Hyvää palvelua Jyväskylässä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Hyvää palvelua Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Tapahtuipa 2. pääsiäispäivänä:
Oli sovitttu Alavuudelta tulevien kavereitten kanssa tapaaminen Vaajakosken ABC asemalle 28.3 klo 9.30, josta matkan piti jatkua peräkkäin Kolin suuntaan. Muutama minuutti määräajan jälkeen kaverit soitti että O**l (alle satku ajettu) on hyytynyt 200m ennen huoltoasemaa. Ei kun paikalle ja kun autosta löytyy J:kylän puhluettelo niin soittelemaan apua.
Puolessa tunnissa paikalle tuli hinausauto (firmaa en valitettavasti muista), jonka kuski otti homman hoitoon. Soitti tuttuun huoltofirmaan (autohuolto Clean?), jonne auto hinattiin ja jonne ihan oikeasti tuli porukkaa töihin pyynnöstä pyhä aamuna???? Samaisella hinuri kuskilla "luonnollisesti" oli Aviksen päivystäjän kotinumero, josta saatiin vuokra-auto alle. Matka pääsi jatkumaan alle kahden tunnin. Tälläistä palvelua en ihan heti muista saaneeni Tiepalvelumiehiä lukuunottamatta mistään. Suurkiitos heille!
Tänään pitäisi heittää kaveri iltasella O**lia hakemaan, johon tuli yli 2000e remontti(+autonvuokra)!!
Kuin pisteenä kaikelle siinä korjaamohallissa pyörittiin (ja odotettiin tuomiota O**lista) ja juteltiin huoltokaverin kanssa, joka auliisti kertoi mitä hallissa olevissa autoissa oli vikana, kun huomasin hallissa 9-5 saappaan. Huoli oli suuri kun kyselin että mikähän noinkin uljaassa autossa voisi olla vikaa (ihan varmana di-kasetista)? Korjaamokaverin vastaus oli:"Se on likainen, se tuli pesuun ja vahaukseen". Voi sitä repeilyn määrää :D :D . Hymyilin koko matkan pohjoiseen ja vielä puolet takaisinkin :wink: . Toki kaverini sai kuulla koko viikon tarinoita likaisista saappaista sillä onhan se niiden perusvika :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Se meni sitten oikein nappiin. Saakos veikata Juuppelin viaksi jakohihnaa ja kansivauriota?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

dimebak kirjoitti:Se meni sitten oikein nappiin. Saakos veikata Juuppelin viaksi jakohihnaa ja kansivauriota?
Läheltäpiti! Edellisessä huollossa oli jäänyt hihnanvaihdon yhteydessä vesipumppu vaihtamatta (47e), joka leikkas nyt kiinni ja venat osu mäntiin ja niin edelleen. Pikku naarmuja sylintereissä ja jäljet männissä. Männät jää paikalleen ja auto vaihtoon(heti kun saadaan illalla takaisin hesaan). Kone oli 1,6 16v (farkku Astra).
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

No ei ollu kallis osa joka jäi vaihtamatta. Mutta toisaalta Juuppeliki menny väärään suuntaan moottoreissaan. Kaverilla nimittäin lasahti GT Asconasta jakohihna poikki ja homma hoitui jakohihnan ja rullien vaihdolla, kun ei 8V-kannen venat osunu mäntiin.

Sinänsä kumma tuo kaverilla, kun GT:ssä on tiheämpi jakohihnan vaihtoväli kireämmän viritysasteen vuoksi ja silti ei kestänyt. Ja kaveri harvoin revittää autollaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

dimebak kirjoitti:Kaverilla nimittäin lasahti GT Asconasta jakohihna poikki ja homma hoitui jakohihnan ja rullien vaihdolla, kun ei 8V-kannen venat osunu mäntiin.
Joo, kaverikin hommasi 8V -moottorilla varustetun Calibran ihan siksi, ettei venttiilit ja kansi mene p :evil: sk :evil: ksi, jos hihna katkeaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Turbo Sensonic kirjoitti:
dimebak kirjoitti:Kaverilla nimittäin lasahti GT Asconasta jakohihna poikki ja homma hoitui jakohihnan ja rullien vaihdolla, kun ei 8V-kannen venat osunu mäntiin.
Joo, kaverikin hommasi 8V -moottorilla varustetun Calibran ihan siksi, ettei venttiilit ja kansi mene p :evil: sk :evil: ksi, jos hihna katkeaa.
Ne on ihan kivoja tarinoita ne, kun 16V-Juuppelista menee jakohihna :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

dimebak kirjoitti:No ei ollu kallis osa joka jäi vaihtamatta. Mutta toisaalta Juuppeliki menny väärään suuntaan moottoreissaan. Kaverilla nimittäin lasahti GT Asconasta jakohihna poikki ja homma hoitui jakohihnan ja rullien vaihdolla, kun ei 8V-kannen venat osunu mäntiin.

Sinänsä kumma tuo kaverilla, kun GT:ssä on tiheämpi jakohihnan vaihtoväli kireämmän viritysasteen vuoksi ja silti ei kestänyt. Ja kaveri harvoin revittää autollaan.
Nuo ainaskin 80-90luvun vaihteen opeliksien ennenaikaiset hihnarikot johtuvat kuluneista hihnapyöristä. Muistelen kuulleeni, että esim. Vectran A malliin olisi syytä vaihtaa joka toisella hihnanvaihtokerralla se alempi kampiakselin hihnapyörä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Mulla ei onneksi yksikään opeliksi hajonnut vaikka niin oletin joskus...
noita 8v omegoita oli 3kpl joista mistään ei levinnyt jakopää eikä oikeastaan mitään muutakaan,ensimmäisellä ajoin n.50tkm.
Sitten uskalsin ostaa tuon 3000 24V omegan,joissa jakopää on jo
ketjulla,mutta niissäkin on ollut jakopäävaurioita 200tkm jälkeen.
Siitä jos olisi ketju irtisanonut ittensä niin sitä ei olisi korjannut
mursunnahkainen persekkään... :lol:

Saappaassa ei nyt ole niitä jakopäämurheita mutta vähän kaikkea muuta
löytyy kyllä... :?
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Raipe
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Loka 03, 2003 13:41
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Raipe »

Velipojalle oli enemmänkin harmia noide O**l astrojen kanssa.
Ensimmäinen syttyi tuleen kehä 1:llä, lunastukseen. "Autolla" ajettu alle 100 000.
Ja kun ei ensimmäisestä varoituksesta uskonut, osti toisen Astran. Juhannusreissulla mökille sitten alkoi tehot hävitä (tehot :oops: ), syyksi paljastui rikkoutunut pakoventtiili. Pajalle jossa vaihtoivat myös uuden vesipumpun, kuulemma kannatti kun eivät oikein kestä. "Autolla" ajettu 80 000 ja 7000 mk lasku :) .
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Raipe kirjoitti:Velipojalle oli enemmänkin harmia noide O**l astrojen kanssa.
Ensimmäinen syttyi tuleen kehä 1:llä, lunastukseen. "Autolla" ajettu alle 100 000.
Ja kun ei ensimmäisestä varoituksesta uskonut, osti toisen Astran. Juhannusreissulla mökille sitten alkoi tehot hävitä (tehot :oops: ), syyksi paljastui rikkoutunut pakoventtiili. Pajalle jossa vaihtoivat myös uuden vesipumpun, kuulemma kannatti kun eivät oikein kestä. "Autolla" ajettu 80 000 ja 7000 mk lasku :) .
Samainen au.... ajokatos laukesi 9kk sitten matkalla J:kylään. Samat oireet eli tehot pois ja pakoventtiilihän se oli hieman siipeensä ottanut. Silloin autolla oli ajettu 70tkm ja remontti maksoi 1300€. Eilen haettin O**li kotiin J:kylästä ja tämä remppa maksoi karvan vajaa 2000€. Kalliita on kilometrit O**lilla, noh elämä on :wink:
Viimeksi muokannut Psychocowboy, Pe Huhti 08, 2005 09:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Taitavat olla yksilöitä kaikki tyynni. Mulla oli farkku Astra 1.6 16v, ajelin sillä 115tkm, ilman huolenhäivää. Huollossa kävi tuona aikana kolme kertaa ja myös se vesipumppu vaihdettiin 60tkm:ssa ( huolto-ohjelman mukaisesti ) Outo vehje sinällään, että öljynvaihtoväli oli 30tkm ja sinä aikana ei tarvinnut lisätä kertaakaan ?
Vastaa Viestiin