Uusi 9-5 Ilta-Sanomien "testissä"..
Uusi 9-5 Ilta-Sanomien "testissä"..
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Vetää aika sanattomaksi. Onkohan ko toimittajat koskaan kuulleet vaihdekepistä...Normaaliajossa 2,3 litran turboahdettu moottori liikuttaa isoa Saabia aivan kelvollisesti. Turboviivettä koneessa on jonkin verran. Käyntikierrosten pitää nousta 2.200:een ennen kuin konehuoneessa alkaa tapahtua.
Köröttelyvauhdista, esimerkiksi rekan takaa kiihdyttämään lähdettäessä, se saattaa tuntua yllättävän pitkältä. Vauhtiin päästyään moottori kyllä vie liukkaasti.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
No onhan se, jos ei sitä edellistä oikein tunne.Ohjaamossa kaikki on tuttua. Kojelauta on täsmälleen saman muotoinen kuin ennenkin ja istuimet antavat sivuilta hyvin tukea. Mittaristoa ja kojelaudan kytkimiä on uusittu maltillisesti.
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 19:07
- Paikkakunta: Turku
Jopa iltapäivälehtiasteikolla!!!Pugman kirjoitti:On kyllä niin huuhaa testi
Ai vakiona oleva ESP on "merkittävin uusi vakiovaruste"... Eikös se ole ollut vakiona vm 2004 alkaen kaikissa ysifemmoissa!


Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Mitähän tämäkin tarkoittaa? Kyllähän nämä samat varustelupaketit olivat jo edellisessäkin versiossa...Suurin muutos on siinä, mitä kaikkea ostajille on nyt tarjolla. Saab nimittäin selvästi satsaa 9-5:ssä asiakkaiden yksilöllisyyteen.
Jos uuden 9-5:n kojelauta näyttää samalta kuin vanha, niin olisi syytä käydä optikolla... Kojelaudassa on kaikki erilaista kuin aikaisemmin, paitsi valokatkaisin ja pari nappia...Ohjaamossa kaikki on tuttua. Kojelauta on täsmälleen saman muotoinen kuin ennenkin ja istuimet antavat sivuilta hyvin tukea. Mittaristoa ja kojelaudan kytkimiä on uusittu maltillisesti.
Riippuu varmaan kuljettajasta mitä eroja huomataan, testaajalla tuntuu olevan hyvin vähäiset kokemukset 9-5:n aikaisemmista versiosta.Se kaikki kuulostaa isolta ja merkittävältä, mutta käytännössä kuljettaja tuskin huomaa eroa aikaisempaan. Esimerkiksi siihen miten moottori vastaa kaasupolkimeen tai miten auto käyttäytyy tavallisessa ajossa ei ole tullut mitään uutta.
Joopa joo, taas on lähdetty ohittamaan rekkaa 5-vaihteella alle 80 kmh vauhdista... Näihin iltapäivälehtien ja vastaavien hymylehtien "testeihin" kannattaisi ehdottomasti antaa automaativaihteinen auto, ettei tällaisia typeryyksiä tarvitsisi enää lukea lehdistä... Nythän kyseessä on sentään 220hv 2.3T, joka nyt ei kuitenkaan ihan hengetön aikuisten oikeasti ole.Normaaliajossa 2,3 litran turboahdettu moottori liikuttaa isoa Saabia aivan kelvollisesti. Turboviivettä koneessa on jonkin verran. Käyntikierrosten pitää nousta 2.200:een ennen kuin konehuoneessa alkaa tapahtua.
Köröttelyvauhdista, esimerkiksi rekan takaa kiihdyttämään lähdettäessä, se saattaa tuntua yllättävän pitkältä. Vauhtiin päästyään moottori kyllä vie liukkaasti.
Eski