johtua siitä. Silloinne tulpat olisi todennäköisesti aivan märät.

Kipinää voi sitten tutkia maadottamalla tulpat runkoon tulppien ollessa hatuissaan ja katsomalla näkyykö kipinää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Baas900
"Viggen"
Viestit: 642
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Ekalla kerralla ois lähtenyt jos olisit malttanut vielä pyörittää. Sehän oli kahta sekuntia vaille käynnissä.

Tsekkaa tulpat, kuivaa tarvittaessa, ja starttaa sitten 15-20 sekuntia kaasu pohjassa.

Vaikuttaa että on saanut liikaa bensaa, kun kokeiltu startata, ja tulpat niin märät ettei sytytä.

Mitään muuta en tässä vaiheessa tekisi/purkaisi.
Pölhökustaa
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Pölhökustaa »

Kaukaa haettua, mutta näyttääkö testeri millaista moottorin lämpötilaa?
Mazda 6 2.2TD HB 2011
Vastaa Viestiin