Oho, ajoin monttuun...
Oho, ajoin monttuun...
http://personal.inet.fi/koti/seppop/monttu.jpg
Eipäs käynyt kuinkaan. Saabin panssarit kestää, ja etuspoileri taipuu...
Eipäs käynyt kuinkaan. Saabin panssarit kestää, ja etuspoileri taipuu...
Kyllä Saabi kestää.
Itse ajoin aikaa sitten silloisen 99:ni sellaisesta n. 30-40 senttisestä pudotuksesta alas.
En sitten huomannut, että bensa-automaatin pihakenttä oli tuon verran alempana, kuin tie.
Eikä tullut sekään mieleen, että olisi voinut käytää ihan niinkuin liittymääkin...
Onneksi tuplis on lujaa tekoa.
Ainut kohta, mikä jysäyksessä otti siipeensä, oli pyyhkijöiden akseli, se meni poikki. Muuten ei tullut mitään vahinkoa.
Että ei muuta kuin rohkeasti vaan monttuja päin jatkossakin
Itse ajoin aikaa sitten silloisen 99:ni sellaisesta n. 30-40 senttisestä pudotuksesta alas.
En sitten huomannut, että bensa-automaatin pihakenttä oli tuon verran alempana, kuin tie.
Eikä tullut sekään mieleen, että olisi voinut käytää ihan niinkuin liittymääkin...
Onneksi tuplis on lujaa tekoa.
Ainut kohta, mikä jysäyksessä otti siipeensä, oli pyyhkijöiden akseli, se meni poikki. Muuten ei tullut mitään vahinkoa.
Että ei muuta kuin rohkeasti vaan monttuja päin jatkossakin

Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
ite muistan kans tilanteen kun edellis talvena tonnarilla olin menossa tieltä erään firman pihaan mutta oli lunta niin paljon että luulin koko alueen olevan "ojaton", mutta eipäs ollutkaan, oja siellä oli ja 5m myöhemmin se tiehaara pihalle 
tonnari meni kevyesti suht syvän ojan läpi ja sumuvalo"lippa" hieman vääntyi kiinnikkeiltään, mutta kaveri jäi nissanin pick upilla kiinni siihen ojaan :d

tonnari meni kevyesti suht syvän ojan läpi ja sumuvalo"lippa" hieman vääntyi kiinnikkeiltään, mutta kaveri jäi nissanin pick upilla kiinni siihen ojaan :d
BMW 525iA Touring Executive
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 15:01
- Paikkakunta: Joensuu
Kotimökin lähellä oli semmonen nyppy, johon riitti kaheksankympin vauhti, että sai auton ilmaan.
16 venttiilinen satku kiihtyi kuitenkin pitkälle toiselle sadalle samaan nyppyyn.
Oli pitkä ilmalento, ja kova alastulo. Mitään ei kuitenkaan näyttänyt särkyneen.
Muutaman viikon päästä, kun avasin pellin katsoakseni mitä lie öljyjä, niin ihmetys oli suuri, kun moottoritilassa oli erittäin paljon hiekkaa.
No ei se kyllä ihmekkään ollu, etukelkka rouhaisi tienpinnasta kai kunnon lastun.
16 venttiilinen satku kiihtyi kuitenkin pitkälle toiselle sadalle samaan nyppyyn.
Oli pitkä ilmalento, ja kova alastulo. Mitään ei kuitenkaan näyttänyt särkyneen.
Muutaman viikon päästä, kun avasin pellin katsoakseni mitä lie öljyjä, niin ihmetys oli suuri, kun moottoritilassa oli erittäin paljon hiekkaa.
No ei se kyllä ihmekkään ollu, etukelkka rouhaisi tienpinnasta kai kunnon lastun.
Ennen koiralta kusi loppuu kun saappi hajoo
Satkun kestävyydenkään varaan ei kannata ihan ihmeitä laskea, itsellä tuli muinoin molemmista etuiskareista mehut pihalle, kuskin puolen kierrejousi tuli terveestä yläpäästä läpi ja rusensi paisuntasäiliön, koko keula taipui siten että konepeltiä ei saanut lukkoon sen jälkeen kun sen kerran avasi ja ajovalotkin osoitti noin 5 metrin päähän eteen.
Satku meni purkuun kun leimaakaan ei ollut kuin 2kk jäljellä ja koriltaan se oli täysin loppu(ed. katsastuksessa jo kymmeniä paikkoja ja helvetisti lasikuitua). R.I.P. ULK-740
Satku meni purkuun kun leimaakaan ei ollut kuin 2kk jäljellä ja koriltaan se oli täysin loppu(ed. katsastuksessa jo kymmeniä paikkoja ja helvetisti lasikuitua). R.I.P. ULK-740

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Työkaveri ajeli 900:lla liian lujaa hidastetöyssyyn ja valitteli mulle puhelimessa sen jälkeen että ratti ei ole suorassa. Koska oli juuri auton hankkinut niin ei muistanut oliko autossa aluperin ratti suoraan kun renkaat oli suoraan eteenpäin.
Pari päivää tämän tapahtuman jälkeen hänen avovaimonsa jäi kyseisellä autolla tienpäälle kun toinen eturengas taittui lokasuojan sisään, koska etupyörän ylätukivarsi meni poikki kesken ajon. Ylätukivarsi oli aikas ruosteinen ja ilmeisesti töyssystä saatu isku aiheutti sitten lopullisen hajoamisen apri päivää myöhemmin. Autoon vaihdettiin molemmat ylemmät tukivarret koska myös toinen puoli oli aikas pahasti ruostevaurioitunut. Kantsii tsekata etupyörän ylätukivarsien kunto aina silloin tällöin
-Tommi
Pari päivää tämän tapahtuman jälkeen hänen avovaimonsa jäi kyseisellä autolla tienpäälle kun toinen eturengas taittui lokasuojan sisään, koska etupyörän ylätukivarsi meni poikki kesken ajon. Ylätukivarsi oli aikas ruosteinen ja ilmeisesti töyssystä saatu isku aiheutti sitten lopullisen hajoamisen apri päivää myöhemmin. Autoon vaihdettiin molemmat ylemmät tukivarret koska myös toinen puoli oli aikas pahasti ruostevaurioitunut. Kantsii tsekata etupyörän ylätukivarsien kunto aina silloin tällöin

-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
-
- "Kaasari"
- Viestit: 45
- Liittynyt: To Elo 11, 2005 10:05
- Paikkakunta: Espoo
Näitä kun lukee, kuten myös threadissä jossa jengi kertoo mukavista kiihdytys- ja ohitusmuistoista, alkaa harmittaa päätös merkin vaihdosta. Mutta minkäs teet kun v***ttaa liikaa...
Toissatalvena tein törmäystestin uudenmallisen Toyota Avensiksen kanssa. Tolppah***o tuli vastaan punaisia päin kun minulla paloi vihreä nuoli vasemmalle. Vauhti oli Toyotalla ehkä 30 km/h, minä lähdin kolmantena autona valoista (kaksi edellistä ehti alta pois, Toyota tuli siksi minulle täysin puun takaa) joten vauhtini oli ehkä 10-15 km/h. Etupuskurit vastakkain, minulla aika keskelle, Toyotaan osui vasempaan kulmaan. Toyotasta hajosi etulyhty, puskuri halkesi ja repsotti niin että kaveri varmaan joutui sen joko irrottamaan tai jotenkin sitomaan jotta pääsi jatkamaan ja lokari vääntyi. Mustan Saabini puskurissa oli kaksi noin 10 sentin mittaista harmaata viivaa, jotka lähtivät kynnellä rapsuttamalla pois, eli oli Toyotan maalinäyte. Hieman huvitti. Vein auton kuitenkin tarkistettavaksi, irrottivat puskurin, tarkistivat kiinnikkeet ym ja varmuuden vuoksi samalla maalasivat puskurin uudelleen.
Ei liittynyt monttuajoon, mutta tulipa mieleeni...
Toissatalvena tein törmäystestin uudenmallisen Toyota Avensiksen kanssa. Tolppah***o tuli vastaan punaisia päin kun minulla paloi vihreä nuoli vasemmalle. Vauhti oli Toyotalla ehkä 30 km/h, minä lähdin kolmantena autona valoista (kaksi edellistä ehti alta pois, Toyota tuli siksi minulle täysin puun takaa) joten vauhtini oli ehkä 10-15 km/h. Etupuskurit vastakkain, minulla aika keskelle, Toyotaan osui vasempaan kulmaan. Toyotasta hajosi etulyhty, puskuri halkesi ja repsotti niin että kaveri varmaan joutui sen joko irrottamaan tai jotenkin sitomaan jotta pääsi jatkamaan ja lokari vääntyi. Mustan Saabini puskurissa oli kaksi noin 10 sentin mittaista harmaata viivaa, jotka lähtivät kynnellä rapsuttamalla pois, eli oli Toyotan maalinäyte. Hieman huvitti. Vein auton kuitenkin tarkistettavaksi, irrottivat puskurin, tarkistivat kiinnikkeet ym ja varmuuden vuoksi samalla maalasivat puskurin uudelleen.

Ei liittynyt monttuajoon, mutta tulipa mieleeni...
Puuvene on puuvene, muu vene on muu vene!