Katsastus jännitti!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Selvä, olin kyllä siinä uskossa että kaikki keinot olis laittomia. Mitenkähän noihin papereiin suhtaudutaan konttorilla :?: Kaippa se lasin läpäisykyky on helppo silti mitata :roll:
BMW 320dA Coupe LCI
KariM
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 14:59

Viesti Kirjoittaja KariM »

Milli kirjoitti:kyylä: sulla on muuten päästöarvot päivän enää voimassa
minä: ai onko!?en muka tiennyt. :wink:
kyylä: sun pitäs käyvä mittaan uudestaan lähipäivinä.
Mitä tuo tarkoittaa? Erikseen hankittu päästölappu on voimassa sen 3kk(?), ja jos kärry menee sinä aikana katsastuksesta läpi, saa samoilla käryillä ajella seuraavaan katsastukseen. Mitä en käsittänyt? :?

Itse maalasin takavalot punaisiksi, ovat mielestäni edelleenkin hienot verrattuna haalistuneisiin oranssivalkoisiin. Toimiessaan vilkku näytti aivan oikeanväristä valoa, mutta pakkivalaistus oli vaaleanpunaista. Katsastuksessa en viitsinyt jännittää, vaan revin väritetyt kalvot pois.

Demoa kesken operaation:
Kuva
Kuva
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

KariM kirjoitti:Mitä tuo tarkoittaa? Erikseen hankittu päästölappu on voimassa sen 3kk(?), ja jos kärry menee sinä aikana katsastuksesta läpi, saa samoilla käryillä ajella seuraavaan katsastukseen. Mitä en käsittänyt?
Se tarkoittaa sitä että menin katsastaan auton 8.12.03 ja se päästölappu oli voimassa 9.12.03 ni se alko siitä valittaan että pitäs käydä mittaan uudestaan lähipäivinä.Sillä kyylällä meni sormi suuhun ku se näki mun putkiston ja racekatin.Se ei ollut vissii ennen nähnyt semmosia värkkejä ni se alko epäilee päästö arvoja. :)
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Jamppa kirjoitti:No mulla ei ainakan jäänyt musta auto, musta sisusta, sopivasti tummennetut sivulasit-> aika tumman näkönen auto.

Mutta jos laitat tummennukset etusivuihin. Älä laita tosiaan mitään tummia. Itselläni tuossa muistaakseni toiseksi haaleimmat sunguardid ja on sopivat. tummempina olisi pimeällä jo vähä hankalaa, kun nyttenkän ei enää pimeällä autoon näe sisälle. ja peileistä ei pysty oikein peruuttaa pelkillä pakkivaloilla.
Itellä polttelis kans tummentaa kaikki lasit. 8) Suurinpiirtein samalla millä sulla on.. Et oo kuitenkaa tuulilasia tummentanut?? Eikö muka katsastuksessa sanoneet mitään?? :roll:
Paljon muuten tuli maksaan??
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

Oli tänään ruiskusatkun katastus. Siinä vaiheessa alko jännittämään ku katastusmies otti rengasrauvan essiin. Jännitys kasvo entisestään ku tökkäs ekan kerran kuskin puolelle taakse tunkin kohtaan. läpihän se sujahti. :oops: Ihme kyllä päästi läpi, eikä muita merkintöjä paperiin tullutkaan. Ei muuta kun kovaa ajoa ja viikonloppuna ylimääränen reikä umpeen. :D
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Milli kirjoitti:
Itellä polttelis kans tummentaa kaikki lasit. 8) Suurinpiirtein samalla millä sulla on.. Et oo kuitenkaa tuulilasia tummentanut?? Eikö muka katsastuksessa sanoneet mitään?? :roll:
Paljon muuten tuli maksaan??
Ei tuulilasia ainakan vielä ole tummennettu :idea: Ja tuskin tuleekan. Tosin kyllä lasiliikkeessä sanoivat, että eräs taksi on mihin on vedetty aivan kaikki lasit.
Takalasi pitäisi vielä sävyttää, kun tässä saisi itsestä irti että veisi auton laitettavaksi.
Tuon lystin hinta taisi olla jossain parinsada euron paikkeilla :?: Tosin en muista enään, kun sen verran jo aikaa tuosta. Kyllä se katsastuksessa oli noilla samoilla laseilla, ja ei mitää sanoneet.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Oman "Annin" katsastin muuan aika sitten. Meni läpi ku harmaan kiven. Sanoi vain, että pitää siirtää sumuvaloja leveämmälle. Kts. kuva

http://personal.inet.fi/koti/dimebak/Links/Walk2.html

Pitäisi olla valoaukon ulkoreuna auton leveimmästä kohdasta korkeintaan 40 senttiä, eli 99:llä tulis sumareiden valoaukkojen ulkoreunan välimatkaksi 89 cm. Mulla oli 69 cm. Inssi kyllä totesi, että "Katsotaan ensi vuonna". Menin itse vähän :? ja inssi sanoi, että "jäi sanomatta sulle tuo etäisyys". Sit muistin, että samalta jannulta olin kysellyt noita sumareiden asennusta. No, sähkökytkentä on oikein ja sumareiden siirto sivummalle ei tuu tuottaa onkelmia, onneksi. Kyllä saabismi on hyvä sairaus :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Nostetaampa tämä topicci ylös.

Elikkäs tänään oli siis autoni katsastus.Paikallaan maptun steg4+muut härpäkkeet ja 3"putkisto racekissalla.Leima lappuun ja kovaa ajoa. 8) Ei mitään piuhoja irti eikä sun muuta kummallista.Racekissan lämmitys vain. Jarrulevyt olivat vain kuluneet ja vetarin suojakumit mut niitä ei tarvitse edes käydä näyttään uudestaan. Eli ei mitään jännittämistä virimiehet. :lol: Viriä vaan lisää ja menoksi. :wink:
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Milli kirjoitti:Nostetaampa tämä topicci ylös.

Elikkäs tänään oli siis autoni katsastus.Paikallaan maptun steg4+muut härpäkkeet ja 3"putkisto racekissalla.
Mikäs kisakissa sulla on?
Muistatko mitä HC arvot näytti?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Jamppa kirjoitti: Takalasi pitäisi vielä sävyttää, kun tässä saisi itsestä irti että veisi auton laitettavaksi.
Tuon lystin hinta taisi olla jossain parinsada euron paikkeilla :?:

mitäs tää homma yleensä suomen maalla maksaa ??
Vai oisko klubilaisissa ammattilaista joka tekis ??
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

NG900T kirjoitti:Mikäs kisakissa sulla on?
Muistatko mitä HC arvot näytti?
Mulla on täällä oulussa teetetty racekisu. HC ppm 24/25
Vastaa Viestiin