Mikähän Saab olis hyvä seuraavaksi?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Tri-Lo kirjoitti:Ja mikä olisi PAREMPI? b2x5? :D
B308 :?:

Oma lehmähän ei ole ojassa :D
BMW 320dA Coupe LCI
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

AC kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Ja mikä olisi PAREMPI? b2x5? :D
B308 :?:

Oma lehmähän ei ole ojassa :D
Tuota arvasinkin... :lol: Noh, lisätään kriteeri: Virityspotentiaali! :P
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos virityspotentiaalia haetaan niin B202 taitaa viedä voiton. Varsinkin jos varustetaan ns. lyhyellä kannella. Tai sitten B204 tasapainoakselit poistettuna..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No mitä hyvää b2x4:sessa sitten on, niitähän on hiljattain hajonnut klubilaisilta lähemmäs 10kpl :) ?
Tasapainosysteemi hanurista, 2-litainen 185hv:n normaaliversio on tosi hengetön alakierroksilla (vanhempaa turbokoneeseen verrattuna), noista halkeaa kannet, ja ainakin löyhtyy, kansipahveja menee, laakerointi ei ole niin kestävä kuin pitäisi (ehkäpä alakerran laakerit kestävät juuri ja juuri sen 200tkm), ja jakoketju venyy loppuun siinä 200tkm:n paikkeilla. Ja öljyä kusevat allensa aivan kuten kaikki muutkin Saabin koneet jnejne :D
Taitaa paras ja lujin olla juurikin b202?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Jos muilta kuin saabin omistajilta kysyy, niin suurin osa pitää 9-5 tyylikkäämpänä ja hienompana ja haluttavampana kuin 9000.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:No mitä hyvää b2x4:sessa sitten on,
ajettavuus/teho/vääntö/kestävyys/kulutus/virityspotentiaali..? :)
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

No mitä hyvää b2x4:sessa sitten on,

ajettavuus/teho/vääntö/kestävyys/kulutus/virityspotentiaali..?
´

Ainakin alakierrosten(-2000 rpm) vääntö on 2,0 Turbossa mitätön.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:No mitä hyvää b2x4:sessa sitten on,
ajettavuus/teho/vääntö/kestävyys/kulutus/virityspotentiaali..? :)
Ajettavuus on parempi b2x5:ssä, herää aiemmin ja vääntää mukavammin, ehkä paras risteytys voisi olla b2x5:n kansi ja b234:n alakerta, tai sitten b2x5 tonnarin männillä+kangilla ja ilman tasapainokilkkeitä.
Erityisen suuri ero on b205:n ja b204:n välillä.

Jos vielä nykysaabin ostan niin kyllä sen pitää olla ehdottomasti V6:sella ja tomaatilla varustettu, esim. ng900 V6, CSE 3.0V6 tai 9-5 V6 :wink:

OT mutta kävin tuossa ruokiksella koeajamassa yhtä og900:sta vm 1989, ruisku ja tehostin, ajettu 415tkm, olipas kiva sen jälkeen hypätä 9-5:n ohjaamoon :) Ei ollut kyllä kokemuksena sellainen kuin og:n muistan olevan, näköjään kilometrit tekee tehtävänsä, vaikkakin kori ja sisusta oli erittäin siisti.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:ehkä paras risteytys voisi olla b2x5:n kansi ja b234:n alakerta, tai sitten b2x5 tonnarin männillä+kangilla ja ilman tasapainokilkkeitä.
Tottakai, samaa mieltä tuosta. :) Mutta sellainen projekti tuskin kiinnostaa alkuperäistä kysyjää.. :wink:
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Petter kirjoitti:Jos muilta kuin saabin omistajilta kysyy, niin suurin osa pitää 9-5 tyylikkäämpänä ja hienompana ja haluttavampana kuin 9000.
Tuohan on ihan selvää, onhan 9-5:n paljon modernimman näköinen/oloinen mitä 9000:n. Kyllä sen tonnarin sisustastakin huomaa, että se 80-luvun puolivälistä lähtien pysynyt samana vm 98-asti.

Kuskin tilat on molemmissa hyvät, mutta itse tykkään enemmän istua 9-5:n pallilla mitä 9000:n. Itse olen liki 2m. pitkä ja kummassakaan ei tarvitse kenenkään istua takanani jollen vedä penkkiä hieman etiä päin. Eli takatiloissa ei suuria eroja ole.

Omasta mielestä myös 9-5:n automaatti ilmastointi toimii kuin unelma, siihen ei tarvitse koskea juuri koskaan. Omassa tonnarissa ainakin välillä pakkasi menemään huuruun kosteilla ilmoilla. Myös 9-5:n audio systeemi on ihan fiksu, kun on kuin osa kojetaulua, vaikkei ehkä soinniltaan ole paras mahdollinen, mutta menee kyllä esim, radio kaytössä. Ja nuo ratin nappulat on ihan kätevät :wink:

9-5:ssa on myös muita ihan käteviä pikku "ominaisuuksia" mm. tupla häikäisy suojat (oikeasti hyödylliset), 2kpl tupakan sytyttimiä, jäähdytetty hanskalokero, saattovalot, night panel, suksiluukku, jne..

Ajettavuudelle antaisin täyden kympin, erittäin nöyrä peli, tämä 2.3:n ainakin vetää niin alhaalta, kun viitsisi laatikkoa kiusata 8) Muutenkin kylkee kyllä hienosta ja äänettömästi ilman mitään natinoita ja kolinoita(vaikka oma on 215tkm ajettu).

En tuota konettakaan nyt niin huonona pidä, vaikka niissä on hieman ollut ongelmia, mutta jos vakiopeli ja n.10-20tkm välein vaihdettu öljyt,huolehtii että huohotukset ja ym.. on kunnossa niin tuskin tulee mitään ongelmia. Ilmeisesti näillä B2*5 koneilla on hieman saatu kulutusta ja päästöjä alemmas verrattuna B2*4 koneisiin. Mikä sitten johtaakin kevyempiin/heikompiin sisukaluihin.

Itse oli n. 2.5v sitten samassa tilanteessa ja päädyin "karvalakki" 9-5:seen vaikka olisin samalla rahalla saanut huippu varustellun ja kohtuullisesti ajetun tonnarin. Päivääkään en ole katunut. Omaan käteen ainakin 9-5:n sopii paljon paremmin mitä 9k, mutta nämä ovat vain mielipiteitä eikä ole tarkoitus työntää hernettä kenenkään nenään :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Petter kirjoitti:
No mitä hyvää b2x4:sessa sitten on,

ajettavuus/teho/vääntö/kestävyys/kulutus/virityspotentiaali..?
´

Ainakin alakierrosten(-2000 rpm) vääntö on 2,0 Turbossa mitätön.
Juu, totta. Nimeomaan b234:aa ajattelin tuossa kyllä vaikka väliin tulikin x.. :) Toisaalta ehkä hyvä koska turboautoja vähemmän tunteva ei riko sitä laatikkoa yhtä herkästi.. :)
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Luulisin, että voimansiirto on kovemmallla, kun pitää käyttää reipaammin kaasua ja kierroksia paikalta lähtiessä.[/quote]
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Jussi kirjoitti:Juu... täytyy tunnustaa että kuuluin tuohon kategoriaan kunnes oli pakko kohdata faktat, uutta tai uudenveroista Tonnaria ei enää saa mistään edes isolla rahalla...
Kaveri just soitteli ja kertoi ostaneensa -92 perusruisku CS tonnarin. Ekat 10v & 100tkm ollut jollain papalla. Nyt mittarissa alle 140tkm ja aivan virheetön +ruostesuojattu. Kaveri oli mennyt autoliikkeeseen katsomaan toista enempi ajettua turbotonnaria ja oli nähnyt tämän pihalla seisomassa. Hän kävi tökkimässä nenänkuvia laseihin ja meni myyjältä kysymään, että onko myynnissä ja olihan se just pihaan tullut :) Jotta fiksaamattomana kotiin :D :D Eli aivan älyttömän hyvällä tuurilla on merkitystä. No, olihan kaveri jo useamman vuoden seuraillut tarjontaa aktiivisesti :o niin johan sitä onnettaren salliikin suosivan.

Meni soittaan sitten mulle, kele. En ole katellinen, mutta kuitenkin :lol: :lol:

Eli, kyllä niitä tarjolla on, mutta missä? Satu sitten oikeaan paikkaan oikeaan aikaan :roll:
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Petter kirjoitti:Luulisin, että voimansiirto on kovemmallla, kun pitää käyttää reipaammin kaasua ja kierroksia paikalta lähtiessä.
[/quote]
Alaväännöllä ajaminen niitä laatikoita tappaa, sitä kun löytyy tehokkaimmissa saabeissa vähän liikaa asiasta ymmärtämättömälle.. :roll:
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

patse kirjoitti:Eli, kyllä niitä tarjolla on, mutta missä? Satu sitten oikeaan paikkaan oikeaan aikaan :roll:
Tuosta sanoikin paikallisen käyttöauton myyjä kun kysellessään avun tarvetta sai vastaukseksi tonnarin tarpeen. Ei ole... ja kaikki menee mitä tulee. Eli ottajia olisi, autoja ei. Totesi vielä loppuun että oishan tuossa pihassa yksi ysitonni, mutta se on meidän peltisepän, ja se EI ole myynnissä :P
Eipä se Tri-Lo:n cc Aerokaan kauaa tuolla viihtynyt. Tuntuvat kyllä menevän autoliikkeistä aika hyvin kaupaksi
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Vastaa Viestiin