Uusi 9-5 Ilta-Sanomien "testissä"..

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Uusi 9-5 Ilta-Sanomien "testissä"..

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Tuollaiseen törmäsin.. liekkö jo vanha?

http://www.iltasanomat.fi/autot/Saab%2B ... 3T/1105858
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Normaaliajossa 2,3 litran turboahdettu moottori liikuttaa isoa Saabia aivan kelvollisesti. Turboviivettä koneessa on jonkin verran. Käyntikierrosten pitää nousta 2.200:een ennen kuin konehuoneessa alkaa tapahtua.

Köröttelyvauhdista, esimerkiksi rekan takaa kiihdyttämään lähdettäessä, se saattaa tuntua yllättävän pitkältä. Vauhtiin päästyään moottori kyllä vie liukkaasti.
Vetää aika sanattomaksi. Onkohan ko toimittajat koskaan kuulleet vaihdekepistä...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Ohjaamossa kaikki on tuttua. Kojelauta on täsmälleen saman muotoinen kuin ennenkin ja istuimet antavat sivuilta hyvin tukea. Mittaristoa ja kojelaudan kytkimiä on uusittu maltillisesti.
No onhan se, jos ei sitä edellistä oikein tunne.
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Pugman »

On kyllä niin huuhaa testi :(
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
Sakari Satku
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 19:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sakari Satku »

Pugman kirjoitti:On kyllä niin huuhaa testi :(
Nojaa olihan lehden paperipainoksessa Mauri Pekkarisen kommentit autosta. Osoittautui Saab-mieheksi. :D

Kepulaisia en kyllä siitä huolimatta tule äänestämään...
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Pugman kirjoitti:On kyllä niin huuhaa testi :(
Jopa iltapäivälehtiasteikolla!!!

Ai vakiona oleva ESP on "merkittävin uusi vakiovaruste"... Eikös se ole ollut vakiona vm 2004 alkaen kaikissa ysifemmoissa! :roll: :roll:
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Suurin muutos on siinä, mitä kaikkea ostajille on nyt tarjolla. Saab nimittäin selvästi satsaa 9-5:ssä asiakkaiden yksilöllisyyteen.
Mitähän tämäkin tarkoittaa? Kyllähän nämä samat varustelupaketit olivat jo edellisessäkin versiossa...
Ohjaamossa kaikki on tuttua. Kojelauta on täsmälleen saman muotoinen kuin ennenkin ja istuimet antavat sivuilta hyvin tukea. Mittaristoa ja kojelaudan kytkimiä on uusittu maltillisesti.
Jos uuden 9-5:n kojelauta näyttää samalta kuin vanha, niin olisi syytä käydä optikolla... Kojelaudassa on kaikki erilaista kuin aikaisemmin, paitsi valokatkaisin ja pari nappia...
Se kaikki kuulostaa isolta ja merkittävältä, mutta käytännössä kuljettaja tuskin huomaa eroa aikaisempaan. Esimerkiksi siihen miten moottori vastaa kaasupolkimeen tai miten auto käyttäytyy tavallisessa ajossa ei ole tullut mitään uutta.
Riippuu varmaan kuljettajasta mitä eroja huomataan, testaajalla tuntuu olevan hyvin vähäiset kokemukset 9-5:n aikaisemmista versiosta.
Normaaliajossa 2,3 litran turboahdettu moottori liikuttaa isoa Saabia aivan kelvollisesti. Turboviivettä koneessa on jonkin verran. Käyntikierrosten pitää nousta 2.200:een ennen kuin konehuoneessa alkaa tapahtua.

Köröttelyvauhdista, esimerkiksi rekan takaa kiihdyttämään lähdettäessä, se saattaa tuntua yllättävän pitkältä. Vauhtiin päästyään moottori kyllä vie liukkaasti.
Joopa joo, taas on lähdetty ohittamaan rekkaa 5-vaihteella alle 80 kmh vauhdista... Näihin iltapäivälehtien ja vastaavien hymylehtien "testeihin" kannattaisi ehdottomasti antaa automaativaihteinen auto, ettei tällaisia typeryyksiä tarvitsisi enää lukea lehdistä... Nythän kyseessä on sentään 220hv 2.3T, joka nyt ei kuitenkaan ihan hengetön aikuisten oikeasti ole.

Eski
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Vai että turboviivettä moititaan.. :roll: Jaa-a. :lol: Tuohan kertoo jo kaiken.

Toivottavasti nyt ei moni tee päätöksiään autonhankinnasta iltapäivälehtijuttujen perusteella. :)
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Lainaus kirjoitti:Ajettavuudeltaan Saab 9-5 ei malliuudistuksessa muuttunut yhtään
Ja minkähän takia sen pitäisi muuttua? Senverta mukava ajaa tuo vanhakin, että mitä tuota muutteleen...

Noo, saahan näistä iltapäivälehti arvosteluista ainakin hyvät naurut :D
Vastaa Viestiin